Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa. Vypočítává fyzikální veličiny rychlost, dráhu a čas. Žák umí převody jednotek jmenovaných fyzikálních veličin. Souhrnná cvičení-pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 10/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.7.A.13_souhrnna_cviceni_pohyb_te les Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA
a) pohyb b) pohyb c) klid
Pouze Petr Petr i Hanka Pouze Hanka
a) klid c) klid b) pohyb
trajektorie
POSUVNÝ ROVNOMĚRNÝ
Pohyb posuvnýotáčivýpřímo- čarý křivo- čarý rovno- měrný nerovno- měrný Vrtule vrtulníku List padající ze stromu Ručička hodinek Země Horolezec na skále Pohyblivé schody Kotouč brusky
Živočich kůň sokol gepard delfín tučňák Rychlost [km/h ]
Cyklista, v=44 km/h Běžec, v=46 km/h Cyklista, v=42 km/h
300 m m 3 km
za 2 hod. 20 min. za 2 hod. 30 min. za 2 hod. 40 min.
doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 7. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2004, ISBN Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN Tesař J., Jáchim F., Fyzika 2 pro ZŠ, Síla a její účinky-Pohyb těles, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 7 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005 galerie office [cit: ] [cit: ] [cit: ] jpghttp://generic.pixmac.com/4/tractor-tires-pneus-footprint-printed-on-beach-sand-4x4-picture jpg [cit: ] [cit: ] [cit: ] fV8ep6e8LA/s200/b%C4%9B%C5%BEec.gifhttp://2.bp.blogspot.com/_RnC_-LBM2OY/SzaJSwXG0LI/AAAAAAAANnM/- fV8ep6e8LA/s200/b%C4%9B%C5%BEec.gif [cit: ] [cit: ] [cit: ]
1) Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva. 2) Žák odpovídá na otázky týkající se pohybu těles. 3) Žák umí rozdělit pohyb tělesa. 4) Žák vyhledává rychlosti pohybu živočichů. 5) Žák vyplňuje tabulky, přiřazuje správné odpovědi. 6) Žák dokáže určit průměrnou rychlost pohybu tělesa. 7) Žák odvodí ze vzorce pro rychlost výpočet dráhy a času. 8) Žák vypočítává příklady na dráhu a čas pohybu těles.