nejdelší historická etapa archeologie= jediný zdroj informací období vzniku a vývoje člověka, společnosti a kultury.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vývoj člověka dle anglického badatele Charlese Darwina.
Advertisements

Paleolit 6. ročník.
Život člověka v době kamenné
Dějepis Doba kamenná 1.
P ŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
České země v pravěku Zpracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Vývoj lidoopů a člověka A – giboni (více druhů) B – orangutan C – gorila D – šimpanz učenlivý E – šimpanz bonobo F – člověk Oddělení vývojových linií 1.
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
8. ročník, biologie člověka CO DĚLÁME V PŘÍRODOPISE.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/02  Název materiálu: Hudba v období pravěku  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
HOMO SAPIENS. Homo sapiens ( člověk rozumný) žil ve středním paleolitu před let př.n.l. na území Evropy, Afriky a Asie. K tomuto druhu.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Člověk dnešního typu  Šablona: III/2  Číslo: 67  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_08 TÉMA:
Vývoj člověka Australopiték,Člověk zručný, Člověk vzpřímený, Člověk rozumný ; člověk neandrtálský, Člověk dnešního typu.
Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Lásko má ! Mám pro tebe růži. Hybaj já chci mamut a!
Vývoj člověka. Obsah prezentace ● náboženský názor ● Lamarkova teorie ● Darwinova teorie ● neodarwinismus ● teorie vzniku rodu HOMO.
Člověk neandertálský a jeho pomůcky. Člověk neandertálský Neandertáleci žili odloučeně v Evropě,kde řádili kruté zimy. Po stovky let však tento světadíl.
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Pravěk Vývoj člověka.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_5/14_ČLOVĚK A PŘÍRODA
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18
Přírodopis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
Pravěk – doba kamenná a objev kovů
Vznik a vývoj člověka.
Pravěk uč. 21.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3-13_ PALEOLIT Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Nejbližší předkové člověka Autor: Kamil Bujárek,
(PRAVĚK) Mgr. Iveta Šlahařová
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Pravěké megalitické stavby
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_16
Pravěk - Doba kamenná Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
LOVCI A SBĚRAČI V DOBĚ KAMENNÉ
PRVNÍ LIDÉ – 6 .třída.
ENEOLIT.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
PRAVĚK.
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_11
Opakování – dějepis 6.třída Milan Šimek
DĚJEPIS = HISTORIE. DĚJEPIS = HISTORIE HISTORIE je věda, která se zabývá vývojem lidské společnosti (= dějinami) od vzniku člověka až po současnost.
PRAVĚK.
Doba kamenná.
Původ a Vývoj člověka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi z oblasti původu.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_52_ Vývoj člověka – učební text
ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)
Úvod do období pravěku Vývoj člověka.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Člověk v živočišném systému
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Transkript prezentace:

nejdelší historická etapa archeologie= jediný zdroj informací období vzniku a vývoje člověka, společnosti a kultury

1) doba kamenná - straší= paleolit (3 mil přnl.) - střední = mezolit ( přnl.) - mladší = neolit ( přnl.) - pozdní = eneolit ( přnl.) 2) doba bronzová ( přnl.) 3) doba železná (700 přnl.- přelom letopočtu)

objekt, druhpřibližné stáří vesmír12-20 miliard let planeta Země4-5 miliard let ryby500 milionů let obojživelníci milionů let ptáci210 milionů let savci200 milionů let člověk3 miliony let

1) teorie vycházející z řeckých mýtů a pověstí 2) křesťanská teorie 3) evoluční teorie (teorie Charlese Darwina) File:Darwin restored2.jpg - Wikipedia, the free encyclopedia

1) AUSTRALOPITÉK (Australopithecus): - před 3 mil. lety - rod lidoopů - předstupeň vývoje rodu člověk - lidský chrup - Afrika Google Image Result for

2) ČLOVĚK ZRUČNÝ (Homo habilis): - před 2,5 mil. lety - první zástupce rodu člověk - jednoduché nástroje - tlupy - sběr plodů a bobulí - Afrika GBCZ342&tbm=isch&tbnid=KNym6CW0D6ClIM:&imgrefurl= asa.gov/Sect20/A12c.html&docid=6gMX8zAE7fwhCM&w=443&h=460&ei=pB OHTsLhAseOswbXs- jgAQ&zoom=1&biw=1280&bih=831&iact=rc&dur=0&page=1&tbnh=146&tbnw=1 38&start=0&ndsp=28&ved=1t:429,r:5,s:0&tx=85&ty=52

3) ČLOVĚK VZPŘÍMENÝ (Homo erectus): - před 2 mil. lety - rozdělává oheň - sběr a lov - Afrika, Evropa, Asie Google Image Result for

4) ČLOVĚK ROZUMNÝ (Homo sapiens): - před lety - Neandrtálec (slepá větev) - speciální nástroje (pěstní klín) z pazourku - pohřbívání - lov (pasti na mamuty) - celá Evropa

5) ČLOVĚK DNEŠNÍHO TYPU (Homo sapiens sapiens) : - před lety - zásoby potravy - luk a šíp  lov jakékoliv zvěře - kostěná jehla  oděvy - souvislá řeč - umění a náboženství - celá Evropa Google Image Result for

- nejdelší historická etapa - poznatky získáváme pomocí archeologie - dělení doba kamenná doba bronzová doba železná

- stáří Země se odhaduje na 4-5 miliard let, ale první lidé se na ní objevili teprve před 3 miliony lety - teorie o původu člověka:1) podle řeckých pověstí (bohové zplodili lidi z hlíny a ohně) 2) křesťanská (Bůh stvořil Adama z prachu a Evu a Adamova žebra) 3) evoluční (podle Ch. Darwina- člověk se vyvinul z opice)

- vývojové stupně člověka: 1) australopiték - předstupeň rodu člověk 2) čl. zručný – první zástupce rodu člověk - žije v tlupách, živí se sběrem bobulí, vyrábí jednoduché nástroje 3) čl. vzpřímený – rozdělává oheň, živí se i lovem 4) čl. rozumný a Neandrtálec - vyrábí pěstní klín z pazourku, pohřbívá mrtvé, chystá pasti na mamuty 5) čl. dnešního typu – mluví souvislou řečí, používá luk a šíp, založil umění a náboženství