Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Jitka Bradáčová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Čj.7.Bra.16 _popis_umeleckeho_dila Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk Název: Popis uměleckého díla Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Popis uměleckého díla Anotace: Žáci se seznámí s prezentací popisu uměleckého díla. Podle osnovy a obrazů v prezentaci sestaví správný popis, všímají si detailů na obraze, používají správné jazykové prostředky. Společně práci hodnotí.
POPIS UMĚLECKÉHO DÍLA OBRAZ, PLASTIKA, SOCHA, UMĚLECKÁ FOTOGRAFIE…..
Co potřebujeme umět? DETAILNĚ POZOROVAT DÍLO PŘEMÝŠLET – JAK BUDU POPISOVAT POSTUPOVAT PODLE OSNOVY VÝBÍRAT VHODNÉ JAZYKOVÉ PROSTŘEDKY - VHODNÁ PŘÍDAVNÁ JMÉNA - VHODNÁ SLOVESA
PŘI POZOROVÁNÍ: POSTUPUJEME OD NEJDŮLEŽITĚJŠÍCH ČÁSTÍ K MÉNĚ DŮLEŽITÝM POPISUJEME SYSTEMATICKY JEDNOTLIVÉ ČÁSTI
OBRAZ OSNOVA POPISU OBRAZU 1.ÚVOD - název obrazu autor hlavní motiv 2. HLAVNÍ ČÁST POPISU – popředí střed obrazu pozadí 3. ZÁVĚR – celkový dojem
Prohlédněte si dobře následující obrazy a pokuste se je podle osnovy popsat. Na úkol máte 15 minut. Dodržujte osnovu popisu obrazu.
Franz Marc Dvě ženy na kopci, 1906
Vincent Willem van Gogh Slunečnice
Paul Cézanne - Hráči karet
CVIČENÍ 1.Vyberte si z obálky rozstříhané lístečky a sestavte z něj obraz. 2.Pozorně si jej prohlédněte. 3.Podle osnovy obraz popište.
Pro učitele: Vyučující si připraví podle počtu žáků umělecká díla – obrazy (buď vytiskne z internetu, nebo využije staré kalendáře). Každý obraz rozstříhá na nepravidelné části. Žáci obraz skládají - musí při skládání sledovat detaily, tím obraz detailně pozorují. Po sestavení podle osnovy obraz popisují. Po časovém limitu si vzájemně své popisy ve dvojici čtou.
POUŽITÉ ZDROJE 3%A9zanne_082.jpg 3%A9zanne_082.jpg Willem_van_Gogh_128.jpg Willem_van_Gogh_128.jpg rc_030.jpg rc_030.jpg