PRAKTICKÉ CVIČENÍ U pokladny. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

Příprava stravy v rodině
VY_62_INOVACE_A NAKUPOVÁNÍ – CENY ZÁKLADNÍCH POTRAVIN AUTOR: Mgr. Radka Koldinská VYTVOŘENO: březen 2012 STRUČNÁ ANOTACE: vytvoření představy o cenách.
Logické úlohy z matematiky pro 2. ročník
OSOBNÍ A RODINNÝ ROZPOČET Praktické cvičení. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Rozdělení softwaru Obecná informatika. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
VYTVOŘENÍ RODINNÉHO ROZPOČTU. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Funkce operačního systému (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
FINANČNÍ GRAMOTNOST BANKOVNÍ SOUSTAVA, FUNKCE CENTRÁLNÍ BANKY.
HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Domácnost a její potřeby. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
MINCE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Peníze. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Stupňová a oblouková míra (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
E K O N O M I K A Nepřímé daně - úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
EURO. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
FINANČNÍ GRAMOTNOST POŠTOVNÍ POUKÁZKY A JEJICH VYUŽITÍ.
Jak fungují webové stránky Úvod do HTML (1). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Stavba, funkce a typy EKOSYSTÉMŮ. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PENÍZE Bezhotovostní peníze.
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PENÍZE
MĚNA A BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Úvod do předmětu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Jak funguje internet. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
E K O N O M I K A Spotřební daně Daň z tabákových výrobků.
E K O N O M I K A Spotřební daně Daň z lihu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Tangens a kotangens v pravoúhlém trojúhelníku (5).
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Majetek domácnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Vytvoření jednoduchého databázového dotazu Access (7)
Rastrová grafika (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Goniometrické rovnice (1) (17). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_07_01_slovní úloha Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Funkce tangens (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
13. – PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
10. – 14.října 2016 PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
20. – PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
října 2016 PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
16. – PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
9. – PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
Inverzní funkce k funkcím goniometrickým (2)
13.3. – PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
6. – 10. června PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
5.12. – PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
23.1. – PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
HTML (II) (3).
Zápalka váží 4 gramy a stojí 2 koruny
NA VÝLETĚ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
VY_32_INOVACE_14_Slovní úlohy
2. – PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
Graf a vlastnosti funkce
5.6. – PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
27.2. – PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
27.3. – PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
Vztahy mezi goniometrickými funkcemi
DUM - Digitální Učební Materiál
Změna jídelníčku vyhrazena Denní pitný režim na každé třídě
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
Změna jídelníčku vyhrazena Denní pitný režim na každé třídě
Změna jídelníčku vyhrazena Denní pitný režim na každé třídě
Změna jídelníčku vyhrazena Denní pitný režim na každé třídě
– PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
8.4. – PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK
Transkript prezentace:

PRAKTICKÉ CVIČENÍ U pokladny

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor:Mgr. Marie Kubátová Předmět:Hospodaření domácnosti

Obsah Úkol 11 Úkol 22 Úkol 33 Úkol 44 Úkol 55 Úkol 66 Úkol 77 Úkol 88 Úkol 99 Úkol 1010

Koupili jste si v automatu svačinu za 37Kč. Zaplatili jste 50Kč mincí. Kolik peněz vám automat má vrátit? 50 – 37 = 13 Kč Jaké jiné mince bys mohl použít? Úkol 1. 1

V peněžence máte 500 Kč. Nakoupili jste potraviny za 354 Kč. Kolik korun vám pokladní má vrátit? 500 – 354 = 146 Kč Pověz, jaké další možnosti vyplacení bys mohl použít? Úkol 2. 2

Máte zaplatit jízdenku v autobuse 83 Kč. Jakou bankovku použijete? Kolik dostanete vráceno? 100 Kč 100 – 83 = 17 Kč 200 Kč 200 – 83 = 117 Kč Jakými zaplatíte mincemi? Kolik dostanete vráceno? 50 Kč a 2x20 Kč 90 – 83 = 7 Kč 50Kč 20Kč 10Kč 2Kč 1Kč Úkol 3. 3

Jdeš nakupovat: Mléko 14,90pečivo 3ks 1,90 máslo 34,70 sýr 21,30 papriky49,90/kgtoal.papír 25,50/4ks Kolik tě bude nákup stát? 153Kč Jakými bankovkami nebo mincemi zaplatíš? = nebo 200Kč. Jak ti pokladní vrátí na 200Kč? 200 – 153 = 47Kč + + Úkol 4. 4

Úkol 5. Jdeš nakupovat: Chléb 21,- sýr 25,- 2x šunka/100g 19,90 pomazánka 50g 15,- 3xkoláč 8,-/ks kuře 92,- džus 1l 14,- brambory 1kg 10,50 Kolik korun bude nákup stát? (2x20)+15+(3x8) =242Kč Jakou bankovkou zaplatíš a kolik ti pokladní vrátí? 200Kč + 100Kč =300Kč 300 – 242 = 58 Kč např. 5

Odhadni, kolik korun tě bude stát nákup těchto potravin: Mléko, máslo, plátkový sýr, 3rohlíky,100g šunky, balení toal.papíru Mléko 14,90 máslo 34,70 sýr 21,30 rohlík 1,90/ks šunka 19,90 toal.papír 25,50/bal. Musíme zaokrouhlovat: (3x2)+20+26= 123Kč Když si sebou vezmu 150Kč, vrátí mi pokladní =27Kč např. Úkol 6 6

Odhadni, kolik tě bude stát nákup potravin na oběd. Pomoz si vyhledáním cen na internetu. Vybírej levnější výrobky. rýže, 1kg zadního hovězího masa, olej, žampiony, cibule, 500g soli, pepř 14,90 183,90/kg 26,90 19,90 16,90 9,90 zaokrouhlíme ceny: = 273 Kč Jakými bankovkami a mincemi zaplatíš? Např. Kolik ti pokladní vrátí, když zaplatíš 300 Kč? = 27 Kč např. Úkol 7 7

Máš v peněžence 64 Kč. Kup si za peníze pečivo, něco k pečivu, pití a ovoce/zeleninu ke svačině. Pomoz si vyhledáním zboží na internetu, nebo cenu odhadni podle svých zkušeností. Vybírej levnější výrobky. Např. 3 rohlíky 1,90/ks, pomazánkové máslo 16,50, 100g šunky 19,90, minerálka 0,3l 8 Kč, jablko 3,50 (když 35,-/kg a předpokládáme 10ks do kg) Zaokrouhlíme : = 55 Kč Svačina mě bude stát 55 Kč. Zbyde mi 64 – 55 = 9 Kč Úkol 8 (DÚ) 8

Kolik je to peněz, když máš v peněžence tyto mince: 1) =58 Kč 2) =33 Kč 3) =88Kč Úkol 9 (DÚ) 9

Kolik je to peněz, když máš v peněžence tyto bankovky? 1) = 800Kč 2) = 1700Kč 3) =3600Kč 4) =8200Kč 5) Kolik peněz je to CELEKM? = Kč Úkol 10 (DÚ) 10

j3j ac.1.17.img.Y5vozR_zDQ8#imgdii=_ j3j ac.1.17.img.Y5vozR_zDQ8#imgdii=_ CZ/ProductDetail/ProductDetail/ CZ/ProductDetail/ProductDetail/ Použité zdroje