Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová Název : VY_32_INOVACE_6B_12_Zaokrouhlování Téma: Matematika 5. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace -Prezentace slouží k stručnému zopakování látky, kterou již žáci znají, ale zároveň poznatky rozšíří o zaokrouhlování ve vyšších řádech. -Opakování a formulování způsobu práce je velice důležité, zvláště ke správnému upevnění. -Na základě prezentace si mohou žáci zapsat přehled do svých sešitů. -Promítnutím žáci učivo sledují, zapisují a tak si lépe upevní. - Na závěr lze interaktivně řešit zadané úlohy.
Zaokrouhlování
Zaokrouhlujeme, když číslo nepotřebujeme s tak velkou přesností např. náklady na stavbu domu byly celkem Kč
Řády čísel jednotky desítkystovky tisíce desetitisíce statisíce milióny desetimilióny stamiliony
24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34,35 Ke které „desítce“ mají čísla nejblíže?
Úloha: číslo zaokrouhli na desítky Postup: 1. Podtrhneme si řád, na který máme zaokrouhlovat Zaokrouhlujeme podle čísla následujícího, tedy podle č. 4
Jak zaokrouhlujeme? Čísla: „dolů“- to znamená: číslo před tímto zůstává stejné „nahoru“- to znamená: číslo před tímto se o jednu zvětší
tedy zde číslo 4- „dolů“ číslo 8 zůstane stejné zaokrouhleno na desítky- 2580
Zaokrouhli daná čísla na stovky čísločíslo zaokrouhlené na stovky
Zaokrouhluj: číslona desítkyna stovkyna tisíce
Zdroje vlastní.