Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/21.1713 Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Planeta Země.
Advertisements

Modrá planeta Země.
Země a zeměpis.
TVAR A ROZMĚRY ZEMĚ.
Země MODRÁ PLANETA.
PLANETA ZEMĚ.
Planeta Země.
Země Měsíc Slunce Sluneční soustava
SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _603.
Země jako vesmírné těleso
Glóbus Glóbus - zmenšený model Země - má své měřítko
Tvar, velikost a pohyby Země
Test – Vesmír a planeta Země
Sluneční soustava.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Země a vesmír (9. ročník) Zdroj: Wikimedia. Suitcase icon.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain.
PLANETA ZEMĚ Martin Fišera.
Sluneční soustava.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR:Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_PLANETA ZEMĚ ROČNÍK: 6. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_01_TVAR A ROZMĚRY ZEMĚ TEMA:Přírodní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Stavba Země.
 vesmír  vznik vesmíru  kosmický prostor  vývoj poznání o vesmíru  cesty do vesmíru  kontrolní otázky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:Třída:6.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název vzdělávacího materiálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
2. POHYBY ZEMĚ A JEJICH DŮSLEDKY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Země – modrá planeta.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Země a Měsíc Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s pohyby Země a Měsíce.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Fyzika – vesmír.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce: Třída: 6.C Datum: (nutno poznamenat v TK)

ZEMĚ Předmět: zeměpis Ročník: 6. Anotace: Prezentace seznamující žáky se základními informacemi o naší planetě. Klíčová slova: tvar Země, pohyby Země Jméno autora (vč. Titulu): Mgr. Jiří Petrák Škola – adresa: ZŠ v Jemnici,p.o nám. Svobody 88 nám. Svobody Jemnice Jemnice

ZEMĚ obr.č.1

1. TVAR ZEMĚ starověk: plochá deska obklopená oceánem starověk: plochá deska obklopená oceánem starověké Řecko: první myšlenka, že Země je kulatá  Pythagoras starověké Řecko: první myšlenka, že Země je kulatá  Pythagoras pokračovatel Ptolemaios pokračovatel Ptolemaios

Pythagoras obr.č.2

středověk: opět nesprávné názory na tvar Země a uspořádání Vesmíru konec středověku: Mikuláš Kopernik – Země je planeta obíhající kolem Slunce Giordano Bruno – Vesmír netvoří jen Slunce a planety,ale i miliardy hvězd

Mikuláš Kopernik obr.č.3 obr.č.4

Giordano Bruno obr.č.5

novověk: přesná měření novověk: přesná měření rotační elipsoid – geometrické těleso vystihující zploštění Země rotační elipsoid – geometrické těleso vystihující zploštění Země na pólech na pólech geoid – těleso odpovídající skutečnému tvaru Země geoid – těleso odpovídající skutečnému tvaru Země

Jak se jmenuje tvar tohoto tělesa? obr.č.6

Jak se jmenuje tento tvar zemského tělesa? obr.č.7

2. POHYBY ZEMĚ a/ rotace kolem osy (den a noc) 23h 56min 4s a/ rotace kolem osy (den a noc) 23h 56min 4s b/ oběh kolem slunce 365dní 5h 48min b/ oběh kolem slunce 365dní 5h 48min

3. ZÁKLADNÍ ÚDAJE O ZEMI průměrná vzdálenost od Slunce 150 miliónů km průměrná vzdálenost od Slunce 150 miliónů km poloměr zeměkoule km poloměr zeměkoule km obvod rovníku ,695 km obvod rovníku ,695 km počet měsíců 1 počet měsíců 1

Úkol: Zjisti, co znamenají pojmy heliocentrická a geocentrická soustava. Zjisti, co znamenají pojmy heliocentrická a geocentrická soustava.

Zdroj informací a fotografií Obr. č. 1: NASA. BlueMarble jpg. [online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č. 1: NASA. BlueMarble jpg. [online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č. 2: Luca Giordano. Luca Giordano - Pythagoras.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č. 2: Luca Giordano. Luca Giordano - Pythagoras.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č. 3: Unknown. Nikolaus Kopernikus.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č. 3: Unknown. Nikolaus Kopernikus.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č. 4: Andreas Cellarius. Heliocentric.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č. 4: Andreas Cellarius. Heliocentric.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č. 5: Jastrow. Relief Bruno Campo dei Fiori n1.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č. 5: Jastrow. Relief Bruno Campo dei Fiori n1.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č. 6: Unknown. World globe. 3D Ellipsoid.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Getfreeimage.com z WWW:. Obr. č. 6: Unknown. World globe. 3D Ellipsoid.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Getfreeimage.com z WWW:. Obr. č. 7: NASA. Geoids sm.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č. 7: NASA. Geoids sm.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:.