Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_17_ROZHRANI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informatika a výpočetní technika
Advertisements

INFORMATIKA - PC 6. Ročník Zpracoval: Mgr. Tomáš Rajnoha vyučující informatiky a komunikační technologie 1.
programové vybavení počítače
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
Operační systémy Windows, Linux a Mac OS X Přehled vývoje
VY_III/2_INOVACE_22_Počítač
Štěpán Lískovec, 4.A.  =základní programové vybavení počítače (tj.software)  hlavní úkol:  A, zajistit uživateli možnost ovládat PC  B, vytvořit pro.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Operační systémy.
Jak pracuje počítač vstupní a výstupní zařízení počítače
Operační systém (OS) ICT Informační a komunikační technologie.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.9 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Porty a rozhraní Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
základní sestava Základní sestava počítače Přiřaď slova k obrázkům:
S O F T W A R E Šablona 32 VY_32_INOVACE_6_5_Operační systémy.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Operační systémy.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
VY_III/2_INOVACE_30_Operační systémy Operační systémy Miroslav Kaňok.
Základní deska Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jiří Šperl. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Anotace Žák definuje základní SW Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže definovat základní software Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_415_Skype AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Operační systémy Windows, Linux a Mac OS X Přehled vývoje
Klávesnice K čemu slouží klávesnice Jak pracuje klávesnice
Naprogramovat operační systém je mnohonásobně složitější, než naprogramovat „obyčejný program“. Základní programové vybavení počítače Fce: ovládání počítače,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_04_PROCESOR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_13_TISKARNY.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_16_POCITACOVA_MYS.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_11_MICROSOFT.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT1 Vytvořeno:2. 7.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_3_FIG_03_BULGARIA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_09_ZAZNAMOVA_MEDIUM_CD_DVD.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_11_PRIDAVNE_KARTY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_14_SKENERY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_10_CHLAZENI.
Cesta do nitra počítače. Hardware Hardware Hardware označuje veškeré fyzicky existující technické vybavení počítače. Základní deska: procesor operační.
Předmět: INFORMATIKA Ročník: VII. Tématický celek: SOFTWARE A HARDAWARE Autor prezentace : Mgr.Jana Hložková EU do škol – šablona III/2 Inovace.
Operační systém (OS) Základní funkce operačního systému: – Zajištění komunikace s okolím. – Řízení a zpracování programů. – Údržba informací na externích.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT2 Vytvořeno:3. 7.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_06_GRAFICKA_KARTA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Z čeho se skládá počítač. Opakujeme: Informatika Informatika se zabývá zpracováváním informací.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_08_ZAZNAMOVE_MEDIUM_DISKETA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_07_BIOS.
Vypracoval / Roman Málek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SW počítače - operační systém
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
OPERAČNÍ SYSTÉMY Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Operační systémy - úvod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Informační a komunikační technologie
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Předmět: INFORMATIKA Ročník: VII.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_17_ROZHRANI Autor Mgr. Miroslav Kotlas Tematický okruh Hardware Ročník 1. ročník Datum tvorby Anotace Seznámení s rozhraními počítače, hardwarovým i softwarovým. Metodický pokynPrezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Možnosti využití: promítání, samostudium Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

R OZHRANÍ Hardware

O BSAH Rozhraní Hardwarové rozhraní Uživatelské rozhraní Příkazový řádek Textové uživatelské rozhraní (TUI) Grafické uživatelské rozhraní (GUI)

R OZHRANÍ Rozhraní (angl. Interface) Zařízení, program nebo formát, zajišťující správnou komunikaci a přenos dat mezi jinými zařízeními nebo programy Dělíme na Hardwarové Softwarové (Uživatelské)

H ARDWAROVÉ ROZHRANÍ Sběrnice (BUS) Soustava vodičů Přenos signálů mezi částmi počítače Rozdělení sběrnic Systémová sběrnice - procesor, koprocesor, cache paměť, operační paměť Rozšiřující sběrnice - zvukové karty, grafické karty, řadiče disků Typy sběrnic PCI, PCI-Express, AGP

U ŽIVATELSKÉ ROZHRANÍ Souhrn způsobů, jakými lidé (uživatelé) ovlivňují chování strojů, zařízení, počítačových programů či komplexních systémů Uživatelské rozhraní počítače zpracovává: vstupy od uživatele, kterými se prostředí ovládá výstupy, které prezentují výsledky uživatelových vstupů Typy rozhraní příkazový řádek – příkazy se zadávají zápisem pomocí klávesnice textové uživatelské rozhraní – s menu, tlačítky, ovládání klávesnicí grafické uživatelské rozhraní – nejrozšířenější rozhraní pro desktop braillský řádek – zařízení pro převod textu do slepeckého písma

P ŘÍKAZOVÝ ŘÁDEK Komunikace s PC zapisováním příkazů do příkazového řádku Nevyužívá myš ani menu Nedovede pracovat s celou plochou obrazovky UNIX, DOS, Windows KAHLIL88. Příkazový řádek [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí GNU General Public License na WWW:

T EXTOVÉ UŽIVATELSKÉ ROZHRANÍ ( TUI ) Mezistupeň mezi rozhraním příkazové řádky (CLI) a grafickým uživatelským rozhraním (GUI) Pracuje v textovém režimu (textový terminál) MS DOS NTOSKRNL VXE. Textové uživatelské rozhraní [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí GNU General Public License na WWW:

G RAFICKÉ UŽIVATELSKÉ ROZHRANÍ ( GUI ) Umožňuje ovládat počítač pomocí interaktivních grafických ovládacích prvků Využívá okna, ve kterých programy zobrazují svůj výstup Grafické vstupní prvky Menu Ikony Tlačítka Posuvníky Formuláře aj. Použito v MacOS a Windows a Linux

KDE. Grafické uživatelské rozhraní [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí GNU General Public License na WWW:

Z DROJE Rozhraní (informatika). In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, , [cit ]. Dostupné z: rmatika%29 rmatika%29 KAHLIL88. Příkazový řádek [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí GNU General Public License na WWW: ng ng NTOSKRNL VXE. Textové uživatelské rozhraní [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí GNU General Public License na WWW: KDE. Grafické uživatelské rozhraní [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí GNU General Public License na WWW: