NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_10_20 Průmysl TÉMA : JAK LIDÉ ŽIJÍ NA ZEMI ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011
Anotace: Prezentace slouží k učivu na téma: Průmysl Slide 3 -5 – teorie Slide 6 – samostatná práce s učebnicí, poté společná kontrola Slide 7 – samostatná práce s atlasem, poté kontrola na nástěnné mapě
P RŮMYSL Výrobek STROJÍRENSKÝ AUTOMOBIL
P RŮMYSL Zdroj: nerostné suroviny – ropy, rudy, stavební kámen Zpracování na hotové výrobky. Dělení: A) těžební, zpracovatelský průmysl a energetika B) lehký (spotřební) a těžký průmysl
P RŮMYSL Dříve : výroba v jednom centru (od suroviny po výrobek) Dnes: výroba na mnoha místech a pobočky po celém světě Montáž parní turbíny – strojírenství Zdroj: SPOLANA Neratovice – výroba chloru a PVC
P RŮMYSL Uč str. 92 – výroba automobilu _____________________________________________ _____________________________________________ _____________________________________________ _____________________________________________ _____________________________________________ _____________________________________________ _____________________________________________ _____________________________________________ _____________________________________________ _____________________________________________ _____________________________________________
P RŮMYSL Průmyslové oblasti světa 1) SV USA 2) Západoevropská oblast (Anglie – Benelux – střední Německo) 3) Japonské ostrovy – Honšú a Kjúšú 4) Čína a Indie Vyznač tyto oblasti do mapy (žáci dostanou obrysovou mapu světa – kopie)
Zdroj Červený P., Dokopil J., Kopp J., Matušková A., Mentlík P, ZEMĚPIS 6 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, 2003, Fraus Siemens Pressebild, Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Hynek Moravec, Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: