Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0233.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. cvičení úrokování.
Advertisements

Finanční matematika.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
MS EXCEL Funkce PLATBA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_01 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Časová hodnota peněz ..
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_70_9TR_M Autor: Mgr. Monika Bittová 1.
Spoření a pravidelné investice
Příklady (část 1.) Kolik budu mít v bance po 4 letech, jestliže dnes vložím 500 tis. Kč při roční úrokové míře 5 %? Kolik budu mít v bance jestliže bude.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_09 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_758.
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Jednoduché úrokování.
ÚROKOVÁNÍ. Rozlišujeme dva druhy úrokování Jednoduché úrokování  užití AP v praxi  použití výjimečné  např. cenné papíry, směnky Složené úrokování.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_760.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché úrokování.
ÚROK AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Digitální učební materiál je určen pro studenty prvních ročníků všech učebních oborů, slouží k osvojení pojmů úrok,
PROCENTA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_254.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_73.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Časová hodnota peněz Petr Málek.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_01 Název materiáluFinanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_03 Název materiáluFinanční.
FINANČNÍ MATEMATIKA Jiří Matějíček MENDELU, LDF Brno Kurz CŽV – 2. výukový blok dne
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Důchody Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.XXXX.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
EU_62_A_sada 2_19_M_Vkladní knížka_Duch Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. AutorMgr. Duchová Renáta Anotace Prezentace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Finanční matematika 2. část
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Ekonomika malých a středních podniků
Výpočet úroku na běžném účtu, úroková čísla, úrokový dělitel, spoření
Úroky - samostatná práce
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_42_INOVACE_59_Základy finanční matematiky
Jednoduché úrokování Matematika – 7. ročník
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/

Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_300 Jméno autora:Mgr. Drozdová Barbora Třída/ročník: II. Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematické vzdělávání Tematická oblast: Matematika pro druhý ročník střední školy Předmět:Matematika Téma:Finanční matematika Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: vysvětlení pojmu střadatel a umořovatel, příklady Klíčová slova: úročitel a odúročitel Druh učebního materiálu:výukový list

STŘADATEL

-nám řekne, kolik za určitou dobu získáme peněz, pokud budeme opakovaně vkládat stejně velkou částku každý rok

Na počátku každého úrokovacího období se pravidelně ukládá částka a (anuita), na konci úrokovacího období se k úsporám připisuje úrok ve výši p% z částky, která byla na začátku tohoto úrokovacího období. Po n úrokovacích obdobích bude celková částka.

a)uvažujeme polhůtné úročení (v ekonomické praxi je běžné připisovat úroky na konci úrokovacího období) i...úroková sazba... střadatel

Příklad: a)Kolik budeme mít v bance za tři roky, pokud budeme při 10% roční úrokové míře ukládat pravidelně na konci každého roku anuitu 100Kč.

b) uvažujeme předlhůtné úročení (s ním rádi pracují matematikové, v praxi však není běžné připsat první úrok okamžitě při složení počáteční jistiny) pokud budeme mít anuitu vždy na začátku roku, vzorec je: i...úroková sazba... střadatel

Příklad: Kolik budeme mít v bance za tři roky, pokud budeme při 10% roční úrokové míře ukládat pravidelně na začátku každého roku anuitu 100Kč.

Příklad: Podnik šetří peníze na nový projekt. Pravidelně každý rok je schopen uložit Kč, banka nabízí po tři roky úrokovou míru 8%. Kolik peněz budeme mít za tři roky při výběru k dispozici?

Řešení: a) uvažujeme polhůtné úročení Za tři roky pravidelného ukládání Kč při 8% úrokové míře získáte na účtě Kč.

b) uvažujeme předlhůtné úročení Za tři roky pravidelného ukládání Kč při 8% úrokové míře získáte na účtě Kč..

UMOŘOVATEL

-slouží ke zjištění anuit, jejichž současná hodnota bude rovna určité částce

Má-li být půjčka K úrokovaná p% za jedno úrokovací období splacena stejnými splátkami za n úrokovacích období splatnými vždy na konci úrokovacího období, pak hodnota jedné splátky a (anuita) je dána:

i...úroková sazba... umořovatel

Příklad: Jestliže dnes si vypůjčím od banky částku 300Kč na tři roky s úroční úrokovou mírou 10%, jakou částku budu mít na konci každého roku splácet, abych dluh po třech letech splatil? (tato částka v sobě zahrnuje splátku jistiny i úroku)

Příklad: Firma byla nucena vypůjčit si Kč od banky s roční úrokovou mírou 12%. Dluh chceme splatit za tři roky pravidelným ročním splácením části dluhu. Kolik budeme muset pravidelně splácet?

Řešení: Budeme muset pravidelně každý rok splatit částku ,50Kč.

Literatura: