ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2548 OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_Risk krytosemenné rostliny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rostliny na jaře.
Advertisements

Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Dvouděložné rostliny.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Poznávání přírodnin.
Růžovité.
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Listnaté stromy a keře Mgr. Jana Brázdová.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Pryskyřníkovité.
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin I.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Krytosemenné rostliny
KRYTOSEMENNÉ DVOUDĚLOŽNÉ.
Krytosemenné rostliny
Elektronická učebnice - II
Listy, květy a plody rostlin
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
R O S T L I N Y K R Y T O S E M E N N É
Přírodopis  Prezentace zaměřená pro přípravu na závěrečný poznávací test z přírodopisu druhého pololetí 6. ročníku základní školy!
Dvouděložné rostliny.
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin II.
Čeleď brukvovité Přídopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Čeleď: Brukvovité.
Čeleď: Brukvovité.
Název Rostliny krytosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
POZNÁVAČKA ROSTLIN A HUB.
Rostliny na jaře 4. ročník
Brukvovité.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: BRUKVOVITÉ, VŘESOVCOVITÉ
Co bychom už měli vědět…
Určování rostlin (les)
Významné čeledi dvouděložných 1
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
PLODY.
Vypracoval: Antonín Jiříček - text Martin Kelar - obrázky, text
Trénink krytosemenných dřevin
Pryskyřníkovité a růžovité
Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 26 Autor: Ošlejšková.
Rostliny.
Krytosemenné rostliny Lucie Krapková 7. třída. Osnova Zařazení a výskyt Charakteristika Dělení Chryzantéma Dvouděložné rostliny Jednoděložné rostliny.
Dvouděložné rostliny. PRYSKYŘNÍKOVITÉ Pryskyřník prudký.
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
ČELEĎ BRUKVOVITÉ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Elena Sobotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_17_Ekosystém zahrady a sady Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 17 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_36_ČS TEMA: Ekosystém okolí lidských.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – krytosemenné rostliny - opakování Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/20.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 7.ročník_Růžovité Téma: Růžovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
Odd.: KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
čeledi krytosemenných rostlin I
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Solanaceae - lilkovité – lilek brambor
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Pryskyřníkovité Základní škola a Mateřská škola
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
BRUKVOVITÉ Dvouděložné rostliny.
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_Risk krytosemenné rostliny SADA 3: PŘÍRODOPIS AUTOR: Mgr. Jana HřebeckáKONTAKT: DATUM VYTVOŘENÍ: ANOTACE: 7. ročník, vyučovací předmět: přírodopis. Materiál slouží k procvičení učiva krytosemenných rostlin. RISK Krytosemenné rostliny

POKRAČOVAT

Listnaté stromy a keře Pryskyřníkovité a růžovité rostliny Brukvovité a bobovité rostliny Hluchavkovité a miříkovité rostliny Liliovité rostliny Poznávání rostlin

Plody kterého listnatého stromu nebo keře obsahují vitamin C a používají se proti bolestem? Plody kterého listnatého stromu nebo keře obsahují vitamin C a používají se proti bolestem? bez černý

Jaké plody má dub zimní a jaké bříza bělokorá? Jaké plody má dub zimní a jaké bříza bělokorá? dub zimní – žaludy bříza bělokorá – křídlatá nažka

Který strom má měkké dřevo, a proto je vhodný na řezbářské práce? lípa srdčitá

Jaké druhy javorů rostou v ČR? javor mléč javor klen javor babyka

Dřevo kterého stromu se používá na výrobu nábytku a parket? buk lesní

U kterého stromu se samčím květům říká „kočičky“? U kterého stromu se samčím květům říká „kočičky“? vrba jíva

Na co se používají prudce jedovaté látky některých pryskyřníkovitých rostlin? ‎ ve farmaceutickém průmyslu k výrobě léčiv

Uveďte 3 zástupce Uveďte 3 zástupce pryskyřníkovitých rostlin. pryskyřníkovitých rostlin. např. pryskyřník prudký pryskyřník plazivý sasanka hajní blatouch bahenní koniklec velkokvětý orsej jarní hlaváček jarní

Uveďte příklad růžovité rostliny obsahující vonné oleje. Uveďte příklad růžovité rostliny obsahující vonné oleje. např. růže šípková

Uveďte 3 zástupce růžovitých rostlin. např. Jabloň domácí Hrušeň obecná Slivoň švestka Třešeň ptačí Meruňka obecná Jahodník obecný Růže šípková Mochna husí

Vysvětlete pojem „palisty“. Jsou to párovité výrůstky vybíhající na bázi řapíku nebo bázi čepele listu např. u růžovitých rostlin.

Uveďte názvy 3 plodů růžovitých rostlin. nažky malvice peckovice

Uveďte alespoň 2 příklady využití brukvovitých rostlin. ODPOVĚĎ zelenina olejniny pochutiny okrasné rostliny

Co je plodem bobovitých rostlin? Co je plodem bobovitých rostlin? ODPOVĚĎ lusk

Co je plodem brukvovitých Co je plodem brukvovitých rostlin? rostlin? šešule šešulka struk nažka

Uveďte alespoň 2 příklady Uveďte alespoň 2 příklady využití bobovitých rostlin. Luštěniny Olejniny Pícniny Okrasné rostliny

Uveďte 3 zástupce brukvovitých rostlin. např. brukev řepka olejka zelí hlávkové kapusta hlávková květák brokolice ředkev setá kedluben penízek rolní kokoška pastuší tobolka

Kolikačetné květy mají brukvovité rostliny a kolik mají pestíků a tyčinek? Kolikačetné květy mají brukvovité rostliny a kolik mají pestíků a tyčinek? Čtyřčetné květy s jedním pestíkem a šesti tyčinkami (čtyři delší a dvě kratší)

Co je plodem hluchavkovitých rostlin? Co je plodem hluchavkovitých rostlin? tvrdka

Jakou lodyhu mají Jakou lodyhu mají hluchavkovité rostliny? ZAJÍC POLNÍ čtyřhrannou

Jaké květenství mají Jaké květenství mají miříkovité rostliny? miříkovité rostliny? okolík nebo složený okolík

Uveďte alespoň 2 příklady využití hluchavkovitých rostlin. využití hluchavkovitých rostlin. léčivé rostliny koření výroba parfémů vonné sáčky

Uveďte 3 zástupce miříkovitých rostlin, které se používají při vaření. např. mrkev obecná petržel obecná miřík celer kmín kořeněný fenykl obecný

Co to jsou „silice“? Co to jsou „silice“? Jsou to esenciální oleje miříkovitých rostlin, které dodávají rostlině po rozemnutí charakteristickou vůni

Jakou žilnatinu mají liliovité rostliny? Jakou žilnatinu mají liliovité rostliny? souběžnou podélnou

Uveďte příklad léčivé liliovité rostliny. česnek kuchyňský

Uveďte příklad jedovaté liliovité rostliny. Uveďte příklad jedovaté liliovité rostliny. např. konvalinka vonná vraní oko čtyřlisté ocún jesenní

Kolikačetný květ má tulipán? Kolikačetný květ má tulipán? trojčetný

Pomocí čeho přečkávají liliovité rostliny zimu? liliovité rostliny zimu? prostřednictvím cibule, oddenku nebo hlízy

ZLATÁ CIHLIČKA

Poznejte rostlinu na obrázku: Poznejte rostlinu na obrázku: lilek brambor 1.

Poznejte rostlinu na obrázku: Poznejte rostlinu na obrázku: mrkev obecná 2.

Poznejte rostlinu na obrázku: Poznejte rostlinu na obrázku: blatouch bahenní 3.

Poznejte rostlinu na obrázku: penízek rolní 4.

Poznejte rostlinu na obrázku: Poznejte rostlinu na obrázku: šalvěj luční 5.

Poznejte rostlinu na obrázku: mochna husí 6.

Zdroje obrázků: 1.Autor: Rasbak, Creative Commons, Autor: Pearson Scott Foresman, Public domain, Autor: Pernak, Creative Commons, Autor: Kristian Peters, Creative Commons, Autor: Chmee2, Creative Commons, 11_%289%29.JPG 11_%289%29.JPG 6.Autor: Rasbak, Creative Commons,