Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: 3.3. 2013 Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA,
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
RENESANCE A HUMANISMUS
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Renesance a humanismus
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
Renesance.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance a humanismus
Dej2 Renesance a humanismus
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
RENESANCE.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Renesance Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Renesance Yuliya Mechsheryakova, Kristina Nesterenko.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Renesance a humanismus
RENESANCE A HUMANISMUS
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Italská renesance a humanismus
Realismus ve výtvarném umění
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
DĚJINY UMĚNÍ VI. RENESANCE.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Umění starověkého Říma
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_VV.sexta.06 ŠkolaGymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 AutorMgr. Jana Kalvasová NázevRenesanční umění PředmětVýtvarná výchova Tematická oblastVýtvarná výchova pro kvintu, sextu, 1. a 2. ročník SŠ Šablona III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Ročníksexta Metodický list/Anotace Prezentace v power pointu obsahuje základní přehled renesančního umění včetně obrázků, prezentace je zakončena otázkami a úkoly k tématu. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Renesance Renesance= znovuzrození (antiky) nový pohled na svět, na úlohu člověka ve světě, ovlivnil životní styl, literaturu, výtvarné umění, filosofii,… velký důraz na lidský rozum a poznání, na pozemský život, poznání přírody vzniká v Itálii (hlavní centra: Florencie, Pisa, Benátky, Řím) Dělí se na: – Trecento (14. století) – Quattrocento (15. století) – Cinquecento (16. století)

Humanismus= obrácení pozornosti k člověku snaha rozvíjet a zdokonalovat lidské vlastnosti důležité vzdělání: hlavně znalost jazyků (latina, řečtina, hebrejština, ale také rozvoj národních jazyků, např. italštiny) opisy starověkých literárních děl rozvoj a vznik nových vědních oborů: fyzika, chemie, botanika, anatomie, alchymie, astrologie

Architektura Stavby spíše do šířky (než do výšky- gotika) Hlavně světské stavby (příjemné, pohodlné bydlení) Zámky, paláce, letohrádky, měšťanské domy Oblouková klenba, arkády Výzdoba omítky- sgrafito

Nejvýznamnější architekti: – Filippo Brunelleschi (Dóm ve Florencii) – Leon Battista Alberti – Donato Bramante – Michelangelo Buonarotti (Chrám sv. Petra v Římě)

D. Bramante, Tempietto

Malířství Přesné zobrazení lidského těla, akty Znalost perspektivy Portréty, náboženské a mytologické náměty Olejomalby, dřevořezy

malíři: – Sandro Boticelli – Leonardo da Vinci (Mona Lisa, Poslední večeře Páně) – Raffael Santi – Michelangelo Buonarotti (výzdoba Sixtinské kaple) – Tizián – Albrecht Dürer – Lucas Cranach

Sandro Botticelli- Primavera, Zrození Venuše

Leonardo da Vinci- Dáma s hranostajem, Sv. Jan Křtitel

Sochařství Zobrazována krása lidského těla Sochy z bronzu, mramoru, dřeva Náhrobky, jezdecké pomníky Sochaři: – Donatello – Michelangelo: David, Mojžíš

David od Donatella a Michelangella

Otázky a úkoly 1. Charakterizuj hlavní znaky renesance. 2. Porovnej Michelangelovu a Donatellovu sochu Davida, jaké najdeš shodné a odlišné prvky? 3. Vysvětli, co je: – sgrafito – arkáda – dřevořez – humanismus 4. Zpracuj umělecký plakát o renesančním umělci.

Ukázky žákovských prací (k úkolu č. 4)

Zdroje, citace [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: