Popis pracovního postupu sloh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického portálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Advertisements

Popis - opakování a procvičování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzájemná poloha dvou kružnic
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Konstrukce tečen pomocí Thaletovy kružnice
Německý jazyk slovesa pravidelná časování – malen - préteritum pasivně 1 sekunda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav.
Německý jazyk předložky se 3. pádem nácvik pasivně i aktivně 2 sekundy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Pěnička.
KDE JSOU MÍČE – NA, POD, ZA, PŘED aktivita
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kam letí letadlo? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Základní části obličeje
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Konstrukce trojúhelníku podle věty sss vytvořená v Zoneru Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné.
Dělení lomených výrazů
Příprava na lomené výrazy
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VYJMENOVANÁ SLOVA L Popis hry:
BAREVNÉ TVARY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
P O P I S A CHARAKTERISTIKA slohový postup Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Riskuj Riskuj! soutěž – slovní druhy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického portálu.
Pracovní materiál pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami – vady zraku Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_54
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Interaktivní procvičování barev a paměti na tvary těles.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Příprava na lomené výrazy
HOW MUCH CHEESE HAVE YOU GOT?
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
MEDVĚD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
HAD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Autor © Žaneta Prošková
Grafické násobení a sčítání úhlů
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Barvy a tvary logické řady
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
PÉČE O ZDRAVÍ Obrázek dostupný z:
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Pořadí obrázků – drak Postup práce:
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Hyperoskulační kružnice hyperboly
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
VYJMENOVANÁ SLOVA Z Popis hry:
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Převody jednotek času – 2. část
ČÁSTI TĚLA Potřebné věci Autor © Žaneta Prošková
WHAT IS ORANGE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Pracovní list 1) Do které kategorie jazyků se řadí španělština?
Transkript prezentace:

Popis pracovního postupu sloh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Co je popis a zásady pro jeho psaní už známe, ale pro jistotu si základní informace ještě připomeneme

Co je popis Popis vlastně převádí to co vidíme do myšlenek, které se snažíme převést do slov. Těmi pak co nejpřesněji, nejsrozumitelněji a co nejuceleněji podáváme informace o popisovaném objektu.

Druhy popisu popis prostý popis odborný popis umělecký Do popisů patří popis osoby – charakteristika popis pracovního postupu líčení – citově zabarvený popis

Zásady přesnosti a srozumitelnosti -systematičnost -popis začíná od nejvýraznějších rysů či vlastností až po ty nejméně patrné -popis je směřován jedním směrem (nelze přeskakovat) -objektivita (ten, kdo popisuje je jen nezúčastněný pozorovatel, sám do popisu nezasahuje)

Co je popis pracovního postupu je to jakýsi soubor rad často návod k použití či popis pracovní činnosti velmi důležitá je chronologie, návaznost dějů je daná a nelze ji zaměnit objektivita – osoba autora do popisu vůbec nezasahuje

Používané jazykové prostředky -slovesa – vyjadřují děj -podstatná jména -objevují se odborné názvy -v tomto popisu se používá většinou 1. nebo 2. osoba čísla množného -převážně čas budoucí

Přečti si následující text: Stavění sněhuláka Nejprve začneme válet první sněhovou kouli, ta musí být pevná a velká, aby udržela další dvě koule. Válení první koule trvá nejdéle. Ještě si nachystáme nějaký hrnec jako čepku, koště, mrkev místo nosu a nějaké kameny na oči, pusu a knoflíky. Jak si to všechno nachystáme, už jsme připraveni postavit sněhuláka. Pak přichází poslední koule, která bude místo hlavy. Poslední koule je nejsnazší, protože je menší a rychle se přidělává na druhou. Pak už je sněhulák hotov. Jak máme hotovou první, jsme připraveni na druhou kouli. Druhá koule je o něco menší než první a náročnější, protože ji musíme zvednout na první a pěkně ji přidělat, aby nespadla. Druhá koule je důležitá, protože drží celé tělo. Ještě uděláme ruce a poté můžeme zdobit. Na hlavu mu dáme hrnec, na tvář kamení jako oči a pusu, mrkev místo nosu. Do ruky koště a na tělo mu ještě dáme další kameny jako knoflíky. Na stavění sněhuláka se musíme nejprve pořádně obléct a vzít si rukavice, aby nám nebyla zima. Sníh musí být trochu mokrý, aby nám držel pohromadě.

Co je na popisu divného? Poskládejte jednotlivé části textu tak, aby na sebe logicky navazovaly. Je něco, co byste na daném textu vylepšili?

Popište, jak u vás vypadá běžné ráno. Úkolem je věcný popis činností od probuzení, až po příchod do školy

Správné pořadí textu Stavění sněhuláka Na stavění sněhuláka se musíme nejprve pořádně obléct a vzít si rukavice, aby nám nebyla zima. Sníh musí být trochu mokrý, aby nám držel pohromadě. Ještě si nachystáme nějaký hrnec jako čepku, koště, mrkev místo nosu a nějaké kameny na oči, pusu a knoflíky. Jak si to všechno nachystáme, už jsme připraveni postavit sněhuláka. Nejprve začneme válet první sněhovou kouli, ta musí být pevná a velká, aby udržela další dvě koule. Válení první koule trvá nejdéle. Jak máme hotovou první, jsme připraveni na druhou kouli. Druhá koule je o něco menší než první a náročnější, protože ji musíme zvednout na první a pěkně ji přidělat, aby nespadla. Druhá koule je důležitá, protože drží celé tělo. Pak přichází poslední koule, která bude místo hlavy. Poslední koule je nejsnazší, protože je menší a rychle se přidělává na druhou. Ještě uděláme ruce a poté můžeme zdobit. Na hlavu mu dáme hrnec, na tvář kamení jako oči a pusu, mrkev místo nosu. Do ruky koště a na tělo mu ještě dáme další kameny jako knoflíky. Pak už je sněhulák hotov.

Použitá literatura: postupu/ použito