YOUR LOGO C# Entity Framework
YOUR LOGO Entity framework nám poskytuje: -Vytváří objektový model na základě databázového schématu -Mapuje tabulky, pohledy, uložené procedury, funkce jako.NET objekty -Vytváří databázové schéma na zákadě objektového modelu -Pomocí objektově orientovaného API se dotazuje na data -CRUD – create, retrieve, update, delete Entity Framework jako ORM
YOUR LOGO EDM Entity Data Model (EDM) jako základ EF EDM se skládá ze tří separátních modelů -Konceptuální -Logický (mapovací) -Datový
YOUR LOGO Architektura Entity Frameworku
YOUR LOGO EF – způsoby použití Ef nabízí několik možných přístupů k návrhu -Database - First -Model – First -Code – only -First - code Základní prvky -Entity type – reprezentuje typ dat (zpravidla mapována na DB tabulku) -Entity Set - Kontejner pro entity -Entity jako instance Entity type -Entity jsou „grupovány“ do Entity Set -ObjectContext – třída zajišťující přístup do DB, „drží“ Entity Set
YOUR LOGO EF - entity Vlastnosti entit -Skalární – fyzicky obsaženy v entitě -Komplexní – umožňuje přidat dodatečnou strukturu do entity -Navigační – ukazatel na relační entitu Relace mezi entitami (asociace) -Každá entita, podílející se na asociace se označuje End -Každá End má -Roli -Násobnost -Navigační vlastnost
YOUR LOGO EF -.edmx soubor Součástí Visual Studia je Entity Framework data designer and code generátor -Mapování je uloženo v.edmx souborech (Entity Data Model XML) -.edmx soubor je XML soubor reprezentující CSDL, MSL a SSDL model -.Designer.cs soubor obsahuje C# třídy entit a třídu ObjectContext ObjectContext je automaticky vygenerován : ObjectContext poskytuje: -Metody pro přístup k entitám a tvorbě entit -Schopnost manipulace s databázovými daty prostřednictvím tříd entit (čtení, modifikace, mazání, přidávání)