1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b) listnatý a smíšený.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES.
Advertisements

Tropický deštný les.
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
TROPICKÝ LES - PRALES.
Přírodní krajiny světa = vegetační pásy
BIOMY ZEMĚ VEGETAČNÍ PÁSY ZEMĚ
ROSTLINSTVO A ŽIVOČIŠSTVO AFRIKY
Podnebí (climate) a přírodní krajiny Ameriky – Opakování!
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Amerika – Přírodní krajiny
Křížovka - Tropický deštný les
Polární pás.
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 6. Tematická oblast: Zajímavá místa na Zemi Téma: rostlinstvo.
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
PŘÍRODNÍ KRAJINA: 1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b)
Podnební pásy Elena a Eliška.
Živý = živý obal Země (živé organismy na Zemi). = živá příroda + neživá příroda (organismy + neživé přírodniny) - největší ekosystém je celá Země.
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Afrika – Přírodní krajiny Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
PŘÍRODNÍ KRAJINA: 1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b)
ŠELMY. CHARAKTERISTIKA Rozšířeny na všech kontinentech. Pružné, svalnaté tělo. Silné špičáky. Většinou masožraví (vrchol potravních řetězců). Výborný.
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
Mgr. L. Bernátová. Ekosystém je soustava živých a neživých složek životního prostředí na určitém území, jež se navzájem ovlivňují V naší přírodě se nachází.
Řád: Šelmy Výskyt: od tropů po polární oblasti Potrava: živá kořist (k jejímu lovu přizpůsobené smysly a stavba těla)
JAKÉ ZNÁŠ PODNEBNÉ PÁSY? 1.TEPLÝ, MÍRNÝ, STUDENÝ 2.TEPLÝ, TROPICKÝ, MÍRNÝ 3.TEPLÝ, SUBTROPICKÝ, STUDENÝ.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
TROPICKÝ (PRA)LES. TROPICKÝ (PRA)LES Charakteristika: Velké množství srážek Vysoká vzdušná vlhkost Nejbohatší společenství rostlin a živočichů Zelené.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Lesy mírného pásu.
Podnebné pásy – tropický pás
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_19
Savci biomů světa 8. ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
1. Popiš co vidíš a odhadni teplotu na obrázku?
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
VY_32_INOVACE_ Rostlinstvo a živočišstvo Autor
AUSTRÁLIE. AUSTRÁLIE Povrch Austrálie tvoří pouště a polopouště, ale také savany (buš) a tropické deštné lesy. Malá část má mírné podnebí. Velký.
Vegetace Ameriky Mgr. Tomáš Kordula.
VY_32_INOVACE_19_Z_TROPICKÝ DEŠTNÝ LES
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
VY_32_INOVACE_Fi_II_10 Název Rusko – státní zřízení a přírodní poměry
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Lesy mírného pásu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
4. VEGETACE AMERIKY VY_32_INOVACE_12_Z5
Biomy.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Přírodní krajiny - test
Asie – přírodní krajiny
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_26_Jižní Amerika
Rozbor některých konkrétních ekosystémů
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 04_Přírodní oblasti světa – II.
VY_32_INOVACE_18_05_podnebné pásy (subtropický pás)
Rostliny a živočichové Evropy VY_32_Inovace_08KR-3
JARO V BOTANICKÉ ZAHRADĚ, PRAHA Český jazyk,4. a 5. ročník
VY_32_ INOVACE_ 10_ PŘÍRODOVĚDA 5
VY_32_INOVACE_ZE6-15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
5. b Podnebí a vegetace Evropy.
Biosféra = živý obal Země
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
VY_32_INOVACE_11_05_podnebné pásy (polární pás)
VY_32_INOVACE_19_05__podnebné pásy (tropický pás)
VY_32_INOVACE_
Mgr. Lenka Nováková – 1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_08_Pralesy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Šárka Vítová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Podnebí a vegetace Asie
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - VEGETACE
Vztahy organismů a prostředí
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b) listnatý a smíšený les c) tajga (severský jehličnatý les) 4) Subpolární pás a) tundra 5) Polární pás a) polární pustiny

TROPICKÝ DEŠTNÝ LES

AMAZONIE piraňa obecná – ryba anakonda velká – nejtěžší had tukan obrovský - největší z tukanů tapír jihoamerický – lichokopytník lenochod tříprstý – stromový savec jaguár americký – šelma puma americká – vyhýbá se jen jaguárům malpa kapucínská – podle kapucínských mnichů TROPICKÝ DEŠTNÝ LES

tukan obrovský - největší z tukanů anakonda velká – nejtěžší had puma americká – vyhýbá se jen jaguárům AMAZONIE malpa kapucínská – podle kapucínských mnichů

AMAZONIE lenochod tříprstý – stromový savec piraňa obecná – ryba jaguár americký – šelma tapír jihoamerický – lichokopytník

šimpanz učenlivý gorila šimpanz učenlivý gorila

- makak - tygr - orangutan

POUŠŤ A POLOPOUŠŤ