 Česká republika je rozdělena do 14 krajů.  V čele kraje stojí hejtman.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Advertisements

Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Česká republika KRAJE Klikni na správný kraj.
Najdi na slepé mapě České republiky města podle zadání.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ČESKÁ REPUBLIKA Kraje ČR Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
ZEMĚPIS KRAJE ČR - ADMINISTRATIVNÍ ROZDĚLENÍ 9. roč.
ČESKÁ REPUBLIKA – ADMINISTRATIVNÍ ČLENĚNÍ
VYPRACOVAL: Jáchym vérosta
Členění území naší vlasti
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_583_VyOv7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
VY_32_INOVACE_51_19 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Česká republika: poloha, historický vývoj a obyvatelstvo a sídla
Kraje a sídla ČR Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová.
vypracovala: Monika Palasová zdroj: hlava , internet , učebnice
KRAJE ČESKÉ REPUBLIKY Projekt Vzdělání pro konkurenceschopnost
Jindřichův Hradec Spolupráce mezi knihovnami v koncepcích a v realitě.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Poznávání krajů českých
RUD – rozpočtové určení daní přílohy zákona č. 243/2000 Sb,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název krajePodíl kraje v %Podíl obce v % Praha14,39,0 Jihočeský2,85,6 Jihomoravský5,713,5 Karlovarský4,25,1 Královéhradecký10,37,6 Liberecký11,59,3.
Členění území naší vlasti
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti VZDĚLÁVACÍ.
Zpracovala Mgr. Andrea Žylová DUM/VYDMUCHOV/ŽYLOVÁ/ČLOVĚK A PŘÍRODA /006.
Naše kraje a jejich zajímavosti Vlastivěda 4
Česká republika
Anotace: Materiál je určený pro žáky 4. ročníku, pro výuku vlastivědy- tématu Česká republika, podtématu města. Jedná se o prezentaci na interaktivní.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-05 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Města ČR - opakování I. Téma: Česká republika jako součást.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org. AUTOR: Mgr. Vlasta Geryková VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Zeměpis _12_Kraje České republiky,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_523_ČESKÁ REPUBLIKA Téma: OPAKOVÁNÍ – KRAJE.
 stát ve střední Evropě  hlavní město Praha  vznik státu: Československo Česká republika
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_8C_05_Kraje ČR Téma: Vlastivěda.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_ZEMĚPIS TEMA: ČR – kraje ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Kraje ČR VY_32_INOVACE_C03 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
 Materiál obsahuje prezentaci k učivu 4. i 5.ročníku, kdy se probírá učivo Členění ČR.  Je možné použít i slepých map na vyhledávání jednotlivých krajů.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Kraje ČR Číslo: EU DUM 6_03 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Opakovací test – kraje ČR
VY_32_INOVACE_03_Členění území České republiky
Aktuální vývoj pracovní úrazovosti
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 01 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-Vlastivěda.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Srovnej kraje podle velikosti rozlohy VY_32_INOVACE_03
TATO PRÁCE JE ŠÍŘENA POD LICENCÍ CC BY-SA 3
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
VY_52_INOVACE_40_Členění území ČR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: oftalmologie 2007–2016 NZIS REPORT č. K/11 (08/2017)
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: gastroenterologie 2007–2016 NZIS REPORT č. K/2 (08/2017)
Vyjmenujte kraje ČR VY_32_INOVACE_01
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Česká republika územní členění.
Členění území naší vlasti
zpracovaný v rámci projektu
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Vyjmenuj kraje ČR VY_32_INOVACE_01
ČERPÁNÍ DOTAČNÍCH PROSTŘEDKŮ Z OPERAČNÍCH PROGRAMŮ V ÚSTECKÉM KRAJI
Vyjmenuj tři kraje ČR podle velikosti VY_32_INOVACE_03
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

 Česká republika je rozdělena do 14 krajů.  V čele kraje stojí hejtman.

 Hlavní město Praha – Praha  Středočeský kraj – Praha  Jihočeský kraj – České Budějovice  Plzeňský kraj – Plzeň  Karlovarský kraj Karlovy Vary  Ústecký kraj – Ústí nad Labem  Liberecký kraj - Liberec

 Královéhradecký kraj – Hradec Králové  Pardubický kraj – Pardubice  Kraj Vysočina – Jihlava  Jihomoravský kraj – Brno  Olomoucký kraj – Olomouc  Zlínský kraj – Zlín  Moravskoslezský kraj – Ostrava

 Doplňte chybějící kraje nebo krajská města:  Hlavní město Praha –  – Praha  Jihočeský kraj –  Plzeňský kraj –  – Karlovy Vary  Ústecký kraj –  – Liberec

 Královéhradecký kraj –  Pardubický kraj –  – Jihlava  Jihomoravský kraj –  – Olomouc  Zlínský kraj –  Moravskoslezský kraj –

Použité zdroje: Smolová, I., Szczyrba, Z.; Místo, kde žijeme, Olomouc PRODOS, 2008 ISBN _o2.gif NR3rwSJhVCqzY767vIbpa3Zb8_o1fN7cGLjmFq Iia75i8A alc/mapa.gif

 METODIKA  Učební materiál slouží k procvičení a ústnímu opakování učiva.  Podle jednotlivých slidů učíme žáky orientaci na mapě krajů.  Nejprve pomocí učebnice, třetího a čtvrtého slidu učíme žáky názvy krajů ČR a jejich krajských měst.  Na pátém slidu necháme děti vyhledávat kraje a města.  Na šestém slidu necháme žáky doplňovat kraje a města, zjišťujeme tak, co si zapamatovali.  Na sedmém a osmém slidu kontrolujeme, co už se žáci naučili.  Na devátém a desátém slidu necháme žáky doplnit chybějící názvy krajů nebo měst.  Na závěr vyplní žáci připravený test a doplní „slepou“ mapu.