ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč 674 01 Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0464 ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Advertisements

BAROKO V ČECHÁCH.
Baroko.
Baroko.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Baroko.
Vzdělanost, literatura a hudba v 17. století
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Baroko v českých zemích
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
1/ Barokní architektura
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Baroko - procvičení 8. ročník.
BAROKO.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Literatura doby pobělohorské Mgr. Ludmila Růžičková.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Baroko a barokní lidová zbožnost Tomáš Brychta, Jiří Mikšík.
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření listopad 2011 Ročník 8. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Modernizace společnosti.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Šablona III/2 BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_288_BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Baroko Předmět:Dějepis Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Mgr. Svatava Svobodová Anotace: rozeznat základní znaky jednotlivých kulturních.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_251.DEJ.01 Baroko.
Literatura období baroka Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – baroko, sochařství,umělci.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Baroko.
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Průhonice
Základní škola Čelákovice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
BAROKO konec 16. století – začátek 18. století
Baroko.
Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18
BAROKO významní představitelé
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Baroko.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Poznávačka 8. třída 1. pololetí.
Transkript prezentace:

ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor DUMMgr. Soňa Havlíčková Název DUMBaroko Kód DUM VY_32_INOVACE_2.1.2 Datum vytvoření PředmětDějepis Tematická oblastEvropa v raném novověku Výstup ŠVP Žák charakterizuje prvky a myšlenky baroka a osvícenství, vzájemně je porovná a uvede příklady Anotace DUMMateriál shrnuje základní informace o období baroka. Metodický popis Materiál je určen k podpoře výkladu v hodině. Materiál je vhodné poskytnout žákům, odkazy si projdou za domácí úkol. Znalosti prověří následný test. HodnoceníMateriál umožnil názornější výklad a lepší pochopení učiva. Autor prohlašuje, že řádně uvedl všechny použité zdroje. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Baroko File:Santa_Cecilia_( ),_Matteo_Rosselli.jpg. Wikimedia Commons [online] [cit ]. Dostupné z:

Vznik baroka 2. pol. 16. stol. Itálie, šíří se do Evropy, dominuje v 17. stol. Původně hanlivé označení – „pošetilý, směšný“ 1 Označení slohu až od 18. stol. Poslední univerzální umělecký sloh Klasicizující baroko (barokní klasicismus) – Protestantské země, Francie – Umírněnější, méně zdobnosti, blíže klasickým (antickým vzorům) Radikální baroko – Katolické oblasti ČORNEJ, Petr, Ivana ČORNEJOVÁ a František PARKAN. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 2. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2009, 160 s. ISBN s. 96.

Architektura Monumentalita – Cílem ohromit, přilákat věřící (kostely) Zakomponování stavby do krajiny Hlavně církevní stavby, zámky, paláce Gian Lorenzo Bernini – Kolonáda chrámu sv. Petra, Fontána čtyř řek, sousoší Vidění sv. Terezie Kolonáda chrámu sv. PetraFontána čtyř řekVidění sv. Terezie Francesco Borromini

Jules Hardouin-Mansart, Louis Le Vau – Invalidovna, Versailles InvalidovnaVersailles – Mansarda – architektonický prvek, obytné podkroví Mansarda Christopher Wren – Chrám sv. Pavla v Londýně Chrám sv. Pavla v Londýně Jan Bernard Fischer z Erlachu – Schönbrunn, kostel sv. Karla Boromejského ve Vídni Schönbrunnkostel sv. Karla Boromejského ve Vídni Krištof a Kilián Ignác Dientzenhoferové

Malířství Carravaggio Rembrandt van Rijn Peter Paul Rubens Diego Velásquez

Literatura Jakob Grimmelshausen – Dobrodružný Simplicius Simplicissimus Dobrodružný Simplicius Simplicissimus Pedro Calderón de la Barca – Život je sen Život je sen Molière – Lakomec, Misantrop, Měšťák šlechticem, Zdravý nemocný Lakomec

Hudba Johann Sebastian Bach Georg Friedrich Händel Antonio Vivaldi

Baroko v českých zemích Pobělohorská emigrace Rekatolizace (jezuité) Literatura – Bohuslav Balbín Rozprava na obranu jazyka slovanského, zvláště pak českého – Tomáš Pešina z Čechorodu Mars Moravicus (dějiny Moravy) – Adam Michna z Otradovic Chtíc, aby spal – Bedřich Bridel Co Bůh? Člověk?, Narodil se Kristus Pán – Jan Amos Komenský Orbis pictus, Didaktica Magna, Labyrint světa a ráj srdce

Malířství – Karel Škréta – Václav Hollar – Petr Brandl – Jan Kupecký Sochařství – Ferdinand Maxmilián Brokof – Matyáš Bernard Braun (Kuks, sochy na Karlově mostě)Kuks Architektura – Jan Blažej Santini-Aichel Poutní kostel na Zelené hoře, kostel Kutná Hora – Sedlec, poutní chrám Křtiny Poutní kostel na Zelené hoře – Selské baroko Holašovice

Seznam použitých zdrojů: ČORNEJ, Petr, Ivana ČORNEJOVÁ a František PARKAN. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, c2001, 160 s. ISBN Gian Lorenzo Bernini (Italian artist): Patronage of Innocent X and Alexander VII. Britannica Online Encyclopedia [online]. [cit ]. Dostupné z: Lorenzo-Bernini/8223/Patronage-of-Innocent-X-and-Alexander-VIIhttp:// Lorenzo-Bernini/8223/Patronage-of-Innocent-X-and-Alexander-VII RADA, Ivan a Petr ČORNEJ. Dějiny zemí Koruny české. Vyd. 1. Praha: Paseka, 1992, 2 v. ISBN Národní klenoty: O pořadu. Česká televize [online] [cit ]. Dostupné z: klenoty/5925-o-poradu/ Hospital Kuks: Oficiální stránky [online] [cit ]. Dostupné z: