Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/03.0057 Portál eVIM Přetlak, podtlak, vakuum.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tlak plynu v uzavřené nádobě. Manometr
Advertisements

Tlak plynu v uzavřené nádobě.
Vlastnosti kapalin a plynů
Vznik podtlaku je základem činnosti nejrůznějších pump, které mohou čerpat např. vodu ze studně, ale také vývěv, kterými můžeme z určitého prostoru odčerpávat.
Přetlak, podtlak, vakuum
Hradec Králové – Veletrh nápadů učitelů fyziky.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Textový procesor Open Office, Writer VLOŽENÍ OBRÁZKU, ÚPRAVA OBRÁZKU
ZAČÍNÁME PRACOVAT S WORDEM 2007
SOUTEŽ - RISKUJ! Mechanické vlastnosti Plynů
Veronika Lexová. - Obrázek slouží k pestřejšímu vzhledu dokumentu. Dále aby zobrazoval nějaký děj nějaké věci (např: na internetových stránkách fotky.
Název úlohy: 8.6 Polarizace světla
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Ideální plyn.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce. Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce.
Tlak plynu v uzavřené nádobě
TLAK PLYNU V UZAVŘENÉ NÁDOBĚ
Do kterého čajníku se vejde více vody?
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POSTUPY PŘI MĚŘENÍ OBJEMU 1) Měření objemu kapalin dílek na stupnici může mít různé.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: O DPOVĚZ NA OTÁZKY 1) Definuj rychlost (popis, značka, jednotka, značka jednotky) Popis: dráha, kterou.
Pumpa na tlak Doba prezentace – cca 5 min. Pomocí stisknutí tlačítka OPAKOVAT je možné cyklické opakování děje sledovat libovolně dlouho. Autor © Ivana.
Metody geoinženýrství Ing. Miloš Cibulka, Ph.D. Brno, 2015 Cvičení č. 3 Vytvořeno s podporou projektu Průřezová inovace studijních programů Lesnické a.
Přetlak, podtlak, vakuum
Malování Microsoft Word Tento počítač (Počítač)
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Hlavní panel – Jump List VY_32_INOVACE_05.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
 malé síly mezi molekulami + velké vzdálenosti,  neustálý a neuspořádaný pohyb částic,  tekuté,  rozpínavé,  stlačitelné,  nemají stálý tvar, nemají.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM SKUPENSKÉ PŘEMĚNY.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Archimedův zákon.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Mechanické vlastnosti plynů. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Hydrostatický tlak.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ELEKTRICKÝ PROUD.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Teplota a její měření.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM OHMŮV ZÁKON.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Magnetické pole.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM TŘENÍ.
EXPERIMENTY – ATMOSFERICKÝ TLAK PdF:FY2MP_DF1 Didaktika fyziky 1 Vypracovala : Bc. Lenka Dobešová.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Kmitavý pohyb.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Mechanické vlastnosti plynů (7. ročník) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Fotosyntéza.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM kolorimetrie.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Impuls síly.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ELEKTRICKÁ ENERGIE.
VY_32_INOVACE_05-47 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Skupenství látek - tání a tuhnutí.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM 3. Newtonův zákon.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM VLNĚNÍ Příčné a podélné.
Pracovní plocha, okno, schránka
Přetlak, podtlak, vakuum
MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU
VÝKON ELEKTRICKÉHO PROUDU
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_14 Mechanické.
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.52_Hydrostaticky_tlak Datum:
Vlastnosti kapalných látek Vypracoval: Lukáš Karlík
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.08_Tlak_v_kapalinách Datum:
Tlak plynu v uzavřené nádobě
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
Graf závislosti rychlosti na čase
Přetlak, podtlak, vakuum
Rozvoj čtenářské a digitální gramotnosti ve výuce chemie
Transkript prezentace:

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Přetlak, podtlak, vakuum

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Stlačte píst injekční stříkačky do dolní polohy. Prstem ucpěte otvor a pak vytahujte píst. Co cítíte? Vakuum (vzduchoprázdno) – stav, kdy v nějakém prostoru nejsou žádné (nebo téměř žádné) molekuly.

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Ve vědě a technice se dosahuje vakuum vývěvou. Co se stane s málo nafouknutým balonkem, který umístíme pod zvon vývěvy, po jejím spuštění?

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Proč můžeme pít limonádu či jiné nápoje brčkem? Podtlak: vždy, když je tlak menší než atmosférický Využití podtlaku: u pumpy k uchycování přísavkami u vysavače při dýchání při pití zvířat z volné hladiny

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Vytáhněte píst injekční stříkačky do horní polohy. Prstem ucpěte otvor a pak stlačte píst. Co cítíte? Přetlak: přesáhne-li tlak hodnotu atmosférického tlaku K měření přetlaku – manometry

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Využití přetlaku: v pneumatikách v nafukovacích halách v nafukovacích matracích při stříkání barev k čištění vyfukováním nečistot plyny v tlakových lahvích

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Laboratorní práce Podtlak a přetlak Cíl: Změřit závislost tlaku na objemu při zvětšování a zmenšování objemu

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Pomůcky: injekční stříkačka, počítač, čidlo pro měření tlaku a Lab Quest mini od firmy Vernier

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Aparatura:

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Pracovní postup: 1.spustit program Logger Pro 2.kliknout na ikonu a nastavit následující hodnoty: 3.mód: události se vstupy 4.Column name: objem 5.short name: V 6.units: cm 3 7.odsouhlasit tlačítkem Budiž

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/

8.Jedním kliknutím na poslední hodnotu na ose x nastavit maximum (např. 20 cm 3 ) 9.Nabrat do injekční stříkačky 10 cm 3 vzduchu a připojit ji do senzoru 10.Stlačit stříkačku dle možností (5 cm 3 ).

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Zahájit sběr dar 12.Stisknout ikonu zachovat a do dialogového okna vložit objem vzduchu 13.Odsouhlasit tlačítkem Budiž

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Zvětšit objem o 1cm 3, kliknout na ikonu, opakovat body 12 a 13 dle libosti 15.Ukončit sběr dat 16.Popis částí grafu:

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Vložit – textová poznámka 17.Soubor - uložit jako (nazvat soubor)- do složky Dokumenty

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Použitá literatura: 1.Fyzika pro základní školy a víceletá gymnázia, Martin Macháček, Prométheus Praha Fyzika učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus Fyzika pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia s přílohou Přehled učiva, Nakladatelství Fraus Fyzika pro 7.ročník základní školy, studijní část A, Státní pedagogické nakladatelství Praha %9Bva#Souvisej.C3.ADc.C3.AD_.C4.8Dl.C 3.A1nkyhttp://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDv%C4 %9Bva#Souvisej.C3.ADc.C3.AD_.C4.8Dl.C 3.A1nky 6.