Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – živočichové lesa Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/19 Šablona: III/2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přírodní společenstva
Advertisements

Kód VM: VY_52_INOVACE_3BUD68 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Marcela Budinská Datum: Únor.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Lesní obratlovci – savci
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Obojživelníci.
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_15
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, tříděním, zástupci a.
VY_52_INOVACE_PŘ.8.07_Šelmy, test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis 8.ročník.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Podkmen: OBRATLOVCI Třída: SAVCI.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Živočichové v lese.
stavba těla, rozmnožování
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.

řád Sudokopytníci 2 nebo 4 prsty s kopýtky býložravci, všežravci
POZNÁVAČKA Živočichové EKOSYSTÉM LES 4. třída.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
EKOSYSTÉMY (s důrazem na učebnicové e. ČR).
CZ.1.07/1.4.00/
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ – kvíz Ekosystém rybníka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 5/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – chemické prvky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – mechorosty a kapraďorosty Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/15 Šablona:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci V Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci VI Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/18 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Les - živočichové. slimák popelavý páskovka hajní.
Obratlovci obojživelníci.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – ptáci II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka - plazi Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/8 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
PARYBY RYBY mořské. PARYBY RYBY mořské žralok rejnok makrela treska Mořský koník.
A-Z kvíz. genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – bezobratlí rybníka I Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 6/19.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci III Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/15 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/14 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci I Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/13 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Poznáváme živočichy lesa
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_06_Rozmanitost přírody-živočichové v lese
Potravní vazby Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
EU peníze středním školám
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Řád: Dravci a sovy.
Třídění živých organizmů 5. ročník
Ekosystém les Živočichové
OBRATLOVCI.
Poznávání obojživelníků
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Přehled ptáků Dravci, sovy.
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_18_PŘÍRODOPIS
Transkript prezentace:

genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – živočichové lesa Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název sady vzdělávacích materiálů: Zoologie strunatců Autor: Mgr. Jakub Siegl Datum vytvoření: Garant (kontrola): Mgr. Šárka Kirchnerová Ročník: sekunda osmiletého gymnázia a 7. ročník ZŠ Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Biologie Téma: Živočichové lesa – zaměřeno na strunatce Metodika/anotace: Powerpointová prezentace opakuje kapitolu živočichové lesa. Lze použít jako soutěž, nebo jako opakování k písemce, testu, poznávačce a podobně. Časový rozvrh: 35 min Zdroje: na konci materiálu Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

A-Z kvíz

Otázka 1 Proč je ochrana káně důležitá i pro zemědělství? Káně loví hraboše, kteří by při přemnožení mohli způsobit velké škody na obilí na polích. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 1 Poznej živočicha na obrázku. Brhlík lesní. Zpět na pyramidu

Otázka 2 Jak se liší drápy lišky obecné a rysa ostrovida? Rys jako kočkovitá šelma má zatažitelné drápy. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 2 Poznej živočicha na obrázku. Jezevec lesní. Zpět na pyramidu

Otázka 3 Popiš kůži obojživelníků. Kůže je slizká, vlhká, obsahuje hodně žláz – slizových a jedových. Může být barevná – jako ochrana, nebo naopak výstraha. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 3 Poznej živočicha na obrázku. Muflon obecný. Zpět na pyramidu

Otázka 4 Vymyslete potravní řetězec z lesa o čtyřech článcích, který bude začínat dubem. Dub – chroust – drozd - jestřáb. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 4 Poznej živočicha na obrázku. Strakapoud velký. Zpět na pyramidu

Otázka 5 Popište vývin žáby. Je nepřímý. Vajíčka se vyvíjí ve vodě, z vajíček se líhnou pulci. Z těch se po čase vyvíjí dospělá žába. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 5 Poznej živočicha na obrázku. Čolek obecný. Zpět na pyramidu

Otázka 6 Popište zvláštnosti chrupu hlodavců. Přední zuby nemají sklovinu a neustále dorůstají. Nemají špičáky. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 6 Poznej živočicha na obrázku. Kalous ušatý. Zpět na pyramidu

Otázka 7 Jmenujte tři lesní hmyzožravce. Ježek západní (evropský), rejsek obecný, krtek obecný. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 7 Poznej živočicha na obrázku. Ropucha obecná. Zpět na pyramidu

Otázka 8 Co má společného pulec a ryby? Dýchá žábrami, žije ve vodě, má ocas a ploutvičku, postranní čáru a podobně. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 8 Poznej živočicha na obrázku. Daněk evropský. Zpět na pyramidu

Otázka 9 Popište, jak se orientuje netopýr. Pomocí ultrazvuku. Vydává našemu uchu téměř neslyšné zvuky, které se odrážejí od okolních předmětů a znovu je zachycuje ušními boltci. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 9 Poznej živočicha na obrázku. Káně lesní. Zpět na pyramidu

Otázka 10 Jak rozdělujeme skupinu obojživelníků? Na bezocasé (žáby) a ocasaté. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 10 Poznej živočicha na obrázku. Kukačka obecná. Zpět na pyramidu

Otázka 11 Jaké znaky mají společné dravci a sovy? Zahnutý zobák, silné drápy, živí se masem. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 11 Poznej živočicha na obrázku. Rosnička zelená. Zpět na pyramidu

Otázka 12 Co jsou trháky? Zvětšené třenové zuby a stoličky šelem. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 12 Poznej živočicha na obrázku. Výr velký. Zpět na pyramidu

Otázka 13 Čím se liší dravci a sovy? Sovy mají měkké peří, loví spíše za soumraku a v noci. Sovy polykají potravu celou, dravci ji trhají. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 13 Poznej živočicha na obrázku. Datel černý. Zpět na pyramidu

Otázka 14 Vysvětlete, co je vratiprst a kteří zástupci ho mají. Má ho na příklad datel. Je to prst, který se může otočit dopředu i dozadu. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 14 Poznej živočicha na obrázku. Rys ostrovid. Zpět na pyramidu

Otázka 15 Vysvětlete rozdíl mezi rohem a parohem. Paroh vyrůstá na pučnici z lebeční kosti. Roh na násadci kosti čelní a je z rohoviny. Parohy se každý rok obnovují. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 15 Poznej živočicha na obrázku. Rys ostrovid. Zpět na pyramidu

Otázka 16 Jmenujte tři lesní pěvce. Sýkora parukářka a uhelníček, drozd zpěvný, čížek lesní, šoupálek krátkoprstý, červenka obecná, střízlík lesní, pěnkava obecná, křivka obecná, brhlík lesní. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 16 Poznej živočicha na obrázku. Jelen evropský. Zpět na pyramidu

Otázka 17 Jak se nazývá samec, samice, mládě od jelena evropského? Jelen, laň, kolouch. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 17 Poznej živočicha na obrázku. Kuna lesní. Zpět na pyramidu

Otázka 18 Popište rozmnožování kukačky. Samička naklade vždy jedno vejce a odnese je do hnízda hostitele. Sama hnízdo nestaví. Vylíhlé mládě postupně vytlačí vejce, případně mláďata hostitele, z hnízda. Hostitelé pak vychovávají jediné mládě – kukačku. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 18 Poznej živočicha na obrázku. Skokan hnědý. Zpět na pyramidu

Otázka 19 Popište trávení přežvýkavých sudokopytníků. Jsou býložravci. Po napasení potravu znovu přežvykují a postupně ji tráví. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 19 Poznej živočicha na obrázku. Jestřáb lesní. Zpět na pyramidu

Otázka 20 Jak se nazývají špičáky prasete divokého? Klektáky a páráky. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 20 Poznej živočicha na obrázku. Mlok skvrnitý. Zpět na pyramidu

Otázka 21 Jmenujte 4 žaludky přežvýkavých sudokopytníků. Bachor, kniha, čepec, slez. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 21 Poznej živočicha na obrázku. Sojka obecná. Zpět na pyramidu

Zdroje obrázků (k ) Skokan hnědý: oraria_(cropped).jpg oraria_(cropped).jpg Rosnička zelená: Ropucha obecná: Čolek obecný: Mlok skvrnitý: Zmije obecná: 4.jpg 4.jpg Káně lesní: Jestřáb lesní: Strakapoud velký: Brhlík lesní: Výr velký:

Zdroje obrázků (k ) Kalous ušatý: Datel černý: Sojka obecná: Kukačka obecná: xxx2z8h0086mw.jpghttp:// xxx2z8h0086mw.jpg Jelen evropský: Daněk evropský: Muflon obecný: Kuna lesní: Rys ostrovid: jpghttp:// jpg Jezevec lesní: