VY_32_INOVACE_Lul_II_01 Úvod do problematiky holocaustu Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Oběti koncentračních a vyhlazovacích táborů
Osud Židů a Romů za protektorátu
Holocaust Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Čtvrtek Středozemní moře & historie holocaustu v českých zemích.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
NÁZEV: PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
Kdo mohl být nepřítelem nacistů? Proti komu mohli nacisté vystupovat?
Židovská genocida V letech 1941 – 1945 bylo vyvražděno na židů 2/3 evropského židovského obyvatelstva 15% osob z celkového počtu zemřelo v ghettech.
v historii holocaustu obecně, i ve Vsetíně“
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Holocaust českých Židů a Romů
HOLOCAUST Dějepis Radim Liška 6.A.
Holocaust Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Dobešová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Co to je holocaust Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Nástup A. Hitlera k moci Německo jako fašistická diktatura
Co je typické pro židy?.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (X. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D9_10 Sada DŮMDějepis 9 Předmět Dějepis Název materiáluHolocaust Anotace Prezentace vysvětluje pojem holocaust.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Terezín Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
HOLOKAUST Obr.2: foto z archivu autora, Osvětim 2009
Šárka Nová a Lenka Petráková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_3D.9.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Holocaust slovenských židů. Situace po vzniku Slovenska 89 tisíc Židů na území Slovenska (4 % obyvatel) nacistický nátlak na řešení židovské otázky „definice.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Antisemitismus historické předpoklady. Možná periodizace Nábožensky orientovaný antisemitismus Antisemitismus 19.století 20. století – šoa Antisemitismus.
Nacismus Michal Kolář.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI. genocida = vyvražďování celých národů za druhé světové války se to týkalo hlavně Židů a Romů ze strany nacistů.
PŘÍPRAVY NA VÁLKU Hilter zbrojil – bylo nutné vybudovat armádu ZAČAL PORUŠOVAT VERSAILLSKOU MÍR.SMLOUVU: r obnovil všeobecnou branou povinnost.
Magen – Davidova hvězda – symbol židovství
HOLOKAUST. Holocaust patřil k nejhrůznějším obdobím v dějinách Jednalo se o systematickou likvidaci 6 milionů židů v průběhu druhé světové války Antisemitismus.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu INOVACE_32_Koncentrační.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Holocaust Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Březen 2012 Předmět: Dějepis Cílová skupina: 9. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.8 Pronásledování Židů. Holocaust a jiné pojmy Název sady:
Nástup nacismu v Německu Název sady materiálů: Dějepis pro 9. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_9_2814_Nástup_nacismu_v_Německu Autor: Mgr. Kočíř.
VY_32_INOVACE_Lul_II_11 Leo Haas a Hans Krása Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Nacismus Nástup nacismu v Německu následky světové hospodářské krize – 1932 na 6 mil nezaměstnaných, výroba snížena o 41 % → situace.
 Pojmy  Holocaust- Vyhlazování židovského národa  Genocida- vyhlazování celé nebo části rasové nebo náboženské skupiny  Šoa- židovské označení pro.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Fašismus - opakování Název sady: Moderní dějiny 1914.
NÁSTUP FAŠISMU V NĚMECKU Německo a hospodářská krize nadvýroba => krize Německo 2. nejvíce postižená země krizí (prům.výroba pokles o 41%) krize průmyslu.
VY_32_INOVACE_Lul_II_13 Petr Ginz Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI ZA II.SVĚTOVÉ VÁLKY.  genocida= systematické a cílené vyvražďování celých národů: Romové, Židé, národy Pobaltí(= vraždili je.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu INOVACE_32_Koncentrační.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_8_ HOLOCAUST Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Holocaust byla nacistická politika systematického, státem provozovaného pronásledování a hromadného vyvražďování osob židovské národnosti. V širším smyslu.
VY_32_INOVACE_Lul_II_16 Osvětim I. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
VY_32_INOVACE_Lul_II_15 Helga Weissová - Hošková
VY_32_INOVACE_Lul_II_18 Osvětim - Březinka
Postavení Židů v Evropě 5
Porušování lidských práv
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková 13. Holocaust
VY_32_INOVACE_Lul_II_04 Děti a mládež v ghettu
Postavení Židů v Evropě 4
Digitální učební materiál
Židovské město v Praze.
Předmět: Dějepis Ročník: 9.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Nástup Hitlera k moci 1932 – NSDAP nejsilnější strana v Německu
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Lul_II_01 Úvod do problematiky holocaustu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Leona Luka ší kov á

 Holocaust = šoa = shoah (zničení, zmar, obětovat bohu)  Antisemitismus = nenávist vůči Židům  Porajmos = vyvražďování Romů  Zaglada = genocida Poláků  Ghetto = izolované sídliště, oddělené od okolního města  Genocida = snaha vyvraždit určitou skupinu lidí  Koncentrační tábor = místo, kde jsou shromažďováni všichni nepohodlní lidé  Pogrom = násilné napadání(drancování, vraždění, vypalování)  Rasismus = učení o nadřazenosti určité rasy

 Židé obviněni z prohrané 1. světové války  r – nástup Adolfa Hitlera k moci v Německu  r Norimberské zákony- namířené proti Židům – zákazy a příkazy (zákaz školní docházky, chovu domácích zvířat, vstupu do lesů, parků, na sportoviště, stěhování, výkonu povolání, opouštění bytu po 20.hodině, nakupovat pouze v určenou dobu, vlastnit majetek, povinnost odevzdat kola, šicí stroje, gramofonové desky a rádia)Norimberské zákony-  Osoby starší 6 let mají povinnost nosit Davidovu hvězdu (na levé straně – u srdce) Davidovu hvězdu

 „Křišťálová noc“ – v noci z 9. – = vypalování synagog a židovských obchodů, zatýkání lidí a jejich odvlékání do koncentračních táborů po celém Německu „Křišťálová noc“ vypalování synagog  Všechny škody museli zaplatit Židé

 Zabavení majetku  Izolace: › od informací (odevzdat telefon, nečíst noviny, neposlouchat rozhlas) › od společnosti (zákazy vycházení, vstupů do kaváren, divadel, kin, galerií,… )

 Zákon o říšském občanství = definice, kdo je Židem a kdo míšencem (podle původu prarodičů)  Zákon o ochraně německé cti a německé krve = povolování a zákazy sňatků

 Norimberské zákony tabulka Norimberské zákony tabulka

 Tábory koncentrační= shromažďování lidí (Terezín, Hodonín u Kunštátu, Dachau, Buchenwald, Bergen-Belsen, Mauthausen, Sachsenhausen…)  Tábory likvidační = vyhlazovací (Osvětim, Sobibor, Treblinka, Belzec, Majdanek, Chelmno)  Den památky obětí holocaustu ( osvobození Osvětimi)

 Vzdělávací semináře v Terezíně v letech  Vzdělávací a informační bulletin vzdělávacího oddělení památníku Terezín z let  Fotografie z archívu autora

 Datum vytvoření:  Ročník, pro který je materiál určen: dev á tý  Předmět: Dějepis  Anotace: Materi á l slouž í k ujasnění si základních pojmů v problematice holocaustu