NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_15_Vědomostní soutěž TÉMA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodika jízdy v obřím slalomu a slalomu
Advertisements

Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz
FÁZE OBLOUKU.
Historie lyžování.
Metodický dopis 2010 © 2010 Metodická komise OSÚ-ZL
LYŽOVÁNÍ BEZPEČNÝ POHYB NA LYŽÍCH
Tato prezentace byla vytvořena
ROZDĚLENÍ LYŽOVÁNÍ.
ALPSKÉ LYŽOVÁNÍ.
LYŽOVÁNÍ BROUŠENÍ LYŽÍ
VYBAVENÍ PRO BĚH NA LYŽÍCH
CARVING.
LYŽOVÁNÍ disciplíny.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Běžecké lyže Běžecké lyže se od sebe navzájem liší vzhledem, tvarem, hmotností, a jízdními vlastnostmi Jízdní vlastnosti lyží vyplývají z jejich vlastností.
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
Lyžařská výzbroj Výběr lyží Jak jsem schopný lyžař ? - začátečník
Tato prezentace byla vytvořena
Zimní sporty.
Dětská ozdravovna Bílá voda Harrachov
Tato prezentace byla vytvořena
Zimní výcvikový kurz Zadov – Zahájení: ve 12:00 Ubytování: Chata Mládí – Zadov, 4 – 6 lůžkové pokoje  Stravování: snídaně.
HISTORIE LYŽOVÁNÍ.
Techniky běžeckého a sjezdového lyžování
Metodika jízdy v obřím slalomu a slalomu Nápravná cvičení pro odstraňování chyb v technice Jan Fiedler.
BEZPEČNOST PŘI VÝUCE LYŽOVÁNÍ
1. na mazaní lyží potřebujeme: vosk, žehličku 2. pod lyži jsi vezmeme nějaký hadr aby jsme nezamazali stůl.
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Cvičitel lyžování © 2010 Metodická komise OSÚ-ZL 1.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_06_Rozvoj pohyblivosti TÉMA.
MEZINÁRODNÍ LYŽAŘSKÁ FEDERACE francouzsky Fédération Internationale de Ski jje hlavní mezinárodní organizace lyžařských sportů, bbyla založena během.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_03_Rozvoj rychlosti TÉMA.
Instruktor lyžování praktikant © 2008 jen pro vnitřní potřebu Metodická komise ÚZL SL ČR.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov AUTOR: Hana Navátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_TĚLESNÁ VÝCHOVA _1.ZIMNÍ SPORTY TEMA: ZIMNÍ SPORTY ČÍSLO PROJEKTU:
Instruktor lyžování Metodická komise ÚZL SL ČR © 2008 jen pro vnitřní potřebu.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_20_Vědomostní soutěž TÉMA.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_07_Vědomostní soutěž TÉMA.
BĚŽECKÉ LYŽOVÁNÍ. 1. ZOH V CHAMONIX (1924) 1. LYŽAŘSKÝ ZÁVOD ŽEN V ČESKÝCH ZEMÍCH (1904)
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_12_Výzbroj a výstroj TÉMA.
 Materiál je určen pro první vyučovací hodinu tělesné výchovy tříd 3. ročníku středních škol a čtyřletých gymnázií, dále pro 7. ročník osmiletých gymnázií.
Kurz snowboardingu (KTS/SNO) Garant: PhDr. Radek Vobr, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_11_Příprava a mazání lyží.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_13_Nebezpečí hor TÉMA SADY:
Lyžování jako sport. Lyže vs. SNOWBOARD Lyžování je zimní sport spočívající v pohybu člověka vlastní silou po sněhu pomocí lyží, páru dlouhých úzkých.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák se seznámí třením, sílou, která brzdí pohyb těles. Vysvětlení.
Výuka lyžování a snowboardingu V OSÚ ZL SL ČR
Instruktor IV.třídy (Praktikant) jen pro vnitřní potřebu
Vybraná témata teorie tělesné výchovy
Systém vzdělávání v OSÚ ZL SLČR
jen pro vnitřní potřebu
Charakteristika linie jízdy a výkonnost Autoři: Jörg Spörri, Josef Kröll, Ch. Schiefmüller, Erich Müler 2010 International Congress on Science and Skiing.
Instruktor lyžování II.třídy (150) jen pro vnitřní potřebu
Instruktor lyžování III.třídy (50) jen pro vnitřní potřebu
Instruktor lyžování (150) jen pro vnitřní potřebu
Instruktor sjezdového lyžování (50) jen pro vnitřní potřebu
Penzion Bílá voda Harrachov
Instruktor lyžování (150) jen pro vnitřní potřebu
Autoři: Tapani Keränen, Sima Intalainen,
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Instruktor IV.třídy (Praktikant) jen pro vnitřní potřebu
Vybraná témata teorie tělesné výchovy
Instruktor lyžování praktikant jen pro vnitřní potřebu
Základy biomechaniky běh na lyžích
jen pro vnitřní potřebu
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
TECHNIKA ZNAK – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 15
TECHNIKA KRAUL – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 5
Kurz snowboardingu (KTS/SNO)
Test lyžařských dovedností
Metodický dopis běhu na lyžích pro OSÚ ZS SL ČR (2017)
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_15_Vědomostní soutěž TÉMA SADY: Vybraná témata teorie tělesné výchovy ROČNÍK: Sk, Kn, 1.A DATUM VZNIKU: leden 2014 AUTOR: Mgr. Jiří Willner

 Materiál je určen pro první vyučovací hodinu tělesné výchovy tříd 1. ročníku středních škol a čtyřletých gymnázií, dále pro 2. a 5. ročník osmiletých gymnázií.  Časová náročnost vědomostní hry je minut.  Interaktivní studijní materiál je zaměřen na téma teorie lyžování  Vědomostní soutěž si klade za cíl procvičovat dříve probranou látku.  Kliknutím na políčko hlavního panelu se zobrazí otázka daného téma, následným kliknutím bude zobrazena odpověď na otázku.  V každém pravém dolním rohu soutěžní otázky je umístěno políčko, které vás kliknutím vrátí zpět na hlavní panel.  Každé políčko hlavního panelu, které bude použito, změní barvu, což bude vyjadřovat, že otázka je již vyčerpána.  Procvičování je realizováno formou data-projektoru.

Mazaní lyží Výzbroj a výstroj Nebezpečí hor Sjíždění a zatáčení

Jaké faktory ovlivňují proces přípravy lyží?  Např. druh a kvalita sněhu, tj. rozlišujeme sníh nový, starý, mokrý, suchý či zmrzlý. Zpět

Vyjmenuj pomůcky určené pro přípravu lyží?  Žehlička s termostatem, různé utěrky, korek, dále škrabky pro odstraňování vosků, odstraňovač vosků, jemný smirkový papír, různé druhy kartáčů, vosky. Zpět

Jak dělíme vosky?  Na skluzové, tj. různé druhy parafínů, dále odrazové, tj. vosky tuhé a tekuté. Zpět

Jaký je postup při čištění skluznice?  Nejprve vosk setřeme stěrkou, dále naneseme čistič vosků ve spreji a setřeme utěrkou, dotykovou vrstvu skluznice se sněhem můžeme provzdušnit bronzovým kartáčem. Zpět

Jaký je postup při mazání sjezdových lyží?  Nejprve lyži vykartáčujeme bronzovým kartáčem 10x ve směru jízdy, dále očistíme utěrkou, naneseme dostatečné množství skluzového vosku, zažehlíme po celé délce skluznice v souvislé vrstvě, po vychladnutí odstraníme přebytečný vosk z plochy skluznice škrabkou, skluznici očistíme tvrdým a poté měkčím nylonovým kartáčem a dočistíme utěrkou. Zpět

Jaký je rozdíl mezi přípravou lyží na bruslení a klasickou techniku?  Pro bruslení mažeme celou délku skluznice skluzovým voskem, pro klasickou techniku je třeba vymezit mazací komoru, kam naneseme odrazový vosk. Zpět

Co uděláme, když nám při běhu na lyžích lyže podkluzuje?  Ze skluznice lyže odstraníme zbytky sněhu, zbylou vrstvu vosku rozkorkujeme korkem, aby se nám další vrstva lépe nanášela na tuto vrstvu, naneseme další vrstvu vosku a zakorkujeme. Zpět

Z čeho se skládá lyže?  Lyže se skládá ze špičky, předního ohbí, střední části, patky a skluznice. Zpět

Jaké znáš mechanické vlastnosti lyží?  Pevnost, pružnost, tlumení kmitů, tuhost ve zkrutu.. Zpět

Jaké rozlišujeme vybavení u běžeckého lyžování dle způsobu jízdy?  Vybavení pro klasickou techniku běhu, bruslení, dále univerzální a turistické vybavení. Zpět

Jak dlouhé jsou hůlky pro klasický způsob běhu?  Po ramena lyžaře. Zpět

Jaký význam má větší boční vykrojení lyže?  Umožňuje lyžaři jezdit oblouky o menším poloměru. Zpět

Jak určíme správnou délku hůlek pro sjezdové lyžování?  Pro určení správné délky hole musíme uchopit hůl za držátko a ve svislé poloze na zem svírat v loketním kloubu uhel 90°. Zpět

Charakterizuj freestylový snowboard?  Snowboard je kratší, aby bylo jeho ovládání snadnější při skocích a akrobatických prvcích, širší jelikož je stabilnější a měkčí rovněž pro snadnější ovládání při tricích. Zpět

Nebezpečí na horách se zvyšuje?  Nebezpečí na horách se zvyšuje nezkušeností návštěvníka hor a nerespektováním stanovených zásad. Zpět

Rizikové faktory můžeme rozdělit na?  Subjektivní nebezpečí  Objektivní nebezpečí Zpět

Do objektivního nebezpečí řadíme?  Terén  Počasí  Sníh Zpět

Do subjektivního nebezpečí řadíme?  Podcenění objektivních nebezpečí  Podceňování vlastních sil  Nedostatečná fyzická příprava a technická vyspělost  Neznalost hor a zásad orientace  Nedostatečné nebo nevhodné vybavení  Organizační a pedagogické nedostatky  Nedodržování zásad o chování na horách Zpět

Difusní světlo řadíme do?  Objektivního nebezpečí - počasí Zpět

Jaké jsou zásady ohledně zastavení na sjezdovkách?  Nikdy nezastavujeme na špatně viditelných místech. Zpět

Jaké jsou zásady při volbě stopy na běžeckých tratích?  Při dvou či více paralelních stop jedeme vždy v pravé stopě. Zpět

Proč provádíme při sjezdu oblouky?  Při sjíždění a zatáčení na lyžích provádíme oblouky, abychom mohli regulovat rychlost. a směr své jízdy. Zpět

Jak dělíme oblouky?  Podle délky a podle změny směru jízdy. Zpět

Do jakého dělení řadíme krátké, střední a dlouhé oblouky?  Dělení oblouků podle délky. Zpět

Jaký je rozdíl mezi otevřeným a zavřeným obloukem?  Zavřený oblouk vyjíždíme až téměř k vrstevnici, slouží k regulaci rychlosti jízdy a používá se na velmi prudkých sklonech svahu.  Otevřený oblouk jedeme téměř po spádnici a používáme ho převážně na mírnějších sklonech svahu. Zpět

Jaké známe fáze při realizaci oblouků?  Po fázi zahájení oblouku následuje fáze vedení oblouku, dále fáze ukončení oblouku a fáze přechodná, která slouží pro přechod mezi jednotlivými oblouky. Zpět

Jmenuj alespoň jeden rozdíl mezi řezanými a smýkanými oblouky?  V řezaných obloucích je v průběhu napojování oblouků pohyb dolních končetin rozdílný.  V obloucích smykových je v průběhu napojování oblouků pohyb dolních končetin společný. Zpět

Jmenuj alespoň jeden rozdíl mezi kročnými a carvingovými oblouky?  U kročného oblouku je stopa lyží v šíři pánve.  U carvingového oblouku je širší stopa lyží než je šíře pánve. Zpět

 GNAD, T. a kol. Základy teorie lyžování a snowboardingu. Praha: Karolinum, ISBN  NOSEK, M. a kol. Instruktor lyžování. Ústí nad Labem: ISBN