Fyzika - optika Zákon odrazu u zrcadel a zákon lomu u čoček.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Odraz světla na rozhraní dvou optických prostředí
Advertisements

Elektromagnetické vlny (optika)
- podstata, veličiny, jednotky
Geometrická optika Mgr. Alena Tichá.
Zpracovali: Alena Šlézová Zuzana Uhlíková
Světelné jevy a jejich využití
=NAUKA O SVĚTLE A JEHO VLASTNOSTECH
Optika ČVUT FEL Sieger, 2012.
Geometrická optika Mgr. Andrea Cahelová Hlučín 2013.
Lom světla (Učebnice strana 172 – 174)
Světlo - - podstata, lom, odraz
Odraz a lom na rovinném rozhraní Změna fáze a vlnové délky na rozhraní
Světlo se po dopadu na jiné optické prostředí
Zobrazení rovinným zrcadlem
19. Zobrazování optickými soustavami
OPTIKA.
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_343
OPTIKA II.
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
Odraz světla na rovinném zrcadle
ODRAZ SVĚTLA (zákon odrazu světla, periskop)
Paprsková optika hanah.
Sabina Mikulecká Anna Hejlová
0PTIKA 05. Odraz a rozptyl světla
Základní zákony geometrické optiky
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_607_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Jevy na rozhraní dvou prostředí
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Odraz světla Předmět: Fyzika.
S VĚTELNÉ JEVY. S VĚTELNÉ ZDROJE Vidíme jen ty předměty, ze kterých přichází do našeho oka světlo. Světelné zdroje – světlo vyzařují (Slunce, žárovka)
Digitální učební materiál
Fyzika 8. ročník Mgr. M. Kubátová
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Odraz a lom na rovinném rozhraní Změna fáze a vlnové délky na rozhraní
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Lom světla Předmět: Fyzika.
Lom světla - nastává při dopadu svět. paprsku na rozhraní dvou průhledných prostředí různé hustoty - čím je prostředí hustší, tím se paprsek pohybuje menší.
Fyzika 8. ročník Světelné jevy Anotace
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_613_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Odraz světla.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_608_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Digitální učební materiál
OPTIKA. SVĚTELNÝ PAPRSEK PO DOPADU : 1) ODRAZÍ SE 2) JE POHLCEN 3) PRONIKNE DO PROSTŘEDÍ PŘI PRONIKNUTÍ SVĚTELNÉHO PAPRSKU ZÁVISÍ NA:  Typu prostředí.
Lom světla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , červen.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Závislost odrazivosti na indexu lomu MateriálIndex lomu Odrazivost (%) Minerální čočky 1,525 1,604 1,893 4,32 5,38 9,53 Plastové čočky 1,502 1,597 1,665.
OPTIKA 09. Zobrazení lomem Mgr. Marie Šiková OPTICKÉ JEVY
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
OPTIKA 15. Šíření světla, příklady II.
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
LOM A ODRAZ VLNĚNÍ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla – II.část
Odraz světla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_2.
Úplný odraz světla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_6.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Odraz světla Číslo DUM: III/2/FY/2/3/5 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Geometrická optika
Světlo, optické zobrazení - opakování
Příklady na zákon lomu Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla – II.část
Základní vlastnosti světla
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Lom vlnění 1. prostředí 2 D 1 B A 2. prostředí 2´ C 1´
Světlo Jan Rambousek jp7nz-JMInM.
ODRAZ A LOM VLNĚNÍ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Třída 3.B 3. hodina.
Transkript prezentace:

Fyzika - optika Zákon odrazu u zrcadel a zákon lomu u čoček

Zákon lomu ( Snellův zákon) Kde  1 je úhel dopadu paprsku,  2 je úhel lomu paprsku, v 1 a v 2 jsou rychlosti šíření, n 1 a n 2 jsou indexy lomu paprsku v příslušných prostředích ( najdeme v M-F-CH tabulkách ). Zákon odrazu Velikost úhlu odrazu je rovna velikosti úhlu dopadu. Odražený paprsek zůstává v rovině dopadu.“

- p - dopadající, p ‘ - odražený, p ´´ - lomený paprsek k = kolmice dopadu (není-li rozhraní rovné, děláme tečnu k rozhraní a na ni kolmici) - úhel dopadu, - úhel odrazu, - úhel lomu Zákon odrazu

Zákon lomu ( Snellův zákon)

T 1.Vynálezce kyvadlových hodin 2.Označení vzdálenosti předmětu od vrcholu zrcadla či čočky 3.Příjmení autora zákona lomu světla 4.Nauka o světle 5.Druh čoček 6.Rozklad světla na vlnové délky 7.Jednotka optické mohutnosti TAJENKA: H U Y G E N S A S N E L L O P T I K A R O Z P T Y L K Y D I S P E R Z E D I O P T R I E GALILEO