Konference č. 1 Léčivé přípravky – Reklama zaměřená na odborníky Sponzoring - Setkávání odborníků Dr. Pavel Kovář Medical Director Pfizer spol. s r.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Generická preskripce a substituce Pozitivní listy
Advertisements

Organizační stránka předsednictví České republiky v Radě Evropské unie leden - červen 2009 PhDr. Jana Hendrichová, náměstkyně místopředsedy vlády pro evropské.
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Jan Chroust Pavel Sleza
AUTORSKÝ ZÁKON A ZPŘÍSTUPŇOVÁNÍ DIGITÁLNÍCH DOKUMENTŮ
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Aktivity Asociace knihoven vysokých škol ČR v oblasti OA Mgr. Pavla Rygelová Ústřední knihovna VŠB-TUO 1 5. setkání českých uživatelů systému DSpace
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví.
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Automobil a daň z mezd Poskytne-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně firemní motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se.
Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.
Věrnostní klub - ČEDOK.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Grantové programy Odboru školství, mládeže a sportu KrÚ pro rok 2008: Sportoviště 2008 Jednorázové akce 2008.
Jak připravit town- twinningový projekt v rámci programu Evropa pro občany Gabriela Hermannová.
Správa sociálního zabezpečení
Označování potravin Ing. Jiří Koudelka.
Zdanitelná plnění Již víme, že zdanitelná plnění (§ 2 odst. 1 ZDPH) jsou: Dodání zboží (včetně dovozu a pořízení zboží z JČS), Převod nemovitosti, Poskytnutí.
Uskutečnění zdanitelného plnění a povinnost přiznat DPH Právní úpravu této problematiky nalezneme v § 21 – 25 ZDPH, Daň na výstupu při dodání zboží, poskytnutí.
1 Dáky v nemoci, mateřství a rovnocenné otcovské dávky.
OBLAST VYDÁVÁNÍ POVOLENÍ. Povolování obchodu s vojenským materiálem upravuje § 6 až 13 zákona č. 38/1994 Sb. § 6 - vydává se právnické osobě se sídlem.
Metodická pomoc k žádostem o neinvestiční příspěvky do výše 25 tis
Uskutečnění zdanitelného plnění a povinnost přiznat DPH Právní úpravu této problematiky nalezneme v § 21 – 25 ZDPH, Daň na výstupu při dodání zboží, poskytnutí.
Zdanitelná plnění Již víme, že zdanitelná plnění (§ 2 odst. 3 ZDPH) jsou: Dodání zboží (včetně dovozu a pořízení zboží z JČS), Převod nemovitosti, Poskytnutí.
Základ pro výpočet DPH a výpočet Obecně vymezuje základ pro výpočet DPH § 36 ZDPH, Pro konkrétní specifické situace potom najdeme řešení v § 38 – 41 ZDPH,
Volný pohyb osob, volný pohyb pracovní síly v EU
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
1 Teva Pharmaceuticals CR, s.r.o. Vítězslav Burda,
Začínáme podnikat aneb podnikatelský plán v praxi Lucie Vaigertová Střední škola KNIH, o.p.s.
Připravované změny ve VaVaI. Obsah prezentace Posuzování výzkumných organizací Novela zákona č. 130/2002 Sb.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Etika a realita Jana Vojtíšková Ústav všeobecného lékařství 1. LF UK Praha Praktická lékařka Praha.
Z Á K O N, kterým se upravují některé otázky související s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů nebytových prostor v domě s byty, (sněmovní tisk.
Zákon o regulaci reklamy AIFP podporuje novelu zákona jako celek - dílčí výhrady.
OSTRAVSKÉ VÝSTAVY, a. s. Veletrh DOVOLENÁ a REGION 7. –
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Zákon o regulaci reklamy JUDr. Ondřej Dostál, Ph.D., LL.M. D&D Health s.r.o.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_17.
Politika podpory vědy a výzkumu Politika ochrany spotřebitele Mgr. Oldřich Hájek.
Reklama, léčiva, informace očima pojištěnce JUDr. Ondřej Dostál, Ph.D., LL.M. Platforma zdravotních pojištěnců ČR, o.s.
PRAHA, SÚKL, „Léčivé přípravky – reklama zaměřená na odborníky“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Jana Kadlecová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_CLOVEK_A_PRAVO_07.
Firemní data mimo firmu: z pohledu zákoníku práce JUDr. Josef Donát, LLM, ROWAN LEGAL ISSS 2014, Hradec Králové.
Z. Mrozek viceprezident ČLK. Možná korupce - lékaři Léky a zdravotnické prostředky: Indikace léků či léčebně – diagnostických postupů a jejich propagace.
Jak podat odborníkovi informace Nipl, Žák, Slavíček, Jaroš & spol.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Výbor pro národnostní menšiny zastupitelstva Moravskoslezského kraje
§ 180i Doklad o cestovním zdravotním pojištění při pobytu do 90 dnů (1) Požadavky na cestovní zdravotní pojištění stanoví přímo použitelný právní předpis.
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Bankovní účetnictví Nehmotný a hmotný majetek, zásoby
Podpora marketingu vín příspěvky z Vinařského fondu
Výroční zpráva Občanského sdružení Konipaska za rok 2014
Pracovně právní vztahy
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Sponzorování setkání odborníků na odborných akcích
Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.
KONGRESOVÝ CESTOVNÍ RUCH
Zdanitelná plnění Již víme, že zdanitelná plnění (§ 2 odst. 3 ZDPH) jsou: Dodání zboží (včetně dovozu a pořízení zboží z JČS), Převod nemovitosti, Poskytnutí.
Základ pro výpočet DPH a výpočet
Postavení CR v hospodářství
RP04-18 Podpora ekologických aktivit v kraji Zlín,
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
INFORMACE O LÉCÍCH A PROPAGACE LÉKŮ
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Dělá reklamu na léčiva jen výrobce nebo prodejce
Transkript prezentace:

Konference č. 1 Léčivé přípravky – Reklama zaměřená na odborníky Sponzoring - Setkávání odborníků Dr. Pavel Kovář Medical Director Pfizer spol. s r.o

Reklama – právní normy 1/12 Základní principy regulující reklamu humánních léčivých přípravků jsou stanoveny v: Zák. č. 40/1995 Sb. o reklamě Zák. č. 79/1997 Sb. o léčivech Zák. č. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník Kompatibilita s Evropskou směrnicí 2001/83/ES

Reklama – co je reklama? 2/12 Zákon o reklamě stanoví obecná pravidla reklamy a také zvláštní ustanovení o reklamě na různé komodity „Reklamou“ se rozumí jakékoliv oznámení, předvedení či jinou prezentaci šířenou zejména komunikačními médii, mající za cíl podporu podnikatelské činnosti, především spotřeby či prodeje zboží, výstavby či nájmu nemovitostí, prodeje či užívání práv nebo závazků, poskytování služeb nebo propagace ochranné známky

Reklama na léčivé přípravky 3/12 Reklama na humánní léčivé přípravky znamená, vedle činností uvedených v definici reklamy, také všechny informace, přesvědčování nebo pobídky určené k podpoře předepisování, dodávání, prodeje, výdeje či konzumace humánních léčivých přípravků, a to ve formě, zejména: návštěv obchodních zástupců dodávání vzorků léčivých přípravků daru, spotřebitelské soutěže a nabídky nebo příslibu jakéhokoliv prospěchu nebo finanční či věcné odměny sponzorování propagačních setkání navštěvovaných odborníky a sponzorování vědeckých kongresů s účastí odborníků

Sponzorování odborníků – UST 16 SÚKL 4/12 Sponzorování setkání konaných za účelem podpory předepisování, prodeje…. a navštěvovaných odborníky Sponzorování vědeckého kongresu s účastí odborníků (setkání odborníků konané za odborným nebo vědeckým účelem), bez reklamních aktivit Úhrada nákladů na cestovné a ubytování související s účastí odborníků na vědeckém kongresu

Sponzorování odborníků – UST 16 SÚKL 5/12 Vědecké kongresy (scientific congresses) Lze uhradit účastnický poplatek, cestovné, ubytování Přiměřené pohoštění v nezbytně nutném rozsahu Reklamní setkání (promotional meetings) Lze uhradit přiměřené pohoštění a ubytování Sponsoring nelze rozšířit na rodinné příslušníky a nesmí být nad rámec přiměřenosti vzhledem k rozsahu a účelu setkání (fakultativní výlety, kulturní akce apod.) Považováno za „jiný prospěch“…

Sponzorování odborníků – UST 16 SÚKL 6/12 Otázka – existuje možnost, aby setkání navštěvované odborníky, organizované farmaceutickou společností bylo považováno za vědecký kongres?

Sponzorování odborníků – UST 16 SÚKL 7/12

Sponzorování odborníků – UST 16 SÚKL 8/12 Otázka – existuje možnost, aby setkání navštěvované odborníky, organizované farmaceutickou společností bylo považováno za vědecký kongres? Vědecký kongres = cílem je zejména poskytování odborných informací a odborné vzdělávání účastníků, aniž by byl sledován cíl podpory předepisování a prodeje = a jako takový není považován za reklamu dle zákona Ale: „Reklamou“ se rozumí jakékoliv oznámení, předvedení či jinou prezentaci šířenou zejména komunikačními médii, mající za cíl podporu podnikatelské činnosti, především spotřeby či prodeje zboží, ……

Sponzorování odborníků – UST 16 SÚKL 9/12 Vědecké kongresy (scientific congresses) Lze uhradit účastnický poplatek, cestovné, ubytování Přiměřené pohoštění v nezbytně nutném rozsahu Reklamní setkání (promotional meetings) Lze uhradit přiměřené pohoštění a ubytování

10/12 Sponzorování může být realizováno ve dvou podobách: Úhrada nákladů konkrétního odborníka (odborníků) při účasti na akci konané třetí stranou; nebo Organizace a úhrada nákladů na vlastní odbornou akci sponzora Sponzorství může zahrnovat pouze náklady na dopravu, ubytování a registrační poplatek účastnících se odborníků Prostředky sponzora nesmějí být využity pro sponzorování nákladů na organizaci volného času (jako je sport, kultura, turistika či jiné podobné aktivity) odborníků během akce Sponzorství nemůže být rozšířeno na rodinu či jiné spolucestující osoby. Sponzorování odborníků – Etické principy AIFP

11/12 V souvislosti s účastí na akci může sponzor poskytovat účastníkům pohoštění, které musí být v přiměřené míře, musí být omezeno výlučně na hlavní účel akce a musí být v poměru ke konané akci vedlejší Sponzorovat lze odborníka pouze při účasti na akci, která má přímou souvislost s polem jeho působnosti/specializace Sponzorství nesmí být jakkoli závislé či související s předepisováním, doporučováním, prodejem či výdejem léčivých přípravků sponzora Sponzorovaní odborníci mohou přijet na místo konání akce nejdříve 24 hodin před jejím zahájením a odjed nejpozději 24 hodin po jejím skončení Sponzorování odborníků – Etické principy AIFP

12/12 Ohledně akcí organizovaných sponzorem platí navíc k výše uvedeným principům i následující pravidla: –Tuzemské akce nesmějí trvat déle než 3 dny včetně cesty a zahraniční akce 4 dny včetně cesty; –Nejméně 75% obvyklé pracovní doby musí být každý den konání akce věnováno odbornému programu; –Akce by se neměla konat v místech známých pro trávení volného času (tj. letní či zimní turistická střediska apod.); –Na akci mohou být propagovány pouze registrované léčivé přípravky a nesmí docházet k reklamě off-label (tj. nad rámec schváleného SPC); –Sponzor může organizovat/sponzorovat konání akce mimo území České republiky pouze pokud se akce koná ve významném firemním sídle, místě výroby nebo výzkumu sponzorské společnosti v Evropě Sponzorování odborníků – Etické principy AIFP