Ing. Daniel Trnka, Oddělení kvality regulace Úřad vlády ČR Zvyšování kvality regulace 9. mezinárodní konference o informatické podpoře personálních procesů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
vedoucí Oddělení boje s korupcí
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
1 Stavební kameny Národního akční plánu pro energii z obnovitelných zdrojů Euroenergy, spol. s r. o
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Institut pro integraci České republiky do Evropské unie Prostředí pro projekt spolufinancovaný ze SF EU Ing. Zdeněk Chaluš, CSc.
Energetická legislativa Zákon č.406/2000 Sb.,o hospodaření energií Vyhláška 252/2001Sb., o způsobu výkupu elektřiny z obnovitelných zdrojů a KVET Liberec.
Boj proti korupci a lichvě
Company LOGO Konference „Modernizace veřejné správy 2007 – 2013“, Plány v oblasti zefektivňování veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 1 Projekt „Hodnocení kvality vysokých škol“ Sněm RVŠ Praha, květen 2005.
Energetika a stavebnictví Územní energetická koncepce Mezinárodní konference ABF P r a h a Josef Fiřt Ministerstvo průmyslu a obchodu.
OECD a finanční vzdělávání Stálá mise České republiky při OECD v Paříži Prof. Ing. Karel Dyba, CSc., velvyslanec Třetí mezinárodní konference k finanční.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Konference INOVACE 19. září 2013 Podpora podnikání malých a středních podniků ze strany Ministerstva průmyslu a obchodu ČR Ing. Tomáš Hajdušek náměstek.
Digitální správa věcí veřejných
Cesta k vyšší životní úrovni obyvatelstva
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Návrh nového zákona o elektronických komunikacích Hradec Králové 30. března 2004.
Registr dlužníků státu
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Management a rozvoj obcí
 2007 Ministry of Industry and Trade, Energy Department Nová evropská energetická legislativa Cíle a opatření „energetického balíčku“ Ladislav Pazdera.
Daňová reforma 2010 Snížení administrativní zátěže pro poplatníky a státní správu MF ČR Peter Chrenko.
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
1 Brno, Ing. Petr Fajmon Dopady liberalizace a legislativních změn na JMP,a.s.
Integrovaná prevence a omezování znečištění (IPPC) v České republice
Reforma daňového systému Cíle vlády Efektivní veřejná správa Přátelské veřejné služby.
Příprava zákona o elektronických komunikacích Jaromír Šiška, CSc. náměstek ministra - ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb Konference.
Den ÚNMZ 10. února 2010 Ing. Karol Ružička.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
Ostrava Obnovitelné zdroje energie Ing. Jaroslav Kubín Ministerstvo životního prostředí Vršovická Praha 10 Tel.:
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.
ISOP/2 registr entit přírodního prostředí Roman Bukáček CENIA, laboratoř GIS Žďár nad Sázavou.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
1 Aktualizovaná SEK a prosazení zásad SEK do energetické legislativy ČR Česká energetika v kontextu energetiky Evropské unie Konference AEM – Poděbrady.
Evropské environmentální právo Osnova Úvod: hlavní změny v EU po ratifikaci LS Ochrana ŽP jako cíl EU Pravomoci EU Prameny EP + legislativní.
Evropské právo životního prostředí Přednáška č. 2 Úvod: hlavní změny v EU po ratifikaci LS Ochrana ŽP jako cíl EU Pravomoci EU Prameny EP.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Financování kapitol státního rozpočtu II
Hospodářský registr Ing. Jiří Pavlíček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 4. dubna 2006.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Hodnocení výsledků ukončených programů VaVaI Ing. Blanka Černá, CSc., Národní agentura pro zemědělský výzkum Ing. Jan Budský Oddělení výzkumu Odbor výzkumu,
Převod kompetencí krajům (decentralizace a dekoncentrace) Ing. Světlana Kubíková Vrchní ředitelka sekce veřejné správy, Ministerstvo vnitra Praha, 24.
Ochrana práv spotřebitelů v energetických odvětvích JUDr. Petr Scholz, Ph.D. ředitel sekce legislativně správní Praha, květen 2013.
Projekt e-Sbírka a e-Legislativa Moderní systém pro přístup k právu a pro jeho tvorbu 12. června 2013 seminář Osvěta Aleš Gola odbor legislativy a koordinace.
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
Hodnocení dopadu regulace (RIA) JUDr. František Vavera, Ph.D.  
Podpora profesního rozvoje učitelů Programové prohlášení vlády Vláda bude prosazovat následující priority rozvoje ČR: Rozvoj kvalitních a všeobecně dostupných.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Národní cena ČR za jakost 2006 Pavel Ryšánek – listopad 2005.
Informační systém pro správu a vyřizování objednávek
Česká inspekce životního prostředí
Současné aspekty daňového práva procesního
UNIVEZITA SPOLUVYTVÁŘÍ SVOU ZEMI
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Důvodová zpráva a RIA 2. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Obhajoba diplomové práce
STANOVISKO SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV ČESKÉ REPUBLIKY K NÁVRHU KONCEPCE DOKONČENÍ REFORMY VEŘEJNÉ SPRÁVY ING. JOSEF BARTONĚK PŘEDSEDA SMS ČR SENÁT PČR.
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
PROCES HODNOCENÍ DOPADŮ REGULACE
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
PŘEDSTAVENÍ HODNOCENÍ DOPADŮ REGULACE
Expertní skupina pro snižování administrativní zátěže podnikatelů Zákon o sociálním podniku Ing. Pavel Vinkler, Ph.D. ředitel odboru podnikatelského.
Aplikovaný výzkum Program Beta:
Transkript prezentace:

Ing. Daniel Trnka, Oddělení kvality regulace Úřad vlády ČR Zvyšování kvality regulace 9. mezinárodní konference o informatické podpoře personálních procesů

Co je kvalita regulace Zlepšování regulace dle OECD, EU a ČR RIA Snižování administrativní zátěže Další způsoby zvyšování kvality regulace Obsah

Kvalita regulace  kvalita regulace - jeden ze základních předpokladů kvalitní státní správy  produkt + proces + instituce  principy kvalitní regulace (dle OECD, 1995)  správná definice problému  nejlepší forma reakce vlády?  užitek převyšuje náklady  jasnost, srozumitelnost, přístupnost…  jinak - přiměřenost, odpovědnost, konzistence, transparentnost, účelnost, nezbytnost (Irsko)

Zlepšování/reforma regulace  OECD – regulatorní reforma  Principy kvality regulace  Doporučení Rady 1997/2005  Hloubková hodnocení reformy regulace (ČR 2001)  EU – Better Regulation  Jedna z priorit současné Komise  Priorita britského předsednictví  Iniciativa šesti předsednictví

Zlepšování regulace v ČR  součást reformy ústřední státní správy – projekt C.2  usnesení č. 950 z 27. září 2000 k naplňování doporučení OECD v oblasti reformy regulace  usnesení vlády č. 650 z 25. června 2001 k Analýze doporučení OECD pro další postup regulatorní reformy v ČR

Hodnocení dopadu regulace - RIA  Regulatory Impact Assessment  soustava metod směřujících k systematickému hodnocení negativních a pozitivních dopadů navrhované či existující regulace  nejdůležitější není preciznost kalkulací, ale kladení otázek, porozumění praktickým důsledkům, přezkoumávání předpokladů, konzultace a diskuse se zainteresovanými stranami atd.

Fáze RIA Definice problému Varianty řešení (včetně nulové) Zhodnocení možných dopadů, výběr variant(y) Kontrola Rozhodnutí KONZULTACEKONZULTACE

Implementace RIA v ČR  usnesení vlády 420/2005 – implementace RIA do legislativního procesu v ČR + návrh Směrnice  pilotní projekty  povinnost hodnocení dopadů na podnikatelské prostředí na základě Směrnice  povinnost vyhodnocovat také sociální a environmentální dopady  vychází z obdobných směrnic EK, UK a dalších

Snižování administrativní zátěže  administrativní zátěž - náklady, které plynou fyzickým a právnickým osobám z plnění informačních povinností, které jsou na ně právními předpisy uvalovány  metoda měření AZ – Standardní nákladový model  měření pomáhá odhalit slabá místa a soustředit se na jejich odstranění  usnesení 421/2005 – cíl změřit AZ podnikatelů v ČR a následně snížit o 20%  Nizozemí – snížení o 25 % - 1,5 – 1,9 % růst HDP

Další postupy zkvalitňování a zjednodušování regulace  kodifikace a konsolidace  čištění od redundantních a protichůdných předpisů  větší „přístupnost“ regulace  lepší implementace evropské legislativy  Koncepce zlepšování regulace 2007 – 2012  Iniciativa „10 minut“

Děkuji Vám za pozornost Úřad vlády ČR odbor reformy regulace a ústřední státní správy oddělení kvality regulace Ing. Daniel Trnka