OCEÁNIE.  Oceánii tvoří přibližně 1500 ostrovů v …………. oceánu  Rozloha: 0,8 mil km 2  Leží v …………… a …………………… podnebném pásu s vydatnými srážkami tropickém.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

Číslo a název šablony klíčové aktivity
VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
Geografická charakteristika
(Francouzská Polynésie)
Austrálie a Oceánie – politicko – administrativní poměry
TROPICKÝ LES - PRALES.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
TICHÝ OCEÁN (PACIFIK).
Vzdělání 179,7 km2 1/3 zemského povrchu obr. 1
řecky: „Černé ostrovy“
Státy Oceánie.
Oceánie Mgr. Petr Krákík.
Austrálie a Oceánie.
Téma hodiny: Oceánie Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
ROSTLINSTVO A ŽIVOČIŠSTVO AFRIKY
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
INDONÉSIE Natálie Vašková.
VY_52_INOVACE_03/2/23_ZEMĚPIS Oceánie. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace a.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Oceánie.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Austrálie a Oceánie - FG
TICHÝ OCEÁN (PACIFIK).
OCEÁNIE.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
OCEÁNIE.
Vzdělávací oblast/obor
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Austrálie a Oceánie – srovnávací tabulky Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
OCEÁNIE Regionální geografie Ameriky, Austrálie a polárních oblastí
Oceánie Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Oceánie.
Oceánie Jan Dušek.
Státy Oceánie.
Austrálie a Oceánie – srovnávací tabulky Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
Oceánie – Cookovy ostrovy
Zahrnuje: zemědělství průmysl doprava.  Chov ovcí a produkce vlny je zde největší na světě  Chov skotu – v savanách  Pěstování pšenice, brambory, cukrová.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Austrálie původní obyvatel Sydney.
AUSTRÁLIE a OCEÁNIE.  Zeměpisná a kulturní oblast  Austrálie tvoří samostatný kontinent  Rozloha: km²  Počet obyvatel: 34,0 miliónů 
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ ČLOVĚK A PŘÍRODA – ZEMĚPIS - NA II.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
PODNEBÍ AUSTRÁLIE.
FAUNA A FLÓRA AUSTRÁLIE
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
POVRCH AUSTRÁLIE 1 2 Doplň k číslům názvy: 1 – 5: pohoří 6 – 8: pouště 9 – 11: ostrov a poloostrovy 12: útes
OBYVATELSTVO A SÍDLA Ian THORPE Nikole KIDMAN Marc WEBER Simon BAKER Aboridžinové.
POLITICKÝ SYSTÉM Rozloha: km2 Počet obyvatel: 21 mil
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ANTARKTIDA.
NOVÝ ZÉLAND Rozloha: km2 Počet obyvatel: 4 mil.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_16_IV_Z9_Oceánie.
Austrálie a Oceánie – politicko – administrativní poměry
Vzdělávací materiál: Andské země Operační systém:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ATLANTSKÝ OCEÁN.
Střední Amerika AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Austrálie a Oceánie - hospodářství
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vzdělávací materiál: Brazílie Operační systém: Windows XP Professional
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Oceánie
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_20 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
Jméno autora: Mgr. Petra Musilová
Melanésie
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Transkript prezentace:

OCEÁNIE

 Oceánii tvoří přibližně 1500 ostrovů v …………. oceánu  Rozloha: 0,8 mil km 2  Leží v …………… a …………………… podnebném pásu s vydatnými srážkami tropickém subtropickém  Rostlinstvo: deštné lesy, kokosové palmy, ananas, banány, čaj, káva, kakao, cukrová třtina  Rybolov Tichém

ČLENĚNÍ OCEÁNIE MELANÉSIE  MELANÉSIE = černé ostrovy, obyvatelé mají tmavou pleť, živí se hlavně rybolovem, těžbou dřeva, pěstují tropické ovoce FIDŽI, NOVÁ KALEDONIE, apod.  MIKRONÉSIE  MIKRONÉSIE = malé ostrovy, jsou často ohrožovány tajfuny, produkují hlavně tropické ovoce (kokos) a ryby. MARSHALOVY OSTROVY, NAURU, apod.  POLYNÉSIE  POLYNÉSIE = mnoho ostrovů, ostrovy jsou jak sopečné, tak korálové, Polynézané mají světlejší pleť, turistický ruch HAVAJSKÉ OSTROVY, NOVÝ ZÉLAND

ROZHODNĚTE: 1) Které ostrovy jsou nezávislé, které závislé a komu patří. Havajské ostrovy …………………………... Marshallovy ostrovy ………………………. Fidži ……………………………………….. Nová Kaledonie …………………………… závislé, USA nezávislé závislá, Francie nezávislé 2) Do které části Oceánie (Mikronésie, Polynésie, Melanésie) patří tyto ostrovy: Šalamounovy ostrovy …………………… Karolíny ……………………………….. Cookovy ostrovy ……………………. Guam ………………………………….. MELANÉSIE MIKRONÉSIE POLYNÉSIE

ZDROJE M. Krausová, P. Kraus a kol. : Zeměpis pro 6. – 7. roč. ZŠ a nižší ročníky víceletých gymnázií – Světadíly, nakl. Alter,

VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda PŘEDMĚT: Zeměpis TÉMATICKÝ OKRUH: Austrálie, Oceánie, Antarktida TÉMA: Oceánie AUTOR: Mgr. Alena Mrhačová VYTVOŘENO PRO ZŠ A MŠ BRNO, MERHAUTOVA 37