Hmyz Jak vypadá a jak se dělí?. Členovci  - představují největší kmen živočišné říše  - ve větvi prvoústých dosáhli největšího stupně dokonalosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HMYZ s proměnou dokonalou
Advertisements

Denní motýli.
HMYZ s proměnou dokonalou
ZOOLOGIE ŘÁD: MOTÝLI.
Evropa-jeden ze světadílů
Upraveno (pro ZŠ) z materiálu:
SEVERNÍ AMERIKA OBR. 1
Dravci Silný zahnutý zobák Nohy se silnými drápy =>lov
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Hmyz Motýli.
Moje první prezentace Panda velká ŽIRAFA AFRICKÁ ŽIRAFA AFRICKÁ
MOTÝLI.
Brouci a motýli Petr Fialík.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis
Pří_082_Rozmanitost přírody_Noční motýli Autor: Mgr. Marie Boučková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
1. Přírodopis 7.ročník Plazi - ještěři.
Společenské a hospodářské prostředí
VY_52_INOVACE_PŘ _Dvoukřídlí,motýli,prac
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Jak jsem pozorovala krkavcovité ve svém okolí
Hmyz s proměnou dokonalou
Bezobratlí živočichové travních společenstev
Bezobratlí.
Martina Čejková Petr Harmach
Motýli Noční a denní.
Živočichové našich polí Hmyz 4. ročník
VY_32_INOVACE_09_Oceány (1) (2) (SADA ČÍSLO 6). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Bc. Milena Švermová Datum (období), ve kterém.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Oceánie.
Poznávačka : HMYZ.
Řád: Motýli Bělásek řeřichový (Anthocharis cardamines)
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Světadíly Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Rudická. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Pří_081_Rozmanitost přírody_Denní motýli Autor: Mgr. Marie Boučková
Tajga Jehličnatý les.
Ara arakanga/Ara macao Žije v tropickým deštném pralese, na plantážích a savaně – v jižní a střední americe/USA Žíví se např.: semínkamy, plody, ořechy,
Hmyz s proměnou dokonalou
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Číslo přílohy: VY_52_INOVACE_02_MOTÝL Autor:Mgr. Libuše Stonawská Předmět:Přírodověda Třída: 4. ročník Šablona projektu:V/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Veronika Kurišová Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_V.ZOO4 Vytvořeno:14.
Motýli Hmyz Holometabolia vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Denní motýli (hmyz). Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Veronika Kurišová Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_V.ZOO3.
Osová souměrnost v přírodě Pracovali: Vojtěch Čechák, Viktor Jelínek, Jiří Hanák, Marek Vašina,Tomáš Charvát a Otakar Kameník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marcela Hádková Název školyPlavská škola AutorMgr. Marcela Hádková Název VY_32_INOVACE_15_Vl5_Evropa.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Binomické jméno: Corvus monedula Řád: Pěvci Třída: Ptáci.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.2.9 Evropa – jeden ze světadílů Téma: Česká republika jako součást.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_130_Hmyz - motýli
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Důležité údaje o ZOO. Důležité údaje o ZOO Zebra Grévyho je ze všech zeber největší a nejseverněji žijící Zebra Grévyho je ze všech zeber největší.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_25_PRVOUKA
HMYZ S PROMĚNOU DOKONALOU
Motýli Autor: Mgr.Diana Mücksteinová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
MOTÝLI VY_32_INOVACE_XVII-C-19.
Řád: Motýli sací ústrojí se sosákem Živí se rostlinnými šťávami
HMYZ S PROMĚNOU DOKONALOU
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola, Hradec Králové
POZNÁVÁME NAŠE BEZOBRATLÉ I
NOČNÍ MOTÝLI.
DENNÍ MOTÝLI.
Hmyz.
PTÁCI – LETCI (ŠPLHAVCI)
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Hmyz Jak vypadá a jak se dělí?

Členovci  - představují největší kmen živočišné říše  - ve větvi prvoústých dosáhli největšího stupně dokonalosti

Příklady  - štír  - pavouk - motýl

Motýli ---- tvoří druhý největší řád hmyzu, hned po broucích ---- jsou rozšířeni po celém světě kromě Antarktidy, řád čítá kolem druhů

Zástupci motýlů  Babočka admirál  - je jeden z největších denních motýlů ČR  - rozpětí křídel 6 cm  - rozšířen po celé Evropě a severní Americe

Otakárek fenyklový  - je jeden z nejkrásnějších motýlů  - patří mezi ohrožené druhy motýlů ČR  - obývá rozsáhlé oblasti Evropy, Asie i Severní Ameriky  - rozpětí křídel 6,5 cm

Martináč hruškový  - je největší středoevropský noční motýl  - jeho housenky žijí hlavně na ovocných stromech např. meruňky, trnky a jasanu v době zrání jejich plodů

Lišaj smrtihlav  - je to největší lišaj v ČR  - rozpětí křídel 13 cm  - na hřbetě má charakteristickou žlutou kresbu připomínající lebku

Otakárek ovocný  - v ČR vzácnější než Otakárek fenyklový  - obývá jižní Evropu, např. Řecko, Chorvatsko  - v ČR chráněný  - rozpětí křídel 4 cm

Babočka síťkovaná ---- nejmenší babočka v ČR ---- rozšířena od Pyrenejí přes západní, střední a východní Evropu až po Japonsko ---- je to denní motýl ---- rozpětí křídel 4 cm

Bourec morušový  - je ekonomicky důležitý jako producent hedvábí  - z hlediska reprodukce je závislý na člověku a ve volné přírodě se již nevyskytuje  - chová se v Číně a Íránu

Žluťásek čičorečkový  - je rozšířen od severu Pyrenejského ostrova a jihu Britských ostrovů přes střední a východní Evropu až po Sibiř  - rozpětí křídel 4,4 cm

Bělásek zelný  - vyskytuje se od severní Afriky přes Evropu až po Himaláje  - považuje se za škůdce na brukvovitých rostlinách jak na polích, tak i v zahrádkách  - rozpětí křídel 5,8 cm

Okáč bojínkový  - je rozšířen v severozápadní Africe, pak od Pyrenejí přes celou Evropu až po Ural  - vyskytuje se na celém území ČR  - rozpětí křídel 6,5 cm

Okáč voňavkový  - vyskytuje se v Třeboňské pánvi, na Moravě se stahuje k jihu  - rozpětí křídel 6,5 cm  - patří mezi ohrožené druhy

Bělásek hrachorový ---- je rozšířen od Pyrenejského poloostrova, jihu Anglie přes celou Evropu až po Sibiř ---- vyskytuje se v okolí Prahy, Českého krasu, jižní a jihovýchodní Moravy ---- patří mezi ohrožené druhy ---- rozpětí křídel 4 cm

Lišaj vrbkový  - vyskytuje se na celém území našeho státu, avšak ojediněle  - jeho housenky mají na těle kresbu připomínající oči  - rozpětí křídel 6,5 cm

Ostruháček jilmový  - rozšířen od Španělska přes jižní Anglii, zbytek Evropy až k Uralu  - v ČR žije na celém území  - patří mezi ohrožené druhy ČR  - rozpětí křídel 3 cm

Babočka osiková  - je to naše největší babočka  - rozšířena po celém území ČR  - rozpětí křídel 7 cm  - nepatří mezi ohrožené druhy

Babočka bodláková  - je to nejrozšířenější motýl na světě  - živí se bodláky a pcháči  - rozpětí křídel 5,7 cm  - nepatří mezi ohrožené druhy