MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Advertisements

BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Místní Akční Plány rozvoje vzdělávání Ustavující setkání Partnerství MAP v rámci Prahy 15.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Založena v roce obcí 34 členů Strategický plán LEADER 2008 – 2014, 81 projektů, 36 mil. Kč (PRV), 24 mil. Kč z místních zdrojů Strategie komunitně.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Prezentace pro pracovní skupinu (území Přemyslovské střední Čechy o.p.s.) Slaný,
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
1. Jednání řídícího výboru MAP ORP Prachatice , MěÚ Prachatice.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Strana 1 První zasedání Řídícího výboru k projektu ZPRACOVNÍNÍ MÍSTNÍHO AKČNÍHO PLÁNU PRO ORP ODRY 27. dubna 2016 Datum:
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro ORP Veselí nad Moravou Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MAP Trutnovsko Základní informace , Havlovice MAP Trutnovsko.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Jana Stará
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní akční plán vzdělávání na území ORP Hradec Králové
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Implementační projekt KAP
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Vazba na Operační programy
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
2. jednání řídícího výboru
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
2. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Aktuální informace o projektu
Š A B L O N Y II.
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání ZŠ a MŠ Zd. Petříka 1756, Kladno 1

Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání dětí a žáků do 15 let. Zahrnuje oblasti včasné péče, předškolního a základního vzdělávání a zájmového a neformálního vzdělávání. Nositelem projektu je Statutární město Kladno. Partnerem projektu je Místní akční skupina Svatováclavsko, z.s. 2

Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Cílem MAP je zlepšit kvalitu vzdělávání v MŠ a ZŠ tím, že bude podpořena spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání. - Společné informování, vzdělávání a plánování partnerských aktivit pro řešení místně specifických problémů a potřeb. Výstupem MAP je dohoda o prioritách vzdělávací politiky v území, tzv. Strategický rámec MAP do roku 2023 a dále soubor aktivit, ve kterých se navrhují konkrétní řešení místních problémů v dohodnutých prioritách. Podmínkou realizace investičních projektů ZŠ z IROP je soulad se schváleným strategickým rámcem. Bude specifickým kritériem přijatelnosti. 3

Rozdělení území pro řešení MAP 4

Struktura MAP Struktura dokumentu: Analytická část Strategický rámec MAP Opatření Povinná opatření MAP 1. Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost – inkluze – kvalita 2. Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání 3. Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem 5

Doporučená a volitelná témata  Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků  Rozvoj kompetencí dětí a žáků v polytechnickém vzdělávání  Kariérové poradenství v základních školách  Rozvoj digitálních kompetencí dětí a žáků  Rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků  Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka  Rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků  Investice do rozvoje kapacit základních škol 6

Pracovní skupiny Kladna Předškolní vzdělávání – 26 členů Čtenářská gramotnost – 22 členů Matematická gramotnost – 20 členů Inkluzivní vzdělávání – 22 členů 7

Problémy školství (šetření MMK) Nevyhovující vybavení (rychlé zastarávání stávajícího zejména v oblasti IT). Nedostatečné vybavení pomůckami pro vzdělávání žáků se SVP. Nedostatek finančních prostředků na zajištění školního psychologa a asistentů pedagogů. Potřeba investic do rekonstrukce objektů (havarijní stavy, zateplování budov a zejména střech, odborných učeben). Nedostatečná spolupráce mezi školami zejména v oblasti sdílení zkušeností a spolupráce v oblasti vzdělávání pedagogů. 8

Vyhodnocení dotazníku MŠMT Základní školy Pořadí potřeb v jednotlivých oblastech podpory Hlavní oblasti podpory: 1. Rozvoj infrastruktury školy, včetně rekonstrukcí a vybavení 2. Podpora rozvoje matematické gramotnosti 3. Podpora polytechnického vzdělávání 4. Podpora rozvoje čtenářské gramotnosti 5. Podpora inkluzivního/společného vzdělávání 6. Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě žáků Další oblasti podpory: 1. Jazykové vzdělávání 2. ICT včetně potřeb infrastruktury (podpora digitálních kompetencí) 3. Sociální a občanské dovednosti a další klíčové kompetence 9

Vyhodnocení dotazníku MŠMT Mateřské školy Pořadí potřeb v jednotlivých oblastech podpory Hlavní oblasti podpory: 1. Rozvoj infrastruktury školy, včetně rekonstrukcí a vybavení 2. Podpora inkluzivního/společného vzdělávání 3. Podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti 4. Podpora rozvoje matematické pregramotnosti 5. Podpora polytechnického vzdělávání 6. Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě žáků Další oblasti podpory: 1. ICT včetně potřeb infrastruktury (podpora digitálních kompetencí) 2. Jazykové vzdělávání 3. Sociální a občanské dovednosti a další klíčové kompetence 10

Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování Výzva č. 02_16_022 Plánované datum vyhlášení výzvy: 1. června 2016 Alokace 4,5 mld. Kč Oprávnění žadatelé: Mateřské školy Základní školy ZŠ + MŠ (jeden zřizovatel) Max. výše podpory: Kč + (počet dětí/žáků x Kč) (V případě ZŠ+MŠ = Kč Kč + (počet dětí/žáků x 2 200Kč) Počet dětí/žáků školy k , resp. K bude zveřejněn u vyhlášené výzvy na webových stránkách MŠMT 11

Základní přehled šablon 12

Konzultace k přípravě žádosti o podporu ◦ Jak šablony fungují, jak se s nimi pracuje? ◦ Které šablony vybírat podle možností a potřeb školy? ◦ Jak využít projekt na podporu vybavení školy? ◦ Jak takový projekt podat? 13

Workshopy a semináře Plán vzdělávacích aktivit – obsah musí souviset s tvorbou MAP 1. Rozvoj dětského čtenářství v běžné školní praxi Termíny: 19.5., 23.5., Matematika – metoda prof. Hejného Inkluzivní vzdělávání Manažerské vzdělávání pro ředitele – strategické řízení, plánování a rozvoj lidských zdrojů Kariérové poradenství Spolupráce s rodinou 14

Kontakty Ing. Věra Kučerová – manažerka projektu Ing. Jitka Placatová – koordinátorka projektu Informace na: 15

Děkujeme za pozornost. 16