CZ.1.07/1.5.00/34.04481 Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světlo je elektromagnetické vlnění různých vlnových délek. Lidské oko vnímá pouze část tohoto spektra. Toto záření nazýváme viditelné. Sousední části.
Advertisements

CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_16.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 12. Střídavý proud Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Možnosti úspor energie při osvětlování Jednoduché tipy a triky využitelné ve škole i v domácnosti.
VY_52_INOVACE_04_01_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Světelná technika Výbojové zdroje světla. Nízkotlaké rtuťové výbojové zdroje Lineární zářivky 1.W vlákno s aktivní vrstvou (např. kysličník barya) 2.Elektron.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_15 TÉMA: VYNÁLEZY.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Elektromagnetická slučitelnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
Elektromagnetická slučitelnost
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrický proud
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Elektromagnetická slučitelnost
Měření elektrického proudu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
UMĚLÉ OSVĚTLENÍ V INTERIÉRU.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_20.
Fyzika 4.A 17.hodina 06:11:34.
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou

CZ.1.07/1.5.00/ Světelné spotřebiče Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluOV-SP3-1/3 Světelné spotřebiče Název školyStřední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy, Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou AutorJosef Bohdal Tématický celekZářivky Ročník2,3,4. ročník SOŠ Datum tvorby AnotacePrezentace s výkladem Metodický pokynDUM pro seznámení s funkcí a možností použití zářivek Pokud není uvedeno jinak, uvedený materiál je z vlastních zdrojů autora Zpět

Zářivka Světlo zářivek je vytvářeno tak, že vrstva luminoforu nanesená na vnitřní povrch trubice transformuje UV záření vydávané výbojem na záření viditelné. Je to vysoce účinný způsob výroby světla. Jelikož mají zářivky relativně velký povrch, je jejich světlo difuznější a méně směrové než u bodových zdrojů, jako jsou standardní žárovky a výbojky. Zářivky jsou nabízeny nejen v teplých a studených barvách, ale i v barvě denního světla, Zářivky jsou též nabízeny s provedením různými typy luminoforů.

Součásti zářivky : Trubice – obsahuje wolframové elektrody, rtuť, argon a luminisenční vrstvu ( přeměňuje ultrafialové záření na červené neboli viditelné záření ) Startér – v baňce je bimetalový kontakt, elektricky vodivý plyn ( neon, argon ) a odrušovací kondenzátor Tlumivka – měděné vinutí uloženo v magnetickém obvodu složeném z ocelokřemíkových plechů Kondenzátory – kompenzační ( 230V ) zlepšuje cos φ, posouvací ( 400V ) odstraňuje stroboskopický jev (optický klam u točivých strojů)

Funkce při zapnutí vznikne v startéru výboj, teplo zahřeje bimetalový kontakt starteru a ten se spojí. Tím začne téct přes elektrody trubice velký proud a ty se rozžhaví. Ve zkratu se zatím startér ochladí a rozepne, tím vznikne v tlumivce přechodné zvýšení napětí, které se vybije přes trubici a zapálí ji, tím se tlumivka zatíží proudem a vytvoří pokles napětí – startér je vyřazen.

Stroboskopický jev zářivka je připojena na kmitočet 50 Hz, takže za jednu periodu dvakrát zhasne a rozsvítí se. Toto blikání způsobuje u točivých strojů optický klam ( zdání, že se stroj netočí ). Odstranit stroboskopický jev lze : zapojením zářivek střídavě na fáze L1, L2, L3, použitím posouvacího kondenzátoru, nebo použít zářivky s elektronickým předřadníkem.

Kontrola tlumivky zářivkového svítidla Na tlumivce kontrolujeme proud daný údajem na tlumivce pomocí ampérmetru a odporu příslušné hodnoty 18 W – 0,37 A Ω 36 W – 0,43 A Ω 63 W – 0,69 A Ω

Kontrola tlumivky zářivkového svítidla Schéma zapojení

CZ.1.07/1.5.00/ Zpět Seznam literatury a pramenů: Dílenská příručka I, Odborný text – Silnoproudá zapojení, Elektrická zařízení (Desort, Kule) Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.