VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
BAROKO V ČECHÁCH.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Baroko.
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Baroko.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Baroko.
Vzdělanost, literatura a hudba v 17. století
Baroko v Čechách Sochařství 1. část
BAROKNÍ DOBA 8. ROČNÍK.
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Gotická kultura.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Baroko v českých zemích
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko sochařství.
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
17. a první polovina 18. století
Kultura a společnost v 17. s 18. století
Baroko VÝTVARNÉ BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH
BAROKO Doba protikladů.
Rokoko, klasicismus - 1 Označení materiálu:
Baroko - procvičení 8. ročník.
BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
BAROKO.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
Matyáš Bernard Braun Název školy
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
ROKOKO Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3618 _Rokoko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO Uherské.
Baroko a barokní lidová zbožnost Tomáš Brychta, Jiří Mikšík.
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis -. Barokní malířství,
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření listopad 2011 Ročník 8. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Modernizace společnosti.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Šablona III/2 BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_288_BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH.
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_251.DEJ.01 Baroko.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Baroko.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Průhonice
Základní škola Čelákovice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Baroko.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Průhonice
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18
BAROKO významní představitelé
BAROKO sochařství, malířství, literatura
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Baroko.
Transkript prezentace:

VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný náboženský nebo antický motiv, vždy však byl zachycen výraz postavy

VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství – nejvýznamnější sochaři Ferdinand Maxmilián Brokoff ◦ sochy na Karlově mostě Matyáš Bernard Braun ◦ sochy na Karlově mostě, Kuks, Betlém v Kuksu Gian Lorenzo Bernini

Barokní sochařské skvosty Karlův most

Barokní sochařské skvosty sochy ctností a neřestí v Kuksu

Barokní sochařské skvosty Braunův Betlém

Barokní sochařské skvosty Extáze sv. Terezie

VÝTVARNÉ UMĚNÍ Malířství malby na stropech falešný mramor malby olejovými barvami na plátno výjevy z antické mytologie válečné scény portréty, zátiší, výjevy z běžného života hra světel a stínu dodávala dramatičnost

VÝTVARNÉ UMĚNÍ Malířství – nejvýznamnější malíři Caravaggio Rembrandt van Rijn Petr Paul Rubens Karel Škréta Jan Kupecký Petr Brandl

Klenoty barokního malířství Caravaggio

Klenoty barokního malířství Anhtonis van Dyck

Klenoty barokního malířství Rembrandt van Rijn

Klenoty barokního malířství Rubens, Petr Paul

Klenoty barokního malířství Karel Škréta

Klenoty barokního malířství Jan Kupecký

Klenoty barokního malířství Petr Brandl

VZDĚLANOST A LITERATURA V 17. STOLETÍ Literatura v Evropě je podobná výtvarnému umění – okázalá, se složitou větnou stavbou zdobný jazyk, květnatost velký význam divadla ◦ Moliére - Lakomec atd. ◦ inspirace antickými komediemi

VZDĚLANOST A LITERATURA V 17. STOLETÍ Vzdělanost a literatura v českých zemích většina lidí je negramotná školství je placené, dostupné jen pro bohatší, kteří mohou svým dětem platit domácí učitele kdo chtěl, mohl navštěvovat placené kvalitní školy pod vedením jezuitů a piaristů, které provozovaly jak gymnázia a univerzity (jezuité) Bohuslav Balbín Jan Ámos Komenský

VZDĚLANOST A LITERATURA V 17. STOLETÍ Hudba začíná se pracovat s harmonií všechny hlasy musí ladit dvorské kapely velký význam hrají varhany Johan Sebastian Bach Friedrich Händel Pavel Josef Vejvařovský Antonio Vivaldi opera – velký rozmach prodělala až v 18. století

Rokoko hravost, veselost, nespoutanost ornamenty kombinace zlaté a bílé barvy pastelové tóny drobné porcelánové sošky miniatury zpodobňování zvířátek a dětí galantní scény móda – krinolíny, vysoké účesy, sešněrovyný pas, paruky

Klasicismus objevení Herculanea a později Pompejí nastartovalo velkou vlnu zájmu o antiku styl věrně napodobující antiku druhá polovina 18. století velký vliv na architekturu a sochy na módu vliv zanedbatelný (napodobit se totiž dalo jen to, co se zachovalo) hudba – Josef Mysliveček, Jan Václav Stamic, Jiří Benda

Společnost a kultura 1754 – sčítání lidu – 24 mil. obyvatel monarchie, z toho 3 mil. v českých zemích průměrný věk pouze 32 let změny ve školství – povinná školní docházka od roku – zřízena katedra českého jazyka a literatury na pražské univerzitě věda se provozuje v tzv. učených společnostech (1747 – Olomouc) studovat mohli pouze chlapci 1753 – 1775 – probíhá přestavba Pražského hradu ve stylu klasicismu s rokokovými interiéry – Ignác František Platzer