Slovní úlohy – směsi 3.. 1.) Obchodník si rozměnil v bance 1 000 Kč na dvacetikoruny a desetikoruny. Měl celkem 70 mincí. Kolik měl dvacetikorun a kolik.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy – směsi 4..
Advertisements

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o n méně/více 0-20
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Počítání do 100 procvičování III.. Pomoz Aničce spočítat peníze Anička se vydala nakupovat. Koupila kapra za 70 Kč, měla však připraveno pouze 65Kč. Kolik.
Násobky a díly kilogramu
VSTUPTE VY_32_INOVACE_42 Mgr. Jana Dvořáková SLOVNÍ ÚLOHY – NÁSOBENÍ A DĚLENÍ Datum vytvoření: Ročník: Vzdělávací oblast: Matematika a.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Řešení.
ICT M 5.R. Písemné násobení a dělení
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Šablona č.:VI/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast dle RVP: Finanční gramotnost Předmět:Vlastivěda.
Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Počítání s penězi do VY_32_INOVACE_04 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_09.
Poradíš si ? Lenka má 18 pastelek. Jana má o 5 pastelek méně. Kolik pastelek má Jana? 1. Nakresli: Lenka…………………………………………… Jana …………………………………………… Vypočítej:
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_562_PÍSEMNÉ_SČÍTÁNÍ Téma: OPAKOVÁNÍ – PÍSEMNÉ.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Variace s opakováním VY_32_INOVACE_M4r0110 Mgr. Jakub Němec.
Slovní úlohy Příklady
23.
Logické úlohy z matematiky pro 2. ročník
Matematika nám jde L I O A E K V C =
83.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 5 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
MINCE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Procenta Prezentace je zaměřená na procvičování slovních úloh na procenta. Obsahuje 6 slovních úloh na procenta řešených trojčlenkou. Autor: Mgr. Eva Černá.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
CELÁ ČÍSLA 10 - Slovní úlohy NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO.
Průřezové úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ České mince a bankovky.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Umořování dluhů Název sady:Posloupnosti a finanční matematika Ročník:2. Číslo.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Opakování slovní zásoby
zpracovaný v rámci projektu
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Slovní úlohy – řešení soustavou – 1
VY_32_Inovace_ Numerace do 100 Matematika 2.ročník
Matematika pro učební automobilní obory 2. Autor : RNDr. Zdeněk Bláha
Procenta Autor: Mgr. Eva Černá
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Početní operace v oboru přirozených čísel
Úroky - samostatná práce
Řešení slovních úloh rovnicemi
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Zápalka váží 4 gramy a stojí 2 koruny
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NA VÝLETĚ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Řešení slovních úloh rovnicemi
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Ing. Jitka Michálková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV
1.5 Poměr.
Zajímavá matematika T R K A L O Č Y =
VY_32_INOVACE_60_M- SLOVNÍ ÚLOHY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
MOTEL Ateliérová tvorba Petra Polanská VB302 VŠB – TU Ostrava FAST
Ukládáme a počítáme mince v kasičce
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
Slovní úlohy na soustavy rovnic
Slovní úlohy I. – o pohybu a řešené soustavami rovnic - procvičování
Transkript prezentace:

Slovní úlohy – směsi 3.

1.) Obchodník si rozměnil v bance Kč na dvacetikoruny a desetikoruny. Měl celkem 70 mincí. Kolik měl dvacetikorun a kolik desetikorun? dvacetikoruny desetikoruny 70 mincí x y 20x 10y dvacetikoruny desetikoruny 1000 Kč x + y = 70 20x + 10y = 1000 y = 70 – x

20x + 10(70 – x) = x – 10x = 1000 / x = 300/: 10 x = 30 y = 70 – 30 y = 40 dvacetikoruny……………… = 600 desetikoruny………………… = 400 celkem…………………………………1000 Obchodník měl 30 dvacetikorun a 40 desetikorun.

Úlohy - procvičování 1.) V motelu je celkem 45 dvoulůžkových a třílůžkových pokojů, ve kterých je možnost ubytovat 107 hostů. Kolik pokojů je dvoulůžkových a kolik třílůžkových? 2.) Vedení hotelu oznámilo, že jsou pro žáky připraveny dvoulůžkové a třílůžkové pokoje. Celkem bude připraveno 37 pokojů pro 89 žáků. Kolik pokojů je dvoulůžkových a kolik třílůžkových? 3.) Hanka má v kasičce pětikoruny a dvoukoruny. Celkem má 80 mincí v hodnotě 340 Kč. Kolik nasbírala pětikorun a kolik dvoukorun? 4.) Emil si dává do pokladničky koruny a dvoukoruny. Celkem má 65 mincí, v hodnotě 105 Kč. Kolik má v kasičce korun a kolik dvoukorun? 5.) Sourozenci Michal a Vítek sbírají pětikoruny a dvoukoruny. Mají 80 mincí v celkové hodnotě 310 Kč. Kolik mají pětikorun a kolik dvoukorun? 6.) V letním táboře je 41 chatek. Bydlí se v nich po třech nebo po čtyřech. Kolik je kterých chatek, když může být v táboře 140 lidí?

1.) V motelu je celkem 45 dvoulůžkových a třílůžkových pokojů, ve kterých je možnost ubytovat 107 hostů. Kolik pokojů je dvoulůžkových a kolik třílůžkových? 2.) Vedení hotelu oznámilo, že jsou pro žáky připraveny dvoulůžkové a třílůžkové pokoje. Celkem bude připraveno 37 pokojů pro 89 žáků. Kolik pokojů je dvoulůžkových a kolik třílůžkových? 3.) Hanka má v kasičce pětikoruny a dvoukoruny. Celkem má 80 mincí v hodnotě 340 Kč. Kolik nasbírala pětikorun a kolik dvoukorun? 4.) Emil si dává do pokladničky koruny a dvoukoruny. Celkem má 65 mincí, v hodnotě 105 Kč. Kolik má v kasičce korun a kolik dvoukorun? 5.) Sourozenci Michal a Vítek sbírají pětikoruny a dvoukoruny. Mají 80 mincí v celkové hodnotě 310 Kč. Kolik mají pětikorun a kolik dvoukorun? 6.) V letním táboře je 41 chatek. Bydlí se v nich po třech nebo po čtyřech. Kolik je kterých chatek, když může být v táboře 140 lidí? x + y = 45 2x + 3y = 107 dvoulůžkové: 28, třílůžkové: 17 x + y = 37 2x + 3y = 89 dvoulůžkové: 22, třílůžkové: 15 x + y = 80 5x + 2y = 340 pětikoruny:60 ks, dvoukoruny:20 ks x + y = 65 2x + y = 105 koruny: 25 ks, dvoukoruny: 40 ks x + y = 80 5x + 2y = 310 pětikoruny: 50 ks, dvoukoruny: 30 ks x + y = 41 3x + 4y = 140 po třech: 24 chatek,po čtyřech: 17 chatek