Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 8. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma: Slovní úlohy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Únor 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Matematika – vzorce Téma: Procvičení vzorců.
Procenta Slovní úlohy. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník:7. Tematická oblast: Matematická gramotnost.
Kdo jsem – živočichové Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Kdo jsem – domácí mazlíčci Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název VY_32_INOVACE_20_MA_Řešíme_slovní_ úlohy Téma Číslo projektu Anotace Ma 2 – Násobení a dělení čísly.
Jehlan Matematické dovednosti. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníBřezen 2013 Ročník: 9. Tematická oblast:Matematická gramotnost.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová DĚLENÍ.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_04 TÉMA: Násobení ČÍSLO.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
PROCENTA Vymezení pojmu procento, základ, počet procent.
14 Kilogram – jednotka hmotnosti VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Jana Kobylková identifikace:B2- 14 třída:2. předmět:M anotace:Seznámení s jednotkou hmotnosti.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Rovnice ve slovních úlohách IV.
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Slovní úlohy o společné práci
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_90_M8
Práce se sloupkovými diagramy
Sčítání a násobení výrazů
Početní operace v oboru přirozených čísel
Lineární rovnice a nerovnice III.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Vypočítej a zaokrouhli
Matematická gramotnost Znaky dělitelnosti
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
Elektronická učebnice - II
Pojem kvadratické funkce, její graf
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (ÚVOD)
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
VY_32_INOVACE_RONE_13 Rovnice a nerovnice Iracionální rovnice.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Poměr v základním tvaru.
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (o směsích)
MATEMATIKA Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
Slovní úlohy o společné práci stejný čas
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek
SLOVNÍ ÚLOHY O SPOLEČNÉ PRÁCI
VY_32_INOVACE_35_Nacvik_deleni Matematika - 2. ročník
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
Slovní úlohy o společné práci
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Dostupné z Metodického portálu
VY_32_INOVACE_Sib_II_07 Řešení slovních úloh 1
Poměr v základním tvaru.
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Rovnice HRA.
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
VY_32_INOVACE_13 13 Litr – jednotka objemu autor: Mgr. Jana Kobylková
Lineární rovnice Druhy řešení.
Rovnice opakování Výukový materiál pro 9.ročník
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
Slovní úlohy o společné práci − 3
Transkript prezentace:

Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 8. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma: Slovní úlohy řešené rovnicí Metodický list (anotace): Jednoduché slovní úlohy, naučit se sestavit rovnici i ověření výpočtu

Slovní úlohy řešené rovnicí

Postup při řešení pozorně přečíst text, označit si neznámou sestavit rovnici pomocí podmínek pro neznámou vyřešit rovnici ověřit správnost výpočtu dosazením do zadání úlohy – provedeme zkoušku slovní odpověď

Jednoduché slovní úlohy 1. Ve třídě je 24 dětí. Chlapců je třikrát více než dívek. Kolik je ve třídě chlapců, kolik je dívek? D……………….x D + Ch = Třída Ch……………..3.x x + 3x = 24 Celkem………24 4x = 24 x = 6

Ověření výpočtu D…………x……………..6 Ch……..3x…..3.6 = 18 Třída…………………..24 Ve třídě je 6 dívek a 18 chlapců. 24

2. Ve třídě je 21 dětí. Chlapců je o 3 více než dívek. Kolik je ve třídě dívek a kolik je chlapců? D…………………..x D + Ch = Třída Ch…………………x – 3 x + x – 3 = 21 Celkem…………..21 2x- 3 = 21 2x = 24 x = 12

Ověření správnosti výpočtu D……………..x………… Ch……………x – 3…… 12 – 3 = 9 Třída ……………………………… 21 Ve třídě je 12 dívek a 9 chlapců. 21

3. Máme 24 kg ovoce. Jablek jen o 3 kg více než hrušek. Kolik je jablek a kolik hrušek? J………………..x J + H = celkem kg H…………………x + 3 x + x + 3 = 24 Celkem……… 24 kg 2x + 3 = 24 2x = 21 x = 10,5 kg

Ověření výsledků J………………x………….10,5kg H x + 3……..13,5kg Celkem………………….24 kg Jablek je 10,5 kg a hrušek je 13,5 kg. 24

4. Máme 24 dětí, Chlapců je o 3 více než dívek. Kolik je chlapců a kolik dívek? D……………x D + Ch = celkem dětí Ch………….x + 3 x + x+ 3 = 24 Celkem……..24 dětí 2x + 3 = 24 2x = 21 x = 10,5 dětí

V tomto případě úloha nemá řešení. Zkuste zjistit, proč dvě stejně zadané úlohy i se stejným výsledkem, mají rozdílný závěr. Vymyslete i jiné příklady, kdy úlohy nemusí mít řešení.

Zdroje obrázky – –klipartywww.google.cz U