Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HUDBA PŘELOMU 19. A 20. ST..
Advertisements

Impresionismus v českých zemích
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Románský sloh.
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
ČESKÝ IMPRESIONISMUS 90. léta 19. století.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Přelom 19. a 20. století ve světové literatuře
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
(do začátku druhé světové války).  citlivost a dramatičnost ve skladbách  Richard Strauss Gustav Mahler.
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Hudební skladatelé ovlivnění impresionismem
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Claude Monet
Bohuslav Martinů
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Pointilismus aneb neoimpresionismus
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_359_Bohuslav Martinů AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
IMPRESIONISMUS.
V bludišti stylů Igor Stravinskij a jeho hudba 20. století
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Impresionismus Název školy
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
Umělecké směry přelomu století Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_04.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Výtvarné umění Výtvarné umění 1874–20. století HudbaHudba přelom 20. století úkoly: Dějiny evropské hudby IMPRESIONISMUS.
HUDBA  Pozdní romantismus, expresionismus (snaha o nový hudební výraz a kompoziční přístup)  Biblické náměty.
IMPRESIONISMUS Markéta Svobodová. IMPRESIONISMUS směr, který vznikl koncem 19. st. ve Francii Výraz imprese = dojem, vjem nebo otisk Výraz „prchavý okamžik“
Malba podle Clauda Moneta Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/16
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Fréderic Chopin Zelazowa Wola Paříž.
Křivonosková Kateřina
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

Impresionismus

Co je to imprese?

Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.

Vznik umělecký směr, který vznikl koncem 19. stol. pojem impresionismus odvozen od názvu obrazu: –C–Claude Monet: Impression: Sunrise kritika považovala obraz za nedokončený a poprvé byl pojem impresionismus použit v hanlivém smyslu

Claude Monet: Imprese – Východ slunce, 1874

Impresionismus v malířství Claude Monet

Impresionismus v malířství

Paul Cézanne

Impresionismus v malířství Pierre-Auguste Renoir

Pierre-Auguste Renoir, Žena hrající na kytaru, Olej na plátně:

Impresionismus v hudbě vznikl ve Francii Skladatelé cítí, že možnosti klasické skladby byly vyčerpány. –zkoumají a používají exotické rytmy, stupnice a hudební barvy –hudba je kontrastní k tradičním zvukům předchozích stylů

Charakteristiky chromatika, celotónová stupnice paralelní pohyby nónové akordy práce s barvami v orchestrální hudbě malé hudební formy

Composers Claude Debussy ( ) Maurice Ravel ( ) Frederick Delius ( ) Charles Griffes ( )

Claude Debussy ( ) Nejvýznamnější skladatel počátku 20. století. Považoval umění za smyslový zážitek stejně jako ostatní malíři a spisovatelé té doby. Inspiraci hledá v malířství a poezii. Ve skladbách časté změny, rozmanitost, obměňované akordy (experimenty). Později velký vliv na našeho Bohuslava Martinů.

Debussyho nejslavnější díla Pelléas a Mélisanda (opera) Preludium k Faunovu odpoledni (1894) –inspirovaná Mallarmého básní Tři nocturna –Oblaka, Festivals, Sirény La Mer (Moře) – orchestrální skica Claude Debussy

Debussyho nejslavnější díla La fille aux cheveux de lin (Dívka s vlasy jako len)

Debussyho nejslavnější díla Claire de lune (Svit luny) podle básně Paula Verlaina (1869)

Poslech Claude Debussy: Potopená katedrála Inspirováno cyklem Monetových obrazů katedrály v Rouanu, kterou maloval opakovaně v různých obměnách slunečního světla. Claude Monet: Rouen Cathedral Series, /olej na plátně,1894/

Potopená katedrála /práce s paralelními akordy/

Maurice Ravel ( ) otec švýcarský Francouz, matka Španělka matčin baskický původ ovlivňoval jeho hudbu roku 1889 vstoupil na Pařížskou konzervatoř, ovšem jako klavírista byl neúspěšný → zpět nastoupil už jako student skladby několik let se pokoušel získat římskou cenu (Prix de Rome) – také neúspěšně

Maurice Ravel ( ) ve své hudbě kombinoval francouzský impresionismus a španělské lidové motivy excelentní v orchestraci velký cit pro imitaci jiných hudebních stylů a hudby jiných autorů –„Obrázky z výstavy“ nejslavnější dílo: Bolero napsal také 2 opery a1 smyčcový kvartet

VELKÁ BRÁNA KYJEVSKÁ /orchestrace Musorgského Kartinek/

KATAKOMBY /orchestrace Musorgského Kartinek/