GUSTAV PAULI BcA. Veronika Štěrbová 397102 GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Vyučující: Mgr. Alice Stuchlíková 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v sochařství Auguste RODIN
Advertisements

VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
Společenská kultura Kulturní instituce v ČR ; VY_32_INOVACE_D3_09
BOHUMIL MATĚJÍČEK Osobnosti Chyšecka.
První představitelé impresionismu
O GALERII CHODBA ● na Katolické gymnázium Třebíč působí od roku 2000 ● založena s cílem vzdělávat a kultivovat studenty školy ● výstavy českých i zahraničních.
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Doprovodné programy I. běh ŠMP – Muzejní výstavnictví Mgr. Dagmar Fialová.
Zakladatel moderního malířství?
Název: JOSEF DOBROVSKÝ Autor: Mgr. Lenka Jelínková
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
Nizozemské malířství 17. století
IMPRESIONISMUS.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Musée D´ Orsay Paříž Francie.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Město Brno.
Émile Zola Život Émila Zoly Tvorba Díla – Rougon-Macquartové Zabiják
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Mgr
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
IMPRESIONISMUS 4 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Nela Sováková, Johana Černá
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
Eugeniusz Arct.
GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Mgr
Prof. PhDr. Jiří Kroupa, CSc.
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Edukativní aspekty zprostředkování umění v muzeích a galeriích, „výuka“ před obrazy, galerijní animace jako vzdělávací proces. BcA. Martina Lišková
TOMÁŠ GARRIGUE MASARYK Státník, politik, filozof a pedagog Vypracoval: Lukáš Horák IX.B.
Městská knihovna Čelákovice a její historie. Městská knihovna v Čelákovicích byla založena jako obecní zařízení v prosinci 1920 na podkladě zákona o knihovnictví,
Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Edukátorem snadno a rychle? Mgr. Lenka Tóthová.
 Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“  Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT  Pořadové číslo: 31  Autor:
Galerie - prostor pro zábavu i vzdělávání nabídka programů pro střední školy a možnosti spolupráce.
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Rotenburg 2015 Zahraniční praxe “Na praxi do Německa”
Galerijní pedagogika v teorii a praxi. Literatura, vzdělávání, aktuální podoby současné animace uměleckého díla. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky.
Tomáš Garrigue Masaryk. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Tomáš Garrigue.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Galerijní animace na výstavách klasického a současného umění, příklady ze zahraničních i českých institucí. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky, jaro.
Činnost lektora v Severočeské galerie výtvarného umění v Litoměřicích, příspěvkové organizaci Duben 2016 Zpracovala: PhDr. Olga Kubelková lektorka Severočeská.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Aktualizace uměleckého díla
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY NA PŘELOMU 19. A 20. STOLETÍ - 2
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Johann Sebastian Bach VY_32_INOVACE_I-A-07.
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
3.B. Současné podoby galerijní pedagogiky a zprostředkování umění, úloha a pozice vzdělávacích oddělení v muzeích a galeriích, vztah školy a výstavní.
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
Jak pracovat s učebnicí
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
ČESKÉ KRÁLOVSTVÍ. ČESKÉ KRÁLOVSTVÍ Obsah Přemysl Otakar I. Situace ve městech Přemysl Otakar II. Nástup Lucemburků Zdroje.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

GUSTAV PAULI BcA. Veronika Štěrbová GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Vyučující: Mgr. Alice Stuchlíková 2011

GUSTAV PAULI německý historik umění ředitel Kunsthalle v Brémách a Hamburku obr. č.1:

GUSTAV PAULI narozen 2. února 1866 v Brémách v rodině brémského starosty Alfreda Pauliho a Magdy Melchers (dcera bohatého brémského obchodníka) zemřel 8.července 1938 v Mnichově

GUSTAV PAULI - studia studoval dějiny umění v Štrasburku, Lipsku a Basileji V Lipsku studoval u Antona Springera, v Basileji u Jacoba Burckhardta studijní cesty do Itálie, Belgie, Holandska tématem jeho závěrečné práce (1889): Brémské renesanční stavby

Kunsthalle Brémy r Kunsthalle plánuje své rozšíření a spolu s tím uznává potřebu vědeckého ředitele sbírky r Pauli zvolen 1.ředitelem Kunsthalle v Brémách – jeho úkolem: organizace výstav, formou přednášek a psaných aktivit dbát na „umělecké zájmy města“

Kunsthalle Brémy Kunsthalle mělo omezené finanční zdroje, nebylo možné nakupovat staré mistry – Pauli se zaměřil na současné umění Nakupoval nejnovější umělce a směry – Paula Modersohn Becker (uspořádal její první výstavu), francouzský a německý impresionismus: C. Monet, E. Manet, C. Pissarro, … – moderní galerista z Brémské Kunsthalle se stala galerie moderního umění

Brémský spor umělců začátek cca 1911, ale počátek lze spojovat i s nástupem Pauliho do funkce ředitele a jeho zájmem o nové směry začal v brémských kruzích, ale rozšířil se do celého Německa diskuze o postavení moderního umění umělci a galeristé se rozdělili na zastánce tradice (historická krajino a portréto malba) a na ty, kteří podporovali moderní umění

Brémský spor umělců r – Pauli kritizován za to, že dává přednost zahraničním umělcům před německými spor se přiostřuje po zakoupení van Goghova obrazu pro brémskou Kunsthalle – Pauli zdůrazňuje jeho jeho historický význam červen Pauli sepisuje: Boj o umění. Odpověď na „protest německých umělců.“ (Im Kampf um die Kunst. Die Antwort auf den „Protest deutscher Künstler“) – reakce na brožuru s názvem Protest německých umělců (C. Vinnen)- kritizováno hlavně odcizení trhu umění a sbírek v Německu spor skončil bez konkrétních dopadů – nástupce Pauliho na postu ředitele Kunstahlle sbírku rozšiřuje o další impresionisty

Kunsthalle Brémy – Pauliho přínos získal mnoho sponzorů díky muzejním pracím - přednášky, prohlídky s výkladem 1899 založil Sdružení přátel Kunsthalle rozšiřoval sbírky, zřídil nové výstavní prostory, 1904 senát schvaluje první dotace pro Kunsthalle Brémy – podmínkou je, že sbírky musí být otevřeny všem návštěvníkům 1907 Katalog obrazů a soch Kunsthalle 1908 Ročenka brémských sbírek umění

Hamburská Kunsthalle r zde nastoupil jako ředitel po A. Lichtwarkovi podílí se na jejím rozšíření o novou budovu (otevřena 1919) sbírku rozšiřuje o nové umělce: O. Kokoschka, F. Marc při stěhování sbírky do nových prostor dochází k jejímu přeorganizování – seřazeno tak, že lze získat lepší přehled o historickém vývoji malby

Hamburská Kunsthalle organizoval přednášky před výtvarnými díly post ředitele musel opustit r hlavně z politických důvodů

Zdroje informací knihy: – HORÁČEK Radek, Galerijní animace a zprostředkování umění, Brno, CERM, 1998 internet: – kunsthalle.de/index.php/history-263.html kunsthalle.de/index.php/history-263.html – de.wikipedia.org/wiki/Gustav_Pauli – uns/geschichte/gustav-pauli /?ref=gustav+pauli