Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/21.1713 Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Advertisements

Švédsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Maďarsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
IRSKO Robin Plch 8.A
PARAGUAY, BOLIVIE.
Téma hodiny: Peru – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Jižní Amerika.
ANDSKÉ STÁTY Charakteristika: Oblast kolem rovníku
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
Kanada Název: Canada Český název: Federativní stát Kanada
Téma hodiny: Ekvádor – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Írák.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: StátyEvropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
CHILE. Přímořský stát, jihozápad Jižní Ameriky Hlavní město: Santiago de Chile Rozloha : km² Počet obyvatel: Jazyk: španělština Ostrovy:
PREZENTACE ARGENTINA PARAGUAY URUGUAY. Obecné informace Název státu: špan. República Argentina Rozloha: km² Počet obyvatel: (31.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Jihoamerické státy Peru Chile Bolívie.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Státy Evropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
AMERIKA Ekvádor, Peru, Chile. Ekvádor krajina je velmi různorodá – dá se rozdělit do 3 částí, které se od sebe liší klimatem, biotypem, zvyky,… 1.Pobřežní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_295 _Polsko Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Jiří Korec Sexta 2008/2009. VENEZUELA Hlavní město: Caracas Rozloha: km² Nejvyšší bod: Pico Bolivar- 5007m.n.m Počet obyvatel: Hustota.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Antonín Košíček Sára Šobková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávací materiál: Andské země Operační systém:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
13. JIŽNÍ AMERIKA ANDSKÉ STÁTY VY_32_INOVACE_12_Z5
RUMUNSKO BULHARSKO SRBSKO MAKEDONIE.
Téma hodiny: Bolívie – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
Bolívie
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída: 7.C Datum: (nutno poznamenat v TK)

BOLÍVIE Předmět: zeměpis Ročník: 8. Anotace: Prezentace, která poskytuje informace o Bolívii. Klíčová slova: Bolívie, povrch, vodstvo, podnebí, přírodní bohatství, průmysl, zemědělství, doprava, obyvatelstvo, města, poloha Jméno autora (vč. titulu): Mgr. Jiří Petrák Škola – adresa: ZŠ v Jemnici,p.o nám. Svobody Jemnice

Bolivijský mnohonárodnostní stát Hlavní město: La Paz ( obyv.), Sucre ( obyv.)La Paz Sucre Další města (tis. obyv.): Santa Cruz 697, Cochabamba 408 Správní členění: 9 departamentů Forma vlády: prezidentská Státní zřízení: republika Datum vzniku: 1825 obr.č.1

POLOHA nachází ve vnitrozemí jižní Ameriky jeho sousedy jsou Argentina, Brazílie, Chile, Paraguay, Peru obr.č.2

POVRCH topomapatopomapa velkou část země tvoří nížina, která zasahuje až na jihovýchod na západě se táhne mohutné pohoří Kordiller náhorní plošina Altiplano s rozsáhlými pánvemi a s výškou přes 5000 m obr.č.3

PODNEBÍ Altiplano a Západní Kordillera jsou suché, spadne zde méně než 150 mm podnebí Yungas je teplé s vydatnými srážkami – teploty mezi 20 °C a 25 °C, mm srážek za rok Amazonská nížina je teplejší – teploty kolem 26 °C, a vlhčí – až mm srážek obr.č.4 Yugas road prochází stejnojmenou agroekologickou výškovou zónou. Odtud pochází např. fazol, tykev nebo lilek brambor.

VODSTVO obr.č.5 Satelitní snímek jezera Poopó. nemají moře jezera Poopó a Titicaca řeky Río Mamore a Río Guaporé obr.č.6 Most přes řeku Maniqui.

OBYVATELSTVO Počet obyvatel (2009): Hustota zalidnění: 8,89 obyv./km 2 Národnostní složení: Bolívijci 40% Kečuové 33% Ajmarové 25% Náboženství: katolíci 85% protestanti 14 % Úřední jazyky: španělština, kečuánština, aymarština obr.č.7 Žena z provincie Cochabamba v tradičním kroji.

HOSPODÁŘSTVÍ Zemědělství sklizeň: ječmen, kukuřice, rýže, brambory, maniok, cukrová třtina, sója, káva, citrusy, banány chov dobytka: skot, ovce, prasata, lamy, drůbež Průmysl - těžba: ropa, zemní plyn, olovo, wolfram, zinek, zlato, stříbro, síra, cín, antimon, lithium Vývoz: sója, zemní plyn, zinek, zlato, dřevo

obr.č.8 Sběr brambor u aymarských indiánů probíhá tím nejtradičnějším způsobem – ručně a za pomocí domácích zvířat. obr.č.9 Lamy pasoucí se v Andách jsou pro indiány zdroje masa, mléka a především vlny.

ZAJÍMAVOSTI Salar de Uyuni – největší solná pláň světa (obr.č.10) ilegální obchod s kokainem polovina světových zásob lithia plovoucí ostrovy na jezeře Titicaca obydlené lidmi kmene Uros přírodní unikát – Zelená laguna (Laguna Verde)Laguna Verde obr.č.10

ÚKOLY: 1.K čemu se používá lithium? 2.Podle koho dostala Bolívie jméno? 3.V Bolívii se vyskytuje Puya raimandií. Zkus zjistit o co jde. 4.Jak se jmenuje nejvyšší hora Bolívie a kolik měří? 5.Jak je rozdělena moc mezi dvě hlavní města?

LA PAZ LA PAZ m n. m. obr.č.12 Pohled na moderní centrum města. Vlevo vzadu je most Americas. obr.č.13 La Paz je nejvýše položeným hlavním městem na světě.

Topografická mapa zpět zpět Do mapy zakresli: a/ La Paz b/ Sucre c/ Titicaca d/ Poopó e/ Salar de Uyuni f/ Río Mamore g/ Río Guaporé h/ Andy i/ Amazonská nížina j/ Altiplano obr.č. 14

ZELENÁ LAGUNA zpětzpět obr.č.11 Slané jezero v JZ části Altiplana je zbarveno díky sedimentům obsahujících měď.

SUCRE obr.č.16 Město je zapsáno na seznamu UNESCO díky nejlépe zachovalé španělské architektuře v Americe. Zdi většiny budov jsou bílé, díky čemuž získalo Sucre přezdívku Bílé město. obr.č.15 Katedrála na Plaza de Armas

zajímavé odkazy Na cestě po severním Altiplanu: severnim-altiplanu/ /video/ severnim-altiplanu/ /video/ Na cestě po jižním Altiplanu: altiplanu/ /video/ altiplanu/ /video/ Na cestě po jezeře Titicaca: jezere-titicaca/ /video/ jezere-titicaca/ /video/ Na cestě po Los Yungas: yungas/ /video/ yungas/ /video/ Cestománie: Bolívie – v srdci Jižní Ameriky: cestomanie/ bolivie-v-srdci-jizni-ameriky/video/ cestomanie/ bolivie-v-srdci-jizni-ameriky/video/

Zdroje informací a fotografií Obr. č.1: User:SKopp. Flag of Bolivia.svg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č.2: Connormah. Bolivia (orthographic projection).svg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.3: Pedro Szekely from USA. Bolivian Altiplano by Szekely.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.4: unknown. Bolivia Yunga Road.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.5: NASA. Poopo 1991.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č.6: Sam Beebe. Río Maniqui - Bolivia.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:.

Zdroje informací a fotografií Obr. č.7: Yves Picq Pongo 0436b.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.8: Eliasquispe. Ch'uqi Llamayu.JPG.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.9: unknown. Dos llamas en Bolivia (deciembre 2001).jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.10: Albert Backer. Uyuni-Salt-Workers.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.11: Pedro Szekely. Laguna Verde, Bolivia.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.12: Donvittore. La paz Bolivia view 2008.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:.

Zdroje informací a fotografií Obr. č.13: psyberartist. La Paz - aerial view.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.14: Sadalmelik. Bolivia Topography.png.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č.15: Carlos Adampol Galindo. Catedral y Plaza de Armas (Sucre - Bolivia).jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.16: Skykid 123ve. Sucre Panorama.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:.