Reg.č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000402 KULATÝ STŮL 15.6.2016, Městský úřad Bučovice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Místní akční skupina Rakovnicko
Advertisements

Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Místní Akční Plány rozvoje vzdělávání Ustavující setkání Partnerství MAP v rámci Prahy 15.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Založena v roce obcí 34 členů Strategický plán LEADER 2008 – 2014, 81 projektů, 36 mil. Kč (PRV), 24 mil. Kč z místních zdrojů Strategie komunitně.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Prezentace pro pracovní skupinu (území Přemyslovské střední Čechy o.p.s.) Slaný,
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
1. Jednání řídícího výboru MAP ORP Prachatice , MěÚ Prachatice.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro ORP Veselí nad Moravou Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MAP Trutnovsko Základní informace , Havlovice MAP Trutnovsko.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
Nová témata v SCLLD Mgr. Jiří Hrubý MAS Bobrava, z.s.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Reg.č. CZ /0.0/0.0/15_005/ KULATÝ STŮL , Úřad ORP Šlapanice, Opuštěná 2.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
6. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
MAP – Místní akční plán ORP RK
Integrovaný regionální operační program
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Informace o výzvě pro školy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Vazba na Operační programy
2. jednání řídícího výboru
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
2. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Aktuální informace o projektu
Š A B L O N Y II.
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
IROP SC VZDĚLÁVÁNÍ Centrum pro regionální rozvoj České republiky
Tým MAS Vladař, o. p. s. Řídící výbor MAP 2.
Transkript prezentace:

reg.č. CZ /0.0/0.0/15_005/ KULATÝ STŮL , Městský úřad Bučovice

 15:00 – 15:10 – uvítání, představení MAP  15:15 – 15:30 – představení výstupů analytické části  15:30 – 15:40 – plán (vzdělávacích) aktivit pro cílové skupiny projektu  15:40 – 15:55 – souhrn investičních záměrů území, návaznost na dotační tituly  15:55 – 16:00 – volba řídícího výboru  16:00 – 16:10 – diskuze, závěr  16:10 – 16:20 – cofee break  16:20 – 17:00 – 1. jednání řídícího výboru MAP

 Plán, který je zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání dětí a žáků do 15 let.  Oblast včasné péče, předškolního a základního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání. Cíle MAP:  Systémové zlepšení řízení mateřských a základních škol  Orientace na kvalitní a inkluzivní vzdělávání  Podpora škol se slabšími výsledky a rozvoj potenciálu každého žáka  Dostupnost kvalitního vzdělávání každého dítěte / žáky v inkluzivní škole  Zlepšení spolupráce v území, s rodiči

 Analytická část ◦ data z dotazníkového šetření MŠMT ◦ investiční potřeby a stupeň připravenosti  Strategická část  Opatření ◦ Aktivity jednotlivých škol ◦ Infrastruktura do vzdělání ◦ Aktivity spolupráce  Společné využití odborníka na podporu škol pro inkluzivní vzdělávání  Společné vzdělávání ředitelů a vedení škol  Společné vzdělávání pedagogů  Spolupráce škol a sociálních služeb  Spolupráce škol a rodičů, zájmového nebo neformálního vzdělávání

Povinná témata  Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost – inkluze – kvalita  Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání  Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem Doporučená témata (spolupráce s KAP)  Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků  Rozvoj kompetencí dětí a žáků o oblasti vědy a technologií – polytechnické vzdělávání  Kariérové poradenství v základních školách

Průřezová a volitelná témata MAP  Rozvoj digitálních kompetencí dětí a žáků  Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka  Rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků  Rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků  Investice do rozvoje kapacit základních škol  Aktivity související se vzděláváním mimo OP VVV a IROP

 Tematická setkávání ředitelů škol, zástupců zřizovatelů a dalších relevantních aktérů – společné vzdělávání a spolupráce.  Spolupráce škol, rodičů, zájmového a neformálního vzdělávání zaměstnavatelů, pedagogických fakult atd.  Společná definice investičních i neinvestičních priorit území.  Příprava záměrů aktivit spolupráce v rámci akčního plánu.

 Žadatel: MAS Slavkovské bojiště  Stav: před uzavřením právního aktu  Doba realizace – , rozpočet cca 2 mil. Kč.  Sestaven realizační tým (odborný řešitel, finanční manažer, administrátor a vedoucí projektu).

 SILNÉ STRÁNKY ◦ Podpora rozvoje dětí v jednotlivých tematických oblastech (jazyky, matematická a čtenářská gramotnost, polytechnika, ICT ad.) ◦ Komunikace mezi školou, žáky, rodiči a pedagogy ◦ Inkluze – dle možností realizovaná oblast v území  SLABÉ STRÁNKY ◦ Nedostatečné materiální vybavení ◦ Bezbariérovost školských zařízení  PŘÍLEŽITOSTI ◦ Vzdělávání pedagogů, sdílení dobré praxe a síťování ◦ Financování vybraných aktivit a potřeb ze st. a evr. dotací  HROZBY ◦ Nedostatek finančních prostředků ◦ Tlak ze stran státu na rychlou změnu stávajícího systému

 Vychází z dotazníku a úvodního setkání základních a mateřských škol  Pokrývá tematické oblasti MAP  Vzdělávací aktivity MAS nabízí bezplatně a bez omezení počtu akcí na organizaci  Aktivity jsou přístupné všem aktérům vzdělávání  Prosíme o vyplnění odpovědního listu

SDÍLENÍ DOBRÉ PRAXE  Platforma pro setkávání a sdílení dobré praxe mezi oborovými učiteli, školami, neformálním vzděláváním  Čtenářská gramotnost  Matematická gramotnost  Edukativně stimulační skupinky

EXKURZE  ZŠ Mnichovice – inspirace pro tandemovou výuku, spolupráci s neformálním vzděláváním, rozumnou mírou zapojení do projektů  Bioskop MU Brno – vědecké pracoviště s programy pro ZŠ  Technické školky a exkurze do MŠ Pramínek

GRAMOTNOSTI  Jak rozvíjet informatické myšlení  Využití emoční inteligence při výuce jazyků  Sfumato – metoda splývavého čtení  Proraptor – improdílny, využití dramatických aktivit ve výuce

INKLUZE  Cíle a možnosti inkluzivního vzdělávání  Fraus – beseda s nakladatelstvím  Podpora iniciativy, kreativity a sociálně občanských dovedností s přesahem pro inkluzivní vzdělávání – víkendový kurz

KOMUNIKACE  Základy vyjednávání aneb komunikace (nejen) s rodiči  Edookit  Leadership – víkendový program zaměřený na vedení kolektivu, vytváření sdílené vize školy, strategické řízení

 Výstavba, přístavba ◦ Bezbariérové úpravy ◦ Půdní vestavba  Modernizace a vybavení tříd  Zateplení, rekonstrukce  Stavební úpravy a vybavení prostor tříd  Stavební úpravy tělocvičen a školních jídelen  Stavební úpravy odborných učeben  Úpravy venkovního prostředí

 Nástavba, přístavba bezbariérových tříd  Zateplení a fasáda školy, rekonstrukce sociálního zařízení  Modernizace a vybavení tříd, tělocvična  Vybavení prostor pro polytechnické vzdělávání  Vybavení odborných učeben (jazykové koutky, prostor pro rozvoj pregramotností)  Úpravy venkovního prostředí

 Personální zajištění: ◦ chůva ◦ Asistent pedagoga ◦ Speciální pedagog ◦ Školní psycholog  Interaktivní tabule, audiovizuální technika  Didatické a kompenzační pomůcky pro děti s SVP  Vnitřní konektivita škol

 OP VVV ◦ šablony 2016, 2018, 2020 ◦ individuální projekty  Podpora žáků se zdrav. postižením – implementace APIV (červen 2016)  Budování kapacit pro rozvoj škol II (únor 2017)  Implementace strategie digitálního vzdělávání (říjen 2016)  Tematické sítě a partnerství (listopad 2016)  Jazykové vzdělávání (únor 2017)  IROP ◦ infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání (SVL) ◦ infrastruktura základních škol (SVL) ◦ Infrastruktura pro předškolní vzdělávání II. (SVL) 2/2017-6/2017, 73 mil. ◦ Komunitně vedení místní rozvoj (SCLLD)

Infrastruktura základních škol (SVL)  srpen 2016 – únor 2017, II. kolo 10/2016 – 03/ mil. Kč  mil. Kč., 85-90% dotace  stavby, stavební úpravy a pořízení vybavení odborných učeben za účelem zvýšení kvality vzdělávání ve vazbě budoucí uplatnění na trhu práce v klíčových kompetencích (komunikace v cizích jazycích, práce s digitálními technologiemi, přírodní vědy, technické a řemeslné obory)  rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury ve vazbě na budování bezbariérovosti škol  zvýšení kapacit škol ve vazbě na území se sociálně vyloučenou lokalitou, kde je prokazatelný nedostatek těchto kapacit  nutný soulad s MAP (Strategický rámec)

Infrastruktura pro zájmové a celoživotní vzdělávání (SVL)  říjen 2016 – duben 2017, II. kolo, 10/ /2018, 70 mil. Kč  415 mil. Kč., 85-90% dotace  stavební úpravy a pořízení vybavení odborných učeben za účelem zvýšení kvality vzdělávání ve vazbě budoucí uplatnění na trhu práce v klíčových kompetencích (komunikace v cizích jazycích, práce s digitálními technologiemi, přírodní vědy, technické a řemeslné obory)  školy a školská zařízení v oblasti středního a vyššího odborného vzdělávání, kraje, organizace zřizované nebo zakládané kraji, obce, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, NNO, církve, církevní organizace, OSS, PO OSS, další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit  nutný soulad s MAP (Strategický rámec)

SC 1.1: Posílit dostupnost a kvalitu základních a mateřských škol, zájmového a celoživotního vzdělávání (IROP) - 29 mil. Kč., 95% dotace Opatření CLLD 1.1.1: Podpora předškolního vzdělávání  stavby, stavební úpravy zařízení poskytujících předškolní vzdělávání;  vybavení prostor MŠ, pořízení kompenzačních pomůcek pro zapojení handicapovaných dětí,  podpora vzniku lesních školek, dětských skupin, soukromých školek, zařízení pro děti do tří let;  budování přírodních zahrad u školek. Opatření CLLD 1.1.2: Zkvalitňování výuky na základních a středních školách  stavební úpravy ZŠ za účelem zřízení odborných učeben a dalších prostor s ohledem na růst populace v brněnské aglomeraci;  vybavení odborných učeben v klíčových kompetencích: cizí jazyky, technické a řemeslné obory, přírodní vědy, digitální technologie;  stavební úpravy pro bezbariérový přístup do ZŠ (výtah);  podpora začlenění dětí se speciálními vzdělávacími potřebami prostřednictvím pořízení kompenzačních pomůcek;  úprava zeleně v okolí škol;  metodická pomoc při tvorbě šablon.

Opatření CLLD 1.1.3: Podpora zájmového a celoživotního vzdělávání  stavební úpravy, pořízení vybavení pro vybudování a zkvalitnění kapacity pro účely dalšího vzdělávání v oblastech komunikace v cizích jazycích, v oblasti technických a řemeslných oborů, přírodních věd, ve schopnosti práce s digitálními technologiemi;  stavební úpravy pro bezbariérový přístup;  úprava zeleně v okolí škol. SC 3.1: Zvýšit konkurenceschopnost a využívání inovací a nových technologií u podnikatelských subjektů v regionu a vytvořit nová pracovní místa (OP ZAM) Opatření CLLD 3.2.3: Prorodinná opatření - 4 mil. Kč., % dotace  podpora zařízení, která doplní kapacitu stávajících institucionálních forem zařízení (typu školní družiny, kluby), s možností podpory příměstských táborů v době školních prázdnin (pro děti mladšího školního věku, možnost podpory dopravy dětí);  podpora dětských skupin pro podniky i veřejnost (vznik, transformace a provoz dětských skupin);  individuální péče o děti (vzdělávání chův, další vzdělávání).

 tvořen zástupci klíčových aktérů ovlivňujících oblast vzdělávání na území MAP  projednává podklady a návrhy k přípravě, realizaci a evaluaci MAP  schvaluje dokumenty vytvářené v rámci projektu, zejména strategický rámec MAP, investiční priority a konečnou verzi MAP  může vytvářet pracovní skupiny a jmenovat do nich členy  podílí se na plnění dalších úkolů spojených s procesem plánování, tvorby a schvalování MAP

ŘV Jméno a příjmeníOrganizace zástupce realizátora projektu Dana ADAMCOVÁMAS Slavkovské bojiště zástupce kraje Aleš NAVRÁTILŘeditel ZŠ Bučovice 710 zástupce zřizovatelů Jiří HORÁK Vítězslav REŠKA místostarosta města Bučovice Starosta obce Nesovice zástupce vedení škol Jaroslav HEJNÝ Andrea KUPKOVÁ Markéta PLAVINOVÁ ředitel ZŠ a MŠ Brankovice ZŠ a MŠ Nesovice zástupci organizací neformálního a zájmového vzdělávání Gabriela KUTILOVÁ Jiří POSPÍŠIL Šuterňa, Snovídky Procyon, Letonice zástupce ZUŠ Dagmar KLEMENTOVÁZUŠ Bučovice zástupce KAP Dana SKLENÁŘOVÁ zástupce rodičů zástupce MAS Ludmila KOLÁŘOVÁMAS Vyškovsko

DĚKUJI ZA POZORNOST Mgr. HANA TOMANOVÁ MAS Slavkovské bojiště, z.s. Projekt Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Bučovice reg. č. CZ /0.0/0.0/15_005/