NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org. AUTOR: Mgr. Vlasta Geryková VYTVOŘENO: 10. 5. 2012 NÁZEV: VY_32_Zeměpis _12_Kraje České republiky,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Advertisements

Česká republika KRAJE Klikni na správný kraj.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
ZEMĚPIS KRAJE ČR - ADMINISTRATIVNÍ ROZDĚLENÍ 9. roč.
ČESKÁ REPUBLIKA – ADMINISTRATIVNÍ ČLENĚNÍ
VYPRACOVAL: Jáchym vérosta
Členění území naší vlasti
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_583_VyOv7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Česká republika: poloha, historický vývoj a obyvatelstvo a sídla
Kraje a sídla ČR Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová.
vypracovala: Monika Palasová zdroj: hlava , internet , učebnice
Česká Republika a její kraje
KRAJE ČESKÉ REPUBLIKY Projekt Vzdělání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
RUD – rozpočtové určení daní přílohy zákona č. 243/2000 Sb,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Česká republika Naše vlast.
Název krajePodíl kraje v %Podíl obce v % Praha14,39,0 Jihočeský2,85,6 Jihomoravský5,713,5 Karlovarský4,25,1 Královéhradecký10,37,6 Liberecký11,59,3.
Členění území naší vlasti
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti VZDĚLÁVACÍ.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.Lenka.
Naše kraje a jejich zajímavosti Vlastivěda 4
Anotace: Materiál je určený pro žáky 4. ročníku, pro výuku vlastivědy- tématu Česká republika, podtématu města. Jedná se o prezentaci na interaktivní.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-05 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Města ČR - opakování I. Téma: Česká republika jako součást.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_523_ČESKÁ REPUBLIKA Téma: OPAKOVÁNÍ – KRAJE.
 Česká republika je rozdělena do 14 krajů.  V čele kraje stojí hejtman.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org. AUTOR: Mgr. Vlasta Geryková VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Zeměpis_11_Jižní Evropa – opakování,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org. AUTOR: Mgr. Vlasta Geryková VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Zeměpis_13_USA a Kanada - opakování,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_ZEMĚPIS TEMA: ČR – kraje ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Kraje ČR VY_32_INOVACE_C03 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Kraje ČR Číslo: EU DUM 6_03 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Opakovací test – kraje ČR
Česká republika - opakování VY_32_Inovace_20KR-7
PROJEKT KRAJE ČESKÉ REPUBLIKY
VY_32_INOVACE_03_Členění území České republiky
Aktuální vývoj pracovní úrazovosti
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Srovnej kraje podle velikosti rozlohy VY_32_INOVACE_03
TATO PRÁCE JE ŠÍŘENA POD LICENCÍ CC BY-SA 3
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Kraje ČR- Co už víme o krajích.
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
VY_52_INOVACE_40_Členění území ČR
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346,příspěvková org.
Vyjmenujte kraje ČR VY_32_INOVACE_01
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org.
Česká republika územní členění.
Členění území naší vlasti
zpracovaný v rámci projektu
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Vyjmenuj kraje ČR VY_32_INOVACE_01
ČERPÁNÍ DOTAČNÍCH PROSTŘEDKŮ Z OPERAČNÍCH PROGRAMŮ V ÚSTECKÉM KRAJI
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org.
Vyjmenuj tři kraje ČR podle velikosti VY_32_INOVACE_03
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org. AUTOR: Mgr. Vlasta Geryková VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Zeměpis _12_Kraje České republiky, ZŠ praktická, 7. R. - TÉMA: Oblasti České republiky - kraje ČÍSLO PROJEKTU: CZ /1.4.00/

Anotace: Kraje ČR – opakování V několika krátkých cvičeních žáci aplikují znalosti o České republice, zvláště o zařazení míst, výrobků či měst do jednotlivých krajů ČR. Pokud je možnost, je vhodné s celou třídou zapisovat odpovědi na interaktivní tabuli. Za každým cvičením jsou na dalším snímku zaznačeny správné možnosti, lze je tedy hned zkontrolovat s odpověďmi žáků na tabuli. Cvičení jako sestavení trasy spojení měst nebo přiřazení výrobku k jednotlivému kraji cvičí žáky také v orientaci na mapě. Lze si pomoci atlasem ČR. Žáky při pilotáži všechna cvičení zaujala, byla využita i práce s textem v učebnici a samostatná práce. Cvičení Doplň do textu bylo využito jako samostatná práce k prověření znalostí a schopnosti pracovat s textem v učebnici a poté byla klasifikována.

Kraje ČR – opakování 1 mapa: edb.cz

Doplň do textu Pokud bychom se chtěli vydat z nejzápadnějšího bodu v ČR do nejvýchodnějšího, začali bychom v …………… kraji a skončili v ………….. Krajským městem cílového kraje je ………., která je i 3. největším městem ČR. 2. největší je Brno, to zase leží v kraji …………. Zatímco většina krajů odvozuje svůj název od polohy nebo od krajského města, kraj ……….. má svůj název podle pohoří. Tento kraj rovněž nesousedí s žádným sousedním státem. To platí ještě pro ………. kraj a pro Hlavní město ……………

Doplň do textu Pokud bychom se chtěli vydat z nejzápadnějšího bodu v ČR do nejvýchodnějšího, začali bychom v Karlovarském kraji a skončili v Moravskoslezském Krajským městem cílového kraje je Ostrava, která je i 3. největším městem ČR. 2. největší je Brno, to zase leží v kraji Jihomoravském Zatímco většina krajů odvozuje svůj název od polohy nebo od krajského města, kraj Vysočina má svůj název podle pohoří. Tento kraj rovněž nesousedí s žádným sousedním státem. To platí ještě pro Středočeský kraj a pro Hlavní město Praha

Umísti výrobky ke správnému kraji Foto: amedio.cz Foto: Pavel Ševela (wikipedia)Pavel Ševela foto: sofico.cz Foto: Míla (wikipedia)

Umísti výrobky ke správnému kraji

Pro který ze krajů nejméně platí daná věta? 1)Pro kraj je stále velmi důležité zemědělství a)Ústeckýb) Jihočeskýc) Vysočina 2) V kraji se nachází pohoří s vrcholy přes 1000 m. n. m. a)Libereckýb) Olomouckýc) Středočeský 3) Kraj sousedí s Pardubickým krajem a)Olomoucký b) Královehradecký c) Plzeňský 4) Kraj býval typický sklářskou výrobou a) Liberecký b) Karlovarskýc) Zlínský

Pro který ze krajů nejméně platí daná věta? 1)Pro kraj je stále velmi důležité zemědělství a)Ústeckýb) Jihočeskýc) Vysočina 2) V kraji se nachází pohoří s vrcholy přes 1000 m. n. m. a)Libereckýb) Olomouckýc) Středočeský 3) Kraj sousedí s Pardubickým krajem a)Olomoucký b) Královehradecký c) Plzeňský 4) Kraj býval typický sklářskou výrobou a) Liberecký b) Karlovarskýc) Zlínský

Načrtni trasu – Plzeň – Liberec – Pardubice – České Budějovice - Zlín 7 mapa: Hustoles (wikipedia)

Načrtni trasu – Plzeň – Liberec – Pardubice – České Budějovice - Zlín

Použité zdroje 1) 2) 3) boty-podzim-2009/ boty-podzim-2009/ 4) 5) 6) skup490.phphttp:// skup490.php 7)