Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2511 Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Železniční doprava Lucie Váchová, OA.
Advertisements

Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Řazení událostí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Jádrové a periferní oblasti
Doprava. O čem tato lekce bude: o ukazatelích charakterizujících dopravu, o dopravní politice ČR.
Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Doprava.
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Společenské a hospodářské prostředí
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Registrační číslo projektu
Doprava.
Pojmenuj domácí zvířata
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 29 -DopravaAnotace Prezentace se zabývá světovou dopravou a jejími druhy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Jsou zásoby přírodních zdrojů na Zemi omezené?
GEOGRAFIE DOPRAVY II. Martin VRZALA.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací
Doprava a spoje Skončíme také tak? také tak? Pro automobilovou dopravu je důležité dobře zaparkovat.
Společenské a hospodářské prostředí
Autor: Mgr. Helena Nováková
ZAJÍMAVOSTI Z DOPRAVY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Společenské a hospodářské prostředí. Doprava Obsah 1. Význam a postavení dopravy 2. Dopravní cesty 3. Osobní a nákladní přeprava.
Úloha dopravy v hospodářství
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
Draw a monster Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Rodokmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
ZAJÍMAVOSTI Z DOPRAVY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Elektronická učebnice - II
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, příspěvková organizace.
Doprava. Dělení dopravy 1.Pozemní – silniční, železniční, potrubní 2.Vodní - říční, námořní 3.Letecká 4.Speciální – přenos dat, zpráv, energie.
VY_32_INOVACE_17_22_HOSPODÁŘSTVÍ EVROPY ŠABLONA 32.
DOPRAVA VY_32_INOVACE_1C_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Doprava Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Sedláček. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:DOPRAVA TÉMATICKÝ CELEK:Společenské a hos.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Druhy dopravních prostředků VY_32_INOVACE_5A_14
Digitální učební materiál
osobní doprava patří do sféry služeb
Doprava.
Název projektu: Moderní škola
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Mgr. Svobodová Alena
Česko - Doprava AUTOR: Mgr. Aleš Skála
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Číslo v digitálním archivu školy
Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Helena Nováková
VY_52_INOVACE_65_Doprava v ČR
Název projektu: Moderní škola
Transkript prezentace:

Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity: III/2 Sada: VY_32_INOVACE_Z RN4 / 2 Druh učebního materiálu: Druhy dopravy I.- prezentace Cílová skupina: žáci 2. stupně základní školy Typická věková skupina: 11 až 15 let

Předmět: zeměpis Ročník: 6. Anotace: Tento učební materiál slouží k seznámení žáků s druhy dopravy podle prostředí. Obsahuje otázky, na které žáci hledají odpovědi, které se jim po kliknutí objeví.Prezentaci je možno spustit v programu Q Draw a doplňovat odpovědi na otázky na dotykové tabuli. Klíčová slova: druhy dopravy, dopravní cesty Speciální vzdělávací potřeby: žádné Datum: Autor: Mgr. Romana Nenáhlová

DOPRAVA Druhy dopravy podle prostředí I.

DRUHY DOPRAVY Které druhy dopravy podle prostředí, kterým vedou, znáš? SILNIČNÍ DOPRAVA ŽELEZNIČNÍ DOPRAVA VODNÍ DOPRAVA LETECKÁ DOPRAVA POTRUBNÍ DOPRAVA PŘEPRAVA ZPRÁV A ELEKTRICKÉ ENERGIE

SILNIČNÍ DOPRAVA 1. Které dopravní cesty využívá silniční doprava? silnice a dálnice uježděné a nezpevněné cesty 2. Co je špatného a co je dobrého na silniční dopravě? + rychlost, přeprava osob z domu do domu, přeprava nákladů, nejstarší druh dopravy - výfukovými plyny znečišťuje životní prostředí 3. Ve kterých částech světa najdeme nejkvalitnější dálnice a silnice - USA, Západní Evropa, Japonsko - nejznámější dálnice: Transamazonská a Panamerická dálnice

ŽELEZNIČNÍ DOPRAVA 1. Co je dobré a co je špatné na železniční dopravě? + energeticky nenáročná, téměř neničí životní prostředí, nezávislá na počasí, přeprava na velké vzdálenosti, přeprava velkého počtu lidí a nákladů najednou - nedostane se všude (hory) 2. Víte, jak se železnice vyvíjely? Parní lokomotivy ► motorové vlaky ► elektrické lokomotivy ►rychlovlaky 3. Víte, kde se nachází nejhustší železniční síť a jak se jmenuje nejdelší osobní železnice na světě? - nejhustší železniční síť = USA, Japonsko a Západní Evropa (Belgie) - nejdelší osobní železnice = Transsibiřská magistrála z Moskvy do Vladivostoku

LETECKÁ DOPRAVA 1. Co je dobrého a co je špatného na letecké dopravě? + přeprava na velké vzdálenosti, je moderní, bezpečná a rychlá - závislá na počasí, drahá, ničí ozonovou vrstvu 2. Znáte některé letecké firmy? Např.: AIRBUS (EU), BOEING (USA)

Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí,není – li uvedeno jinak, je Mgr. Romana Nenáhlová. Obrázky:office.microsoft.com