Metodický portál Psát není tak složité, aneb Pojďte s námi tvořit Portál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Školení pro uživatele portálu.
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc – posílání příloh Jak poslat em celý soubor?
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
DUM- digitální učební materiál. Co je to? ● nejčastěji pracovní list, prezentace, video audio ukázka ● nenahrazuje výuku ! - pouze doplňuje a podporuje.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/3.2.04/ Název projektu:Inovace do praxe Název a číslo globálního grantu:Podpora nabídky dalšího vzdělávání v.
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
Porada s řediteli PO LK, Údolí Bratrouchov.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
Prezentace k finanční gramotnosti. Co je to banka. Autor
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
TVORBA A UŽITÍ TABULKY Mgr. Alena Ščuková
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
VY_32_INOVACE_09_Činnost litosféry na Zemi Autor: Mgr. Milan Javůrek
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

WORD Číslování stránek
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
TÉMA: Počítačové systémy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrický proud
Ruský obrázkový slovník XXIV. Povolání - профессия
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Gymnasium Jižní Město Praha
Ruský obrázkový slovník XLI Ve škole – В школе
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Ruský obrázkový slovník XII Domácí spotřebiče – Техника для кухни
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ruský obrázkový slovník XXVI Přídavná jména B
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
WORD Tabulky - ohraničení
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Ruský obrázkový slovník IV Rodina − семья
Ruský obrázkový slovník XXX. Slovesa A
Příspěvek k metodické podpoře škol – didaktický potenciál úloh z TIMSS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Ruský obrázkový slovník XX Hudba – музыка
Tereza Bížová Představení se.
Ruský obrázkový slovník XL Kontinenty a oceány – Континенты и океаны
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_35
Ruský obrázkový slovník XVII Části těla a hlavy – тела и головы
Ruský obrázkový slovník XXVI Přídavná jména B
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Ruský obrázkový slovník XIX Místnosti – комнату
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
EU- „Učíme se ze života pro život“ Registrační číslo: CZ /0
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Magnety
Transkript prezentace:

Metodický portál Psát není tak složité, aneb Pojďte s námi tvořit Portál

Obsah prezentace  regionální koordinátor  proč publikovat na Portálu  možné obavy, bloky  kriteria kvalitního příspěvku  autorská práva  citace  co publikovat (témata, typy příspěvků)  geneze příspěvku  struktura příspěvku  charakter příspěvků (honoráře)  portálová komunita  „Kam s ním?“  kurz pro autory

Dobrý den Iva Suchomelová – regionální koordinátor pro Středočeský kraj Jakub Horálek – regionální koordinátor pro Prahu

Regionální koordinátorKOORDINÁTOR kontaktujevede, pomáháprezentuje

Proč publikovat na Portálu? MOTIVACE honorářseberealizaceprofesní růstantiburnout

Proč publikovat na Portálu?  zájem na existenci dostupné a volně použitelné metodické banky  tvorba vlastních materiálů – zkvalitnění vlastní práce  prezentace vlastní práce  zpětná vazba (recenze, hodnocení uživatelů)  prestiž  honorář  publikační činnost, citační potenciál

Možné obavy, bloky  Je můj nápad dobrý? inspirace články na Portálu  Dokáži jej správně zpracovat? manuál, korektury  Dodržím autorská práva? sebekontrola, recenzenti  Projdu recenzemi? formativní vedení, osobní rozvoj  Budou mě dobře hodnotit? moderované hodnocení

Kritéria kvalitního příspěvku  realizace výstupů RVP  nápaditý, originální  aktivizační  aplikovatelný, praktický  snadno použitelný (pracovní listy v přílohách)  dodržování autorských práv

Autorská práva  garantuje autor  citovat v odůvodnitelné možné míře (úryvky z knih, článků)  dohoda s majitelem autorských práv, využití licencí (public domain, creative commons…)  uvedení zdroje (URL adresa + licence)  využití open galerií (wikimedia commons)  Všechny materiály publikované na Metodickém portálu jsou publikovány pod licencí Creative Commons – Uveďte autora-Neužívejte komerčně- Zachovejte licenci 3.0 Česko.

Dostupné pod licencí public domain na www: media.org/wiki/File: Comic_History_of_R ome_p_088_Shool- boys_flogging_the_ School-master.jpg

GERARD, David. Commons.wikimedia.org : McIntosh with sticker by Lars Zapf cropped.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons – Uveďte autora 2.0 Generic na WWW:.

Co publikovat – témata  náměty pro výuku všech vzdělávacích oborů  projekty  způsoby hodnocení  způsoby práce s nadanými žáky a s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami  ukázky částí švp  autoevaluační činnost školy

Co publikovat (typy) článekwww.rvp.cz (modul Články) informativníRavingerová, J. Stipendium do USA pro pedagogy. praktickýChára, P. Bohoušovy džíny. teoretickýZouharová, Marie: Komplexní jazykové rozbory… pracovní listy, videa, audio… dum.rvp.cz (modul Digitální učební materiály) různédiskuse, wiki, blogy, digifolio

Geneze příspěvku P recenze, úpravy vložení pilotáž vytvoření metody, pracovního listu nápad

Struktura příspěvku  motivační nadpis (odpovídá obsahu)  perex (anotace)  cíle – co rozvíjíte?  realizace (popis činnosti)  reflexe, zhodnocení  přílohy (pracovní listy, fotografie…)  strukturovat pomáhá edit  inspirace – články

Příspěvky honorované – 330 Kč/normostrana max (PP 3000) Kč recenzované (interní, externí recenze) komentované a hodnocené volně použitelné přizpůsobitelné

Portálová komunita ČLEN HODNOTÍ PREZENTUJE SE STAHUJE INSPIRUJE SE PŘISPÍVÁDISKUTUJE POSKYTUJE ZV KOMENTUJE VZDĚLÁVÁ SE

Jak vložit materiál?  registrace (uživatelské jméno, heslo)  DPP  workflow (editační sytém)

Překvapení

Chystáme kurz pro autory

Kurz pro autory Proč jít na kurz? Umět vytvořit kvalitní příspěvek Umět pracovat s cíli Seznámit se s editačním systémem Umět pracovat s reflexí jako s cestou ke zvyšování kvality výuky

Kurz pro autory Co Vám nabízíme? Jednodenní kurz v rozsahu 8 výukových hodin, který bude realizován prezenční formou. (akreditovaný MŠMT)

Kurz pro autory prezentace minilekce skupinová práce brainstorming prožitkové učení

Kurz pro autory Co bude výsledkem kurzu?

Kurz pro autory ☺ Znalost ☺ Dovednost ☺ Větší jistota ☺ Motivace psát ☺ Inspirace ☺ Zkušenost, že psát opravdu není tak složité ☺ Rozpracovaný příspěvek ☺ Dovednost pracovat s editačním systémem

Kurz pro autory Kdy budou kurzy v našem kraji? , Jak se přihlásit? Sledovat metodický portál Napsat na adresu Předmět: Chci na kurz Napsat svůj na prezenční listinu

Kurz pro autory Otázky, připomínky, návrhy

Kurz pro autory Děkujeme za pozornost. Mgr. Jakub Horálek Mgr. Iva Suchomelová …….a pojďte tvořit Metodický portál

Kurz pro autory Děkujeme za pozornost. Mgr. Jakub Horálek Mgr. Iva Suchomelová …….a pojďte tvořit Metodický portál

KONTAKTY Iva Suchomelová Středočeský kraj Jakub Horálek Hl. m. Praha