CZ.1.07/1.5.00/34.04481 Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

PROGRAMOVACÍ JAZYKY (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
P ROGRAMOVÁNÍ V JSA David Rozlílek. P ROGRAMOVÁNÍ V JSA Co to je zkratka JSA - ………….? Je tvořen z jednotlivých - s……. i…….? a k……… ? Jaký program používáme.
Programování v JSA.
Programování v JSA. Co je to JSA? FORMÁT ZDROJOVÉHO PROGRAMU JSA Z jakých 4 částí se skládá řádek?
Roman Nasadil – ME4C PROGRAMOVÁNÍ V JSA. CO TO JE JSA?
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Projekt Smart logistik - moderní výuka logistiky, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Příjemce: Střední odborná škola logistická a střední.
Projekt Smart logistik - moderní výuka logistiky, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Příjemce: Střední odborná škola logistická a střední.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Interkomunikační adresní systém.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
VY_32_inovace_01_infhistoriePC_04 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: leden 2013 Předmět:Informační technologie Ročník:6. ročník Škola - adresa:Základní.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Inicializace portů mikrokontroléru
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou

CZ.1.07/1.5.00/ Programování jednočipových mikropočítačů Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluICT-PG1-1/5 Programování jednočipových mikropočítačů Název školyStřední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy, Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou AutorBc. Zdeněk Boháč Tématický celekAssembler Ročník2-4. ročník SOŠ Datum tvorby AnotacePrezentace s výkladem Metodický pokynDUM pro seznámení s programovacím jazykem nejnižší úrovně – jazykem Assembler Pokud není uvedeno jinak, uvedený materiál je z vlastních zdrojů autora Zpět

Assembler Zpět CZ.1.07/1.5.00/ jazyk symbolických adres jazyk nejnižší úrovně strojově závislý jeho historie sahá do poloviny 20. století v současné době pouze v několika oblastech (programování jednočip. mikroprocesorů, psaní ovladačů, virů, popř. disassemlování zdrojových kódů) 3

Zpět CZ.1.07/1.5.00/ Generace programovacích jazyků 1. generace – strojový kód 2. generace – Assembler 3. generace – strukturované programování (jazyk C, Pascal, …) 3 1/2 generace – objektově orientované programovací jazyky 4. generace – komunikace s PC pomocí obrázkových prostředů, nabídek, obrázků, dialogů, ikon (princip WYSIWYG, databáze Paradox, Visual Foxpro, jazyk HTML, PHP) 5. generace – nabízení prostředků vedoucích k cíli samotným počítačem, programátor popisuje pouze cíl výpočtu (např. jazyk Prolog) 4

Zpět CZ.1.07/1.5.00/ Syntaxe Assembleru Label: prikaz P1, P2 ; komentar řádek v Assembleru může obsahovat maximálně 4 části Label – návěští prikaz – 4 druhy (instrukce, makroinstrukce, pseudoinstrukce, direktivy) P1, P2 – parametry, operandy Komentar – komentář, nepřekládá se 5

Návěští v Assembleru Label: prikaz P1, P2 ; komentar SKOK ; blok programu GOTO SKOK Zpět CZ.1.07/1.5.00/

Příkazy v Assembleru Zpět CZ.1.07/1.5.00/ Label: prikaz P1, P2 ; komentar Celkem 4 druhy příkazů: instrukce – u PIC16F84A 33 instrukcí, např. BSF f,b pseudoinstrukce, např. MOVFW f makroinstrukce – vytvářena z instrukcí uzavřených mezi MACRO a ENDM direktivy – rezervovaná slova, např. END, EQU, ORG 7

Příklad instrukcí NOP Label: prikaz P1, P2 ; komentar MOVLW f BSF f, b Zpět CZ.1.07/1.5.00/

Direktivy assembleru INCLUDE „soubor“ C:\\MPLAB\PIC16F84A.txt Nazev_konstanty EQU hodnota STATUS EQU 0x03 ORG hodnota ORG 0x00 END ; konec programu Zpět CZ.1.07/1.5.00/

Makroinstrukce Syntaxe: nazev_makra MACRO ; sled instrukci ENDM Př: Bank1 MACRO BCF RP0 ENDM Poznámka: MACRO a ENDM patří mezi direktivy. Zpět CZ.1.07/1.5.00/

Používané číselné formáty Zpět CZ.1.07/1.5.00/ Pro zápis čísel v assembleru používáme: Dekadickou (desítkovou) soustavu D’10’ Hexadecimální (šestnáctkovou) soustavu 0x0C, 0Ch Binární (dvojkovou) soustavu B’ ’ 11

CZ.1.07/1.5.00/ Zpět Seznam literatury a pramenů Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jákékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Jednočipový mikropočítač PIC16F84A Překlad originální dokumentace [online] [cit ]. Dostupné z: B5pc/pic16f84a.zip Kříž Pavel, Vývoj programování a programovacích jazyků [online]. [cit ]. Dostupné z: Prolog (programovací jazyk) [online] [cit ]. Dostupné z: azyk%29 PIC krok za krokem [online]. [cit ]. Dostupné z: