TRAMVAJOVÉ SBĚRAČE
Typy sběračů Schunk Základní typy tramvajových sběračů Sběrače SBE pružinový zvedací mechanismus elektricky izolovaný spouštěcí motorový pohon použití do 1,5 kV Sběrače SBL integrovaný vzduchoměchový zvedací mechanismus, jednoduché nastavení síly pomocí ventilu použití do 25 kV Sběrače SBF pružinový zvedací mechanismus, pneumatická pružina zatížená spouštěcím válcem použití do 25 kV Společné vlastnosti: lehká a jednoduchá konstrukce, válečková ložiska, jednoduchá konstrukce, rozmanité možnosti úprav pro speciální požadavky
Typy sběračů Schunk Ostatní typy sběračů Sběrače SBL - Metro pneumatický vzducho-měchový zvedací mechanismus malá konstrukce, nejnižší klidová poloha zdvihu, nejnižší hmotnost použití do 25 kV Sběrače SEA F malá jednoramenná konstrukce sběrače, jako přídavný sběrač pro oblast vozoven pružinový zvedací mechanismus, elektrický spouštěcí pohon jednoduchá kontstrukce, nízká hmotnost Otočná deska ST1 speciální otočná deska pro příčný pohyb u důlního chodu sběrače pneumatické ovládání otočné desky mechanicky zapadající koncová poloha extrémní životnost konstrukce
Tramvajové sběrače SBE Základní charakteristika Elektrické spouštěcí zařízení s napájením 24 V Pružinový zdvihací mechanismus Bezúdržbová izolovaná kuličková ložiska Snadná údržba bez speciálního nářadí
Tramvajové sběrače SBE Další výhody Smykadlo s nezávislým odpruženým závěsem k dosažení nejlepšího přítlaku Hydraulické tlumení konstrukce Blokovací zařízení v klidové poloze Automatický stahovák Elektrické spouštěcí zařízení s napětím 24 V Mechanický nebo elektrický ukazatel klidové polohy Horní konstrukce z hliníku Manuální spouštěcí zařízení Dodatečná bezpečnostní západka se zámkem Dodatečná bezpečnostní západka s ovládáním uvnitř vozidla
Tramvajové sběrače SBE Napětí750V DC – 1500 V DC El. proud (kluzná lišta z čistého uhlíku) Jmenovitý proud900 A Vrcholový proud1350 A Klidový proud (v závislosti el.vedení)~130 A El. proud (kluzná lišta z uhlíku impregnovaného kovem) Jmenovitý proud1400 A Vrcholový proud2100 A Klidový proud (v závislosti el. vedení)~250 A Nastavitelná přítlačná síla/kontaktní síla60 až 120 N Maximální provozní rychlost140 km/h Doba trvání zdvihání a stahovánímax. 10 s Spotřeba el. proudu pohonu stahování pantografu max. 10 A Standardní délka pružné hřídele850 mm Výška klidové polohy (závislá na kluzné liště)~300 mm Šířka pantografu (standardní verze)1700 mm Výška pantografu (standardní verze)235 mm Rozteč kluzných lišt (standardní verze)345 mm Min. pracovní výška100 mm Max. pracovní výška2800 mm Délka v klidové poloze2285 mm Celková hmotnost~137 kg
Tramvajové sběrače SBE
Reference: Barcelona, Nottingham, Amsterdam, Bem, Bordeaux, Manila Line 2, Rotterdam, Eskisehir, Pittsburgh, Houston, RATP Paris, Lissabon, Brussel, Mulhouse, Genoble, Valencienne, Postdam, Croydon, Manila, Rom, Mailand, Montpellier, Freiburg, Adana, FEVE Santlander, Lyon, Orleans, Basel, Graz, Porto, RET Rotterdam, Dublin, Melbourne, Linz
ZEMNÍCÍ KONTAKTY
ZEMNÍCÍ KONTAKT
PŮVODNÍ ZEMNÍCÍ KONTAKT
PROBLÉM: -proměnná přítlačná síla -přenastavování podle opotřebení kartáče
SCHUNK ZEMNÍCÍ KONTAKT -konstantní přítlačná síla
ČASTÉ PROBLÉMY ZEMNÍCÍCH KONTAKTŮ -rychlé opotřebení -tvorba drážek -zaseknutí kartáče v držáku -„pískání“ ŘEŠENÍ: -použití vhodného zemnícího kontaktu
Schunk Praha s.r.o. Výrobní závod Plzeň Hřbitovní 1269/ Plzeň