Manýrismus V projevech výtvarného umění. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Renesanční umění v Čechách
Advertisements

REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Galérie UFFIZI Itálie.
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Přechod od renesance k baroku
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Česká renesance Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Baroko VY_32_INOVACE_ 08 Baroko.
Benátská malířská škola
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
ČESKÉ ZEMĚ.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Renesance - malířství Postavení umělce:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Giuseppe Arcimboldo Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
RENESANČNÍ SOCHAŘSTVÍ V OBDOBÍ RENESANCE
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
RENESANCE - pokračování
Giuseppe Arcimboldo Název školy
Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík
Naše baroko Architektura a malba. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
MINCE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Habsburkové 2 Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková. Rudolf II.  byl císařem  vnuk Ferdinanda I. Habsburského  velmi vzdělaný  celý život podporoval vědu.
EURO. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Stavba, funkce a typy EKOSYSTÉMŮ. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Duševní hygiena. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Goniometrie jako oblast matematiky (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Klasicismus Charakteristika uměleckého slohu ve výtvarném umění.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Galerie plastik M. B. Brauna. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Vytvoření sestavy Access (14). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Magda Špačková Název materiálu: VY_12_INOVACE_CJ.6.Spc.09a_Arcimboldo Datum:
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Goniometrické rovnice (1) (17). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Funkce tangens (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Empír Charakteristika uměleckého směru. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Inverzní funkce k funkcím goniometrickým (2)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Graf a vlastnosti funkce
Michelanagelo Merisi zv. Caravaggio
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Křivonosková Kateřina
RENESANCE 15. a 16. století. RENESANCE 15. a 16. století.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

manýrismus V projevech výtvarného umění

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor:Mgr. Rudolf Kopecký Předmět:Dějepis

Obsah Vstup1 Etymologie2 Lokalita3 Období4 Vývoj5 Projev6 Idea7 Charakteristické znaky8 Malba9 Obrazárna10

Obsah El Greco11 El Greco12 Tintoretto13 Tintoretto14 Veronese15 Veronese16 Na dvoře Rudolfa II.17 Arcimboldo18 Arcimboldo, Jaro, Léto19 Arcimboldo, Podzim, Zima20

Obsah Correggio21 Plastika22 Adrian de Vries23 Valdštejnská zahrada se sochami de Vries24 Architektura25

vstup 1

odvozeno z italského slova maniera (jakýsi přehnaný způsob chování, manýry nebo charakteristický styl) pojmenování stylu se objevilo až na počátku 20. století (němečtí kunsthistorikové se snažili najít kategorii pro zdánlivě nezařaditelné umění lišící se od klasické renesance a ještě nemající všechny znaky baroka) etymologie 2

Itálie ( zejména Řím a Florencie) Francie a Španělsko (Známým obdivovatelem manýristů byl císař Rudolf II. Habsburský, který hostil mnoho z nich na Pražském hradě.) lokalita 3

od roku 1520 (rok, kdy zemřel Rafael) přibližně do konce 16. století období 4

přechodné období mezi renesancí a barokem vrcholné období –1600 v Itálii 1550–1610 ve Francii 1560–1630 ve střední Evropě vývoj 5

ve všech odvětvích výtvarného umění nejvíce malba plastika architektura (zastoupena nejméně, týká se spíše fasády budov, portálů či bran) projev 6

bývá často označován jako úpadkový styl jeho hlavním principem bylo narušení harmonického ideálu krásy Leonarda da Vinciho, Michelangela a Rafaela ten definovala vrcholná renesance idea 7

individuální odraz jednotlivých umělců protáhlé a nadměrně svalnaté postavy dynamika a život přehnané pózy postav manýristů nebývaly v harmonické rovnováze jako v obrazech renesančních umělců pojetí barev a světla nebylo přirozené a měkké jako v dílech jejich dřívějších kolegů charakteristické znaky 8

Osobně považuji za největšího manýristického malíře El Greca, který zejména svou barevností přeskočil dobu skoro o tři sta let a předstínil tak malířskou modernu devatenáctého století Dále se podíváme do Itálie (Paolo Veronese, Tintoretto, Correggio) Konečně i do Prahy Rudolfa II. (ovšem v podání italského malíře Giuseppe Arcimboldo) malba 9

obrazárna El Greco Původem Řek, vlastním jménem Doménikos Thetokópulos, působící nejdříve v Itálii, nakonec se usadil ve Španělsku (proto Greco, což znamená Řek) Autoportrét 10

El Greco Laokón……a detail obrazu 11

El Greco Ukřižování KristaSvatá rodina 12

Itálie Tintoretto Vlastním jménem Jacobo Comin barevností, zvláštními světelnými efekty a perspektivou předznamenal baroko Autoportrét 13

Tintoretto Nalezení těla sv. Marka..…a Přenesení těla sv. Marka 14

Itálie Paolo Veronese obrazy charakterizuje dramatická kompozice a barevnost několik jeho obrazů má také Národní galerie v Praze ohromil Svatbou v Kaaně v portrétech předstínil barokní šerosvit Autoportrét 15

Paolo Veronese Svatba v KaaněMars a Venuše 16

Ital na dvoře Rudolfa II. Giuseppe Arcimboldo vyznačoval se portréty sestavenými z různých objektů (zelenina, zvířata, květiny,…) 17

Giuseppe Arcimboldo Portrét Rudolfa II.Oheň 18

Arcimboldo JaroLéto 19

Arcimboldo PodzimZima 20

Correggio Ecce homoPanna s dítětem a andělem 21

Plastika Adrian de Vries Holandský sochař působící na dvoře Rudolfa II. Krásná galerie jeho plastik je ve Valdštejnské zahradě Dvorní sochař Rudolfa II. a jeho bratra Matyáše Na sklonku života bydlel, zemřel a je pochován v Praze 22

Adrian de Vries Laókoon a synovéZápasníci 23

De Vries AppolonVenuše a Adonis 24

architektura II Gesů, della PortaMatyášova brána 25

(léta praxe, poznatky ze studia kunsthistorie) Použité zdroje