Léčiva Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu CR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Advertisements

Léčiva a struktury některých léčiv PaedDr. Jiřina Ustohalová
?.
[1] Léčiva.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_165.
Chemie pro člověka.
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
Vzájemná poloha dvou kružnic
Léčiva Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu CR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Vitamíny Lépe přírodní než umělé! Obr. 1
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kam letí letadlo? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Dělení lomených výrazů
Příprava na lomené výrazy
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Léčiva Ch_076_Léčiva a návykové látky_Léčiva Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Ch_076_Léčiva Ch_076_Léčiva a návykové látky_Léčiva Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Matematický kufr Verze 3
Vzájemná poloha dvou kružnic
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Enzymy a hormony Obr.1 – Jak fungují enzymy?
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Rozcvička Urči typ funkce:
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Příprava na lomené výrazy
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
CHEMIE - Léčiva SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Autor © Žaneta Prošková
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
PÉČE O ZDRAVÍ Obrázek dostupný z:
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Převody jednotek délky - 2.část
Wie spät ist es? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Hyperoskulační kružnice hyperboly
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Vzájemná poloha dvou kružnic
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Převody jednotek času – 2. část
WHAT IS RED? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ČÁSTI TĚLA Potřebné věci Autor © Žaneta Prošková
WHAT IS ORANGE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Transkript prezentace:

Léčiva Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu CR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Obr. 1 Obr. 2

Vysvětlení pojmu a dělení Léčiva Léčiva slouží k předcházení a léčení nemocí Rozdělení: – Přírodní – léčiva pocházející z přírodních materiálů – Umělá – léčiva vyrobená v laboratoři – Do léčiv můžeme řadit: – Potravinové doplňky – Léky – Léky (budeme se dále zabývat) Obr. 3 Obr. 4 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu CR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Skupiny léků Léky Léky dle účinku v organismu můžeme rozdělovat do mnoha skupin: – Analgetika – Anestetika – Sedativa a hypnotika – Antibiotika – Antipyretika – Spasmolytika aj. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu CR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Obr. 5

Analgetika a antipyretika Analgetika Analgetika – skupina léků, jejichž hlavním účinkem je tlumení bolesti Antipyretika Antipyretika – skupina léků, jejichž hlavním účinkem je snížení tělesné teploty – Mnoho léků kombinuje oba účinky – Př. Paralen nebo Acylpyrin – Lze je využít proti chřipce (pouze tlumí její vnější příznaky, přímo ji neléčí) – Acylpyrin – neměl by být používán u dětí do 15 let (známá úmrtí malých dětí) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu CR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Obr.6 - Ibalgin

Anestetika Skupina léků, které mají znecitlivující vliv na organismus Rozdělení: Rozdělení: – Místní (lokální) – znecitlivují pouze část těla (použití např. při trhání zubů) – Úplná (celková) – znecitlivují celý organismus (většinou uspání člověka při operacích) Příklady Příklady: Prokain, dříve rajský plyn Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu CR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Obr. 7

Antibiotika Lze je řadit do skupiny chemoterapeutik Skupina léků, která jsou většinou získávaná činností mikroorganismů a jsou účinná především proti bakteriím Příklady Příklady: Penicilin, Tetracyklin Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu CR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Obr. 9 Obr.10 - Tetracyklin

Sedativa a hypnotika Skupiny léčiv, která působí na CNS (centrální nervovou soustavu) a na organismus mají uklidňující účinky – Nesmí se kombinovat s alkoholem Příklad Příklad: Diazepam, Neurol Dříve vyráběný Rohypnol Dnes již není na trhu Často zneužíván např. k uspání a následnému okradení zákazníka prostitutkami Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu CR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Obr.11 – Model Rohypnolu

Zásady při používání léčiv O používání léků by měl vědět náš lékař Před použitím léků vždy čteme příbalový leták Dodržujeme dávkování stanovené lékařem Nikdy nepoužíváme léky s prošlou trvanlivostí Přebytečná léčiva vracíme do lékárny Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu CR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Obr.1 2

Použité zdroje informací Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu CR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.