T VORBA KARTOGRAMU Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Brazílie Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Identifikátor materiálu: EU
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Anotace Prezentace, která se zabývá základními charakteristikou Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží vyjmenovat.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Anotace Kanada – opakovaci test Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci zvládají vypracovat následný test znalosti Speciální vzdělávací.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel
Úloha dopravy v hospodářství
Afrika – poloha, rozloha
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
ICT VL Evropa 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
Obyvatelstvo světa – pohyb obyvatelstva
IdentifikátorVY_32_INOVACE_vaše číslo AnotaceŽák se seznámí s početními výrazy a s výrazy s proměnnou AutorJMÉNO PŘÍJMENÍ, Gymnázium Bystřice nad Pernštejnem.
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
K ARTOGRAFIE – OBSAH MAP Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.
M AKROREGIONY SVĚTA – JÁDRA A PERIFERIE Autor: Hana Brýdlová.
Kartografie – tematické mapy, kartografické vyjadřovací metody
1. S TÉLKY ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
L ITOSFÉRA – VNĚJŠÍ PROCESY Autor: Hana Brýdlová.
D OPPLERŮV JEV Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
V YVŘELÉ HORNINY - MAGMATICKÉ Mgr. Michal Střeštík.
K ARTOGRAFIE – MĚŘÍTKO MAPY Autor: Hana Brýdlová.
M ETAMORFÓZY LISTU Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
H YDROSFÉRA – POHYBY MOŘSKÉ VODY Autor: Hana Brýdlová.
J IŽNÍ E VROPA - OBLAST S TŘEDOMOŘÍ Autor: Hana Brýdlová.
INTERNET Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Inkscape – tvorba loga Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_173 Předmět: Český jazyk - Náš svět (Člověk a jeho svět)
VÝSKYT A OCHRANA NETOPÝRŮ NA SVITAVSKU Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Hromadné úpravy fotografií Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
PowerPoint zásady tvorby prezentací Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
A FRIKA – PŘÍRODNÍ PODMÍNKY I. Autor: Hana Brýdlová.
P RÁCE S MAPOU VELKÉHO MĚŘÍTKA Autor: Hana Brýdlová.
A FRIKA – PŘÍRODNÍ PODMÍNKY II. Autor: Hana Brýdlová.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_170 Předmět: Český jazyk – Náš svět (Člověk a jeho svět)
G RAVITAČNÍ POLE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
G RAVITAČNÍ POLE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
J IŽNÍ A FRIKA Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638,
PROJEKT KYSELÝ DÉŠŤ Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Tilt-shift efekt Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
METAMORFÓZY KOŘENE Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
1. H ETEROTROFNÍ VÝŽIVA ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík.
U RČOVÁNÍ ZEMĚPISNÉ POLOHY, MĚŘÍTKO - PROCVIČENÍ Autor: Hana Brýdlová.
Typografie – úvod, písma Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
TEPLOTNÍ STUPNICE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Tvorba HDR fotografií Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
M ĚŘENÍ ČASU Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
P(r)opletené kruhy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
NOTA PŮLOVÁ.
TATO PRÁCE JE ŠÍŘENA POD LICENCÍ CC BY-SA 3
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NOTA OSMINOVÁ.
Notová osnova.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Počet obyvatel na Zemi, přirozená měna obyvatelstva
tato práce je šířena pod licencí cc by-sa 3
Transkript prezentace:

T VORBA KARTOGRAMU Autor: Hana Brýdlová

Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638, Svitavy IČO Operační programOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiáluK_INOVACE_1.ZE.01…45 Tematická oblastZnázornění Země na mapách Název vzdělávacího materiáluTvorba kartogramu Druh učebního materiálu EVM - prezentace Anotace Výuková prezentace, návod a požadavky na tvorbu kartogramu Klíčová slovatematická mapa, kartogram Ročník1. ročník, kvinta Typická věková skupina15 – 16 let Speciální vzdělávací potřebyžádné AutorHana Brýdlová ZhotovenoBřezen 2014 Celková velikostVelikost souboru : 3094 kB

Otázky na úvod 1.Co je to tematická mapa? 2.Uveďte příklady tematických map. 3.Jaké vyjadřovací metody používáme při tvorbě tematických map: 4.Z následujících obrázků poznejte, jaké metody tvůrci použili pro znázornění daných jevů:

1. HDP/obyv. v evropských státech

2. Železniční doprava v Kanadě

3. Vegetační pásy v USA

4. Největší evropská města

5. Země podle počtu obyvatel

6. Rozšíření boreliózy v USA

Tvorba kartogramu Sestrojte tematickou mapu např. počtu obyvatel jednotlivých států vybraného světadílu: 1. Vyberte se slepou mapu států nějakého kontinentu, např. Ameriky, Afriky, části Asie (nejlépe světadíl, který znáš nejméně) Odkaz: 2. Najděte potřebná data (např. počet obyvatel států vybraného světadílu). Odkaz: 3. Na základě zjištěných dat vytvořte stupnici s intervaly ( 5 – 7 intervalů). Těmto intervalům přisuďte vhodnou barevnou stupnici.

4. Sestavte vaši mapu. Vybarvěte státy podle zvolené stupnice, uveďte názvy států a hlavních měst. Nezapomeňte uvést název mapy, měřítko, vysvětlivky a tiráž. Mapu doplňte o tabulku států s příslušnými číselnými údaji. Dbejte na celkovou kompozici mapy.

5. Výsledek vaší práce porovnejte např. s odkazem: n=1&language=en&pcode=tps00001&toolbox=types 6. Podle této mapy Evropy nyní okomentujte státy s vysokým a naopak malým počtem obyvatel. Porovnejte počet obyvatel s rozlohou států. Které státy budou mít vysokou hustotu zalidnění, které nízkou? Proč? Podle následujících mapek a uvedených odkazů popište, jakými metodami byly vytvořeny následující tematické mapy a co vyjadřují: a) b) png

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. 1.Nafouknutá mapa světa: Rozloha podle populace [online]. [cit ]. Dostupné z: Větrná mapa [online] [cit ]. Dostupné z: ustavu/oddeleni-meteorologie/projekty-egp/vetrna-energie/vetrna-mapa.html 5.File:Europe-GDP-PPP-per-capita-map.png. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: capita-map.png 6.SAN JOSE. File:Europe population over 65.png. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: 7.PERTAM. File:Kartodiagrm.jpg. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: 8.SAMUELL. File:Allrailcanada.svg. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: 9.GUSTAVSSON321. File:Karte Vegetation USA.jpg. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: 10.PEMFR. File:EuropeCent.PNG. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: 11.Mapa – zdroj informací [online] [cit ]. Dostupné z: