Jak se dělá programové schéma vysílání televize Cílová skupina Programové schéma vysílání Reklamní bloky Ukázky Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Cílová skupina Skupina obyvatel, pro kterou je pořad zajímavý. Charakteristická pro každý pořad. Kdy je cílová skupina u televize? Dělení pořadů: pro široké skupiny diváků (zábava) pro menší skupiny diváků (přímý přenos boxu)
Programové schéma vysílání Co a kdy bude televize vysílat. Plánuje se několik týdnů dopředu. Podklad pro zpracování: výsledky z měření sledovanosti (tzn. na co a kdy se která cílová skupina dívala) zahraniční zkušenosti (nový typ pořadu) aktivity konkurence aktuální významné události (volby)
Programové schéma vysílání Hrubá struktura schématu je dána pro delší období. Některé pořady jsou ve schématu dlouhodobě zakotveny (zpravodajství). Některé pořady se mění častěji (roční doba).
Reklamní bloky O reklamu se starají dva subjekty: reklamní agentura návrh reklamy natočení reklamy mediální agentura plán reklamní kampaně (kdy, kde…) nákup reklamního prostoru (optimální cena) vyhodnocení úspěšnosti v ČR je asi 10 mediálních agentur
Programové schéma - ukázky Česká televize – Barrandov TV – TV v Německu – Český rozhlas 1 Radiožurnál – Rádio R – Masarykova univerzita –
Konec Zdroj: MIČIENKA, M., JIRÁK, J. Základy mediální výchovy. 1. vyd. Praha: Portál, 2007, str. 215.