Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 1.část Brainstorming -napiš vše, co tě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.18 Anotace:
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Test určování savců světa
1. DO KTERÉHO ŘÁDU SAVCŮ PATŘÍ ZÁSTUPCI NA OBRÁZCÍCH?
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Předmět a očekávaný výstup
Systém savců 3 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Předmět a očekávaný výstup
Živorodí -VAČNATCI Říše: živočichové Kmen: strunatci
Savci - opakování.
SAVCI - shrnutí Mgr. Helena Tlapáková.
SAVCI 3. A 4. TŘÍDA.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_15
Vypracovala Martina Šanderová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu procvičení předchozího.
Třída: Savci - Mammalia
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_Př – ž 6., 7.20 Anotace: Prezentace charakterizuje rozdíly mezi sudokopytníky a lichokopytníky. Podle obrázků popisuje jednotlivé zástupce.
Letouni.
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/
Systém savců 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Savci poznávačka.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se společnými znaky třídy savců,
Podříše: Prvoci - KMENY: Nálevníci Výtrusovci Mnohobuněční – KMENY:
Austrálie - rostlinstvo a živočišstvo
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 3.část Pětilístek opice
Savci 1 VEJCORODÍ A ŽIVORODÍ Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Ptáci-opeření vládci vzduchu Pětilístek: křídla
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1B_21_Fauna.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 8. ročník TÉMA: Vejcorodí, vačnatí ČÍSLO.
Šablona : V/2 Sada: 1/23 Ověření ve výuce: Třída: 7 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Stavba lidského těla Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Vejcorodí  ROČNÍK: 9. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci I Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/13 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_Stavba těla savců  ROČNÍK: 9. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková 1. Laboratorní práce Pozorování vnější stavby těla ryby.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 2.část Pětilístek savci
Obratlovci Pětilístek: páteř
Dělení ptáků-Opakování
RYBY-NEJPOČETNĚJŠÍ SKUPINA OBRATLOVCŮ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Savci – nejvyvinutější obratlovci
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Semenné rostliny Pětilístek: list
Stavba těla savců.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
SAVCI (Mammalia).
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výtrusné rostliny – plavuně, přesličky, kapradiny
Ekosystém Pětilístek: Prostředí
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
20 savci - opakování VY_32_INOVACE_20
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_PŘÍRODOPIS
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Obratlovci Autor: Mgr. Iva Hirschová
VY_32_INOVACE_PŘZOO.10 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Vejcorodí-řád PTAKOŘITNÍ
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ Poznavacka_vejcorodi_hmyzozravci
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_PŘÍRODOPIS
Živorodí savci Řád: Vačnatci.
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 1.část Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově „SAVEC“

Charakteristika: - savce rozdělujeme podle určitých podobných nebo společných znaků na vejcorodé a živorodé(sem patří i člověk) - v současné době žije na Zemi asi druhů savců - vědci každý rok objevují stále nové druhy – drobní hlodavci, letouni, hmyzožravci Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8

Hlavní skupiny savců: Třída: Savci Podtřída: VejcorodíPodtřída: Živorodí Nadřád: VačnatíPlacentálové Řád: Řád: Vačnatci Hmyzožravci Kytovci Letouni Ploutvonožci Chudozubí Chobotnatci Hlodavci Lichokopytníci Zajíci Sudokopytníci Šelmy Primáti Úkol: Přiřaď zástupce k řádům.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Vejcorodí: Ptakopysk podivný Ježura australská Úkol: 1. Vysvětli, proč vejcorodí savci žijí pouze v Austrálii a Nove Guineji. 2. Popiš vývin mláděte vejcorodého savce. 3. Porovnej způsob života ptakopyska a ježury. Popiš, jak se přizpůspbili prostředí, kde žijí.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Živorodí - vačnatci 1. Charakterizuj základní znaky vačnatců. 2. Proč je vývoj mláďat vačnatců dokončován ve vaku? 3. Popiš uvedené zástupce, popiš jejich život. Koala medvídkovitá Klokan rudý

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Živorodí - placentálové 1. Hmyzožravci 1. Který ze smyslů nemají dobře vyvinutý? Uveď příklad. 2. Vyjmenuj zástupce a popiš na obrázcích. 3. Popiš jejich způsob života. 4. Proč jsou pro přírodu a člověka užiteční?

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 2. Letouni 1.Jak se letouni orientují a pohybují v prostoru? 2.Vysvětli, proč nesmí být netopýři při přezimování rušeni? 3.Popiš jejich způsob života. Vrápenci Netopýr velký Kaloň malajský

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 8. CLIL Mammals: 1.Marsupials – vačnatci 2.Hmyzožravci – insectivores 3.Letouni - bats

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 9. Použité zdroje Získané informace Google obrázky: