Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 1.část Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově „SAVEC“
Charakteristika: - savce rozdělujeme podle určitých podobných nebo společných znaků na vejcorodé a živorodé(sem patří i člověk) - v současné době žije na Zemi asi druhů savců - vědci každý rok objevují stále nové druhy – drobní hlodavci, letouni, hmyzožravci Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8
Hlavní skupiny savců: Třída: Savci Podtřída: VejcorodíPodtřída: Živorodí Nadřád: VačnatíPlacentálové Řád: Řád: Vačnatci Hmyzožravci Kytovci Letouni Ploutvonožci Chudozubí Chobotnatci Hlodavci Lichokopytníci Zajíci Sudokopytníci Šelmy Primáti Úkol: Přiřaď zástupce k řádům.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Vejcorodí: Ptakopysk podivný Ježura australská Úkol: 1. Vysvětli, proč vejcorodí savci žijí pouze v Austrálii a Nove Guineji. 2. Popiš vývin mláděte vejcorodého savce. 3. Porovnej způsob života ptakopyska a ježury. Popiš, jak se přizpůspbili prostředí, kde žijí.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Živorodí - vačnatci 1. Charakterizuj základní znaky vačnatců. 2. Proč je vývoj mláďat vačnatců dokončován ve vaku? 3. Popiš uvedené zástupce, popiš jejich život. Koala medvídkovitá Klokan rudý
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Živorodí - placentálové 1. Hmyzožravci 1. Který ze smyslů nemají dobře vyvinutý? Uveď příklad. 2. Vyjmenuj zástupce a popiš na obrázcích. 3. Popiš jejich způsob života. 4. Proč jsou pro přírodu a člověka užiteční?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 2. Letouni 1.Jak se letouni orientují a pohybují v prostoru? 2.Vysvětli, proč nesmí být netopýři při přezimování rušeni? 3.Popiš jejich způsob života. Vrápenci Netopýr velký Kaloň malajský
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 8. CLIL Mammals: 1.Marsupials – vačnatci 2.Hmyzožravci – insectivores 3.Letouni - bats
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 9. Použité zdroje Získané informace Google obrázky: