Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PREZENTACE ZNAČEK KLASA A REGIONÁLNÍ POTRAVINA Seminář „Kvalitní a bezpečné potraviny“ , Země živitelka, České.
Advertisements

Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ekolabeling.
Spotřebitelský poradní výbor a spotřebitelské organizace
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Principy sociálního podnikání
Není značka jako značka
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Zemědělství má budoucnost Ing. Jiří Papež Místopředseda zemědělského výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR.
Místní akční skupina LAG Podralsko Místní akční skupina LAG Podralsko Práce na projektu byly zahájeny v únoru 2011 Název a podobu značky schválila Valná.
VY_32_INOVACE_07_EKO_364_Jan
Potravinová bezpečnost a soběstačnost Co změní novela zákona o potravinách? Žofínské fórum Marian Jurečka ministr zemědělství 16. října 2014.
HANÁ Systém regionálního značení. Proč podporovat místní produkty? výrobky za to stojí výjimečnost díky vazbě na region (kultura, tradice, příroda) kvalita:
Ing.Martin Ludvík, Ovocnářská unie ČR
Kvalita potravin, příležitost pro české produkty
Praha, 1. června 2012 Ministerstvo zemědělství Regionální potravina tisková konference.
Mgr. Jaroslav Melša, starosta JARMARKY REGIONÁLNÍCH PRODUKTŮ Zdravé město Dobříš.
Produkt.
Projekt Zvýšení kvality vzdělávání na Středním odborném učilišti obchodním Prostějov prohloubením spolupráce s regionálními zaměstnavateli a rozvojem kariérového.
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
133. Žofínské fórum České zemědělství a potravinářství v době rozpočtových škrtů Státní zemědělská a potravinářská inspekce Ing. Jindřich Pokora.
Ruce které umí. „BESKYDY originální produkt ® “ Značka je jednou ze tří nejstarších (2005) značek sdružených v Asociaci regionálních značek (sdružuje.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
EU dotace v Plzeňském kraji malé obce do 500 obyvatel
Upřednostňujete vlastní podnikání? Ing. Petr Mareš Trh pracovních příležitostí 2011 pro studenty AF Mendelu v Brně 20. dubna 2011.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Výjimka pro malé a střední podnikatele Úprava je obsažena v Nařízení Komise č. 70/2001 V roce byla provedena novelizace Nařízením Komise 364/2004.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Regionální potravina a novinky v legislativě
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_ZAKLADNI.
Diskuzní seminář „Perspektivy českého potravinářství“ Země živitelka 2015 Výstaviště České Budějovice 28. srpna 2015 Marian Jurečka ministr zemědělství.
Diskuzní seminář „Perspektivy českého potravinářství“ Země živitelka 2015 Výstaviště České Budějovice 28. srpna 2015 České Budějovice MUDr. Viera Šedivá.
Regionální potravina v roce 2011 Ing. Jindřich Fialka Odbor potravinářské výroby a legislativy Sekce potravinářských výrob - Úřad pro potraviny - MZe 1.12.
ORGANIZACE KRAJSKÉ SOUTĚŽE REGIONÁLNÍ POTRAVINA A ZKUŠENOSTI Z OLOMOUCKÉHO KRAJE Ing. Pavel Stonawský.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
24. září 2016 Regionální potravina 2016 Mgr. Ing. Eva Trávníčková Státní zemědělské a potravinářské inspekce
Bakalářská práce Vypracoval: Radek Hoferek Vedoucí práce: prof. Ing. Věra Bečvářová, CSc. Brno, 2012 Podmínky rozvoje vinařského podniku v současném modelu.
Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
Regionální potravina Konzultační seminář Olomouc
Celostátní síť pro venkov.  Zřizovatelem je Ministerstvo zemědělství r  Sdílení zkušeností a poznatků a jejich předávání směrem k aktérům venkovského.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Cena hejtmana Kraje Vysočina za společenskou odpovědnost.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Má české potravinářství ještě nějakou budoucnost? Ing. Miroslav Toman, CSc. prezident Agrární komory ČR a Potravinářské komory ČR.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
České Budějovice, červen 2016
Centrum Veronica Hostětín Potravinová soběstačnost
Zemědělci a potravináři se ode dna musejí odrážet společně
Tel: U Nisy 745/ 6a , Liberec 3 - Jeřáb Tel: 
3. kolo Programu rozvoje venkova 2014 – 2020
Přehled preferenčních kritérií
NÁRODNÍ ZNAČKA KVALITY KLASA
Společensky odpovědného podnikání
Skutečně zdravá jídelna Bohuslav Sedláček
ODRAZILO SE NAŠE ZEMĚDĚLSTVÍ ODE DNA? Ing. Zdeněk JANDEJSEK, CSc.
Technologické platformy podpora ve výzkumných programech MZe
KVALITNÍ POTRAVINY PRO ČESKÉ ZÁKAZNÍKY! OTAZNÍKY PŘETRVÁVAJÍ
KVALITNÍ POTRAVINY PRO ČESKÉ ZÁKAZNÍKY! OTAZNÍKY PŘETRVÁVAJÍ
Regionální potravina ve Středočeském kraji
Využití regionálních surovin jako zdroje antioxidantů pro zvýšení zdravotní prospěšnosti potravin (projekt NAZV, Qj ) Farmářská burza –
VŠCHT Praha Ústav konzervace potravin říjen 2017
Značka „Českosaské Švýcarsko
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Regionální centrum podpory sociálního podnikání
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Potravinářský sektor z pohledu českého spotřebitele
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Podpora sociálního podnikání v rámci CLLD (místní akční skupiny)
Transkript prezentace:

Regionální potravina

Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce v jednotlivých krajích ČR princip udělení značky na základě soutěže značku uděluje ministr zemědělství od roku 2010

Soutěže o značku Regionální potravina soutěže o značku Regionální potravina se vyhlašují jednou ročně v každém ze 13 krajů České republiky vítěz získá certifikát a právo užívat značku „Regionální potravina“ daného kraje po dobu 4 let přihlášený produkt musí být vyroben v daném regionu podíl místních surovin musí tvořit minimálně 70 % hlavní složka musí být stoprocentně domácího původu

pravidla pro udělování značky jsou uvedena v „Metodice pro udělování značky Regionální potravina“ Skládá se ze 2 částí: 1.Obecná (platí pro všechny kraje) 2.Specifická Kritéria pro hodnocení

Soutěžní kategorie Značka se uděluje pouze vítěznému výrobku v 9 kategoriích: 1.Masné výrobky tepelně opracované 2.Masné výrobky trvanlivé 3.Sýry včetně tvarohu 4.Ostatní mléčné výrobky 5.Pekařské výrobky včetně těstovin 6.Cukrářské výrobky včetně cukrovinek 7.Alkoholické i nealkoholické nápoje (s výjimkou vína) 8.Ovoce a zelenina v čerstvé nebo zpracované formě 9.Ostatní

Kdo uděluje značku Regionální potravina? ministr zemědělství na základě výsledků Hodnotitelské komise v každém kraji Hodnotitelská komise se skládá ze zástupců: MZe, SZIF, SZPI, SVS, PK ČR, AK ČR a zástupců kraje Komise posuzují: použité suroviny a způsoby výroby senzorické vlastnosti výrobků design výrobku vliv výrobku na zdraví spotřebitele a jeho dostupnost na trhu

Počet oceněných výrobků Regionální potravina ocenila již 586 produktů Aktuálních držitelů značky Regionální potravina je 480 Rok oceněno 71 výrobků Rok oceněno 99 výrobků Rok oceněno 103 výrobků Rok oceněno 100 výrobků Rok 2014 – oceněno 106 výrobků Rok 2015 – oceněno 107 výrobků Více informací na

Struktura podpory projektu Regionální potravina Celostátní projekt 13 krajských soutěží

V čem jsou výrobky oceněné značkou Regionální potravina jiné než ostatní? Garantovaný původ surovin Pevná vazba k regionu „Tvář za produktem“ Garance kvality výrobku Jedinečné produkty Atd.

Co přináší značka Regionální potravina výrobcům? Důvěru zákazníků Odlišení od konkurence Marketingovou podporu hrazenou z prostředků MZe Zviditelnění se na trhu (novináři, výstavy, PP, podpora prodeje) Navázání kontaktů s ostatními výrobci Nové obchodní příležitosti Atd.

Proč Mze podporuje místní výrobce potravin? Rozvoj podnikání v zemědělství Podpora místní produkce potravinářských výrobků Zatraktivnění práce v zemědělství pro mladší generaci Podpora zaměstnanosti v regionech Informování spotřebitelů o regionálních výrobcíh Atd.

Výzkum mezi výrobci 2016 Oslovení výrobci: 578 Response ke dni : 117 Termín oslovení: leden 2016 o 95,7 % vnímá značku jako přínos pro spotřebu lokálních potravin o 94 % - bude znovu usilovat o získání značky o 83,7 % - díky značce se zvýšila poptávka a prodej o 66,7 % uvedlo zvýšený zájem řetězců o zalistování výrobků o Struktura respondentů – rozložení v krajích je souměrné, o 57,4 % - podniky do 10 zaměstnanců, 31,6 % podniky do 50 ti zaměstnanců, 13,7 % společnosti do 250 ti zaměstnanců

Výzkum mezi výrobci 2016

Děkuji za pozornost Ing. Petra Podařilová Havlíčková vedoucí Oddělení řízení a administrace značek kvality Státní zemědělský intervenční fond tel: mobil: mail: