ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_03_OBSAH MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MAPA – Zmenšený obraz povrchu Země
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
Geometrická podstata map
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.24 Téma: Zeměpis světadílů -
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Mapa.
Kartografie.
KARTOGRAFIE = nauka o mapách Mapa - zmenšený, zjednodušený
Mapa – obraz Země Mapa = zmenšený obraz planety Země.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autor: Petr Kinšt; Základní škola Školní, Chomutov 2009
MAPA A JEJÍ OBSAH.
Kartografie a topografie
Aplikace GIS 2 Tematické vizualizace - základy. Tematická vizualizace Zobrazíme geografické objekty, jevy tak, aby vynikla vlastnost, kterou chceme zkoumat.
Prezentace na téma - Obsah map
MAPA A JEJÍ OBSAH Co je to mapa? Proti skutečnosti vypadá mapa jak?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se způsobem zaznamenávání nadmořské.
Svět na mapě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
MAPY (uč.14-15).
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná šířka VY_32_INOVACE_18 Sada 4
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
MAPA Mapa je zobrazením zemského povrchu do roviny ve zmenšené podobě
Výškopis, polohopis, popis VY_32_INOVACE_16 Sada 4
Sídla Zeměpis 9. ročník Autor: Eva Trávníčková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.35 Téma: Zeměpis světadílů -
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.23 Téma: Zeměpis světadílů -
Kartografie Láďa Mráz.
Geografické informační systémy pojetí, definice, součásti
K ARTOGRAFIE – OBSAH MAP Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_02_TVORBA MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_01_TVAR A ROZMĚRY ZEMĚ TEMA:Přírodní.
Šablona. Anotace: žák získá nové informace o kartografii Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: získá nové informace a základním.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02C_20 NUTS 2 – Moravskoslezsko TEMA:Česká.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_II.VL2 Vytvořeno:
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_Z6-002 Předmět ZEMĚPIS 6.ROČNÍK.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_33_Jihočeský kraj_Sluková Téma: Jihočeský kraj Číslo.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02C_15_NUTS 2 - Praha TEMA:Česká republika.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_50_Východní Evropa_Sluková Téma: Východní Evropa Číslo.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_03_ Vodstvo České republiky TEMA:Česká republika.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu: VY_ 32_INOVACE_16_V_M_HŠ_.
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Mapa buzola
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Mapa – obraz Země Mapa = zmenšený obraz planety Země.
Geografická kartografie
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_07_Mapy
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
6. a MAPA Mapa je zobrazením zemského povrchu do roviny ve zmenšené podobě Existují mapy celého světa světadílů států menších území.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_03_OBSAH MAPY TEMA:Přírodní obraz Země a jeho zobrazování na mapách ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:

Anotace: Škola: Gymnázium Chomutov, Mostecká 3000, Třída: 2. ročník 6. letého gymnázia, 4. ročník 4. letého gymnázia (viz. ŠVP předmětu Zeměpis/Geografie, Člověk a příroda) Výstup: PowerPointová prezentace Obor: Zeměpis/Geografie Vzdělávací oblast: Přírodní obraz Země a jeho zobrazování na mapách Tematický okruh: Obsah mapy Využití: Výuka zeměpisu a geografie Pomůcky: PC učitele, tabule, Školní atlas dnešního světa (+ digitální podoba) Inovace: Materiál je určen k doplnění výkladu učitele. Do materiálu jsou vloženy kontrolní otázky k tématu pro zpětnou vazbu učitele. Žáci odpovídají na otázky ústně a doplňují informace digitálním perem do zadání na tabuli(PC). Žáci se tak aktivně podílejí na tvorbě zápisu do sešitu. Materiál je určen k interaktivní výuce.

Obsah mapy

Obsah mapy - výškopis -soubor objektů a jevů zemského povrchu zobrazených na mapě - na dvě části -výškopis a polohopis ( situaci ) mapy. výškopis mapy slouží k zobrazení výškové ( vertikální ) členitosti Základní prvek pro znázornění výškové ( vertikální ) členitosti- nadmořská výška povrchu vypnuliny a vklesliny vypnuliny - kladná nadmořská výška ( jsou nad úrovní hladiny světového oceánu ) vklesliny- záporná nadmořská výška ( jsou pod úrovní hladiny světového oceánu ).

Vysvětlete pojmy: Polohopis ………………………………………………… Výškopis …………………………………………………. Popis ……………………………………………………….

Vysvětlete pojmy: Řešení. Polohopis zachycení objektů na mapě Výškopis na mapě znázorňuje výškové objekty v krajině Popis pojmenování objektů, které jsou na mapě znázorněny

Obsah mapy - výškopis Čáry spojujícímísta se stejnou kladnou nadmořskou výškou – vrstevnice stejnou zápornou nadmořskou výškou hloubnice (izobáty). Vybrané body georeliéfu, např. významné vrcholy, se zobrazují značkami, ke kterým se připisuje nadmořská výška - kóty. Na mapách malého a částečně i středního měřítka se zpravidla výšková členitost georeliéfu zobrazuje pomocí barevných vrstev, tj. hypsometrií nížiny - zelená barva vysočiny - hnědá barva vklesliny - modrá barva( sytost stoupá se zvětšující se hloubkou) Vrstevnicové a hypsometrické mapy se někdy pro zvýšení prostorového vjemu georeliéfu doplňují šrafováním nebo stínováním.

Obsah mapy - polohopis polohopis ( situace ) k zobrazení vodorovné ( horizontální ) členitosti zemského povrchu

Obsah mapy – polohopis. Doplňte chybějící údaje: Polohopis = horizontální členitost Zobrazujezpůsob zobrazení Pole, jezera, státy……….. metoda Komunikace, toky……….. metoda Sídla, prům. objekty……….. metoda

Obsah mapy – polohopis. Doplňte chybějící údaje: Řešení. Polohopis = horizontální členitost Zobrazujezpůsob zobrazení Pole, jezera, státyplošná metoda Komunikace, tokyčárová metoda Sídla, prům. objektybodová metoda

Zdroje Slide SOBOTOVI, Miromila A Karel. Zeměpisný náčrtník. Praha: Česká geografická společnost, 1996, ISBN

Zdroje KAREL, Kašparovský. Zeměpis I. v kostce. Praha: Fragment, 2009, ISBN SOBOTOVI, Miromila A Karel. Zeměpisný náčrtník. Praha: Česká geografická společnost, 1996, ISBN Archiv autora.