Vynalezl ho německý vynálezce Rudolf Diesel Patří do skupiny vznětových motorů Palivo je do motoru dopravováno odděleně od vzduchu Do spalovacího prostoru je dopravováno speciálním vysokotlakým čerpadlem a vysokotlakým potrubím Činnost :
Rudolf Diesel
Procesy Sání - přes sací ventil je nasáván vzduch Komprese - oba ventily jsou uzavřené, nasátý vzduch zmenšuje svůj objem a zvětšuje tlak a teplotu Exploze - oba ventily jsou uzavřené, zapálená směs paliva a vzduchu samovznícením shoří Výfuk - ventil je otevřený, spaliny z pracovního prostoru jsou vytlačovány do výfukového válce G5TcWg0TMc&feature=related G5TcWg0TMc&feature=related
Induction = Sání Compression = Stlačování Ignition = Zapálení, Výbuch Exhaust = Výfuk
Historie dieselového motoru Vynalezl ho Felix Diesel r.. Díky tomuto vynálezu velmi zbohatl, ale o své jmění později přišel. Zdokonalil ho Charles Kettering. Zavedl systém zapálení pro podněcování palivové směsi. Nejdříve interní spalovací motory používaly plamen nebo prudkou trubku, pro zapálení ale tyto byly rychle nuceny používat elektrickou jiskru.
Charles Kettering
Zápis vynalezl ho Rudolf Diesel ve světě nejrozšířenější motor (naftový) dochází k samovznícení vstříknutého paliva
Rozdíl mezi záž. a vznět. motorem Zážehový - zažehnutí elektrickou svíčkou Vznětový - dochází k samovznícení
Vypracoval – Jan Přiklopil Zdroje: r r G5TcWg0TMc&feature=related G5TcWg0TMc&feature=related