Nastavení fotoaparátu (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Referát č. 19 Počítačová grafika Lucie Březíková 4.C.
Advertisements

VY_32_INOVACE_09_ICT_529_Jnc
Základy fotografování kompozice snímku
Digitální fotoaparát Ing. Zdeňka Javorková
Základy počítačové grafiky III
Jak fotografovat bouřky a blesky
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
Ostříš 2010 Nastavení foťáku a jeho ovládání. Foťáky fotomobily - nejde nastavit skoro nic kompakty namiř a foť pokročilejší kompakty (ultrazoom, skoro.
Základy digitální fotografie
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
19. Počítačová grafika (získávání, úpravy a publikování fotografií, práce v rastrovém grafickém editoru)
Reguluje množství světla, které prochází objektivem fotoaparátu Značí se f Skládá se z řady čísel: f1 f 1,4 f2 f2,8 f4 f5,ž f8 f11 f16 f22 f32 f64.
Tato prezentace byla vytvořena
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
MT. Světlo a expozice  Množství světla dopadající na objekt Denní doba Počasí Černá/bílá Barvy Jas.
počítačová grafika XI – jak fotografovat I
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
VY_32_INOVACE_09_ICT_527_Jnc
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Základní pojmy, základy teorie a praxe
GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE. 2 NĚCO O KOMPOZICI Kompozice, nebo-li česky skladba, je souhrn všech opatření, která děláme, aby snímek byl přehledný,
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 2 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Digitální Fotoaparát Kodak EasyShare C1013.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Fotografie. O co se jedná? je proces získávání a uchování obrazu za pomocí specifických reakcí na světlo, a také výsledek tohoto procesu. Zahrnuje získání.
Základy počítačové grafiky III
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Fotografické příslušenství Číslo DUM: III/2/VT/2/3/46 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
Základy fotografování
Hardware - komponenty (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Principy funkce počítače (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Funkce operačního systému (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Zoner Photo Studio – prakticky (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Prezentace - youtubeyoutube Optické klamy Spočítej černé puntíky.
Rozdělení počítačů (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa Číslo DUM: III/2/VT/2/3/44 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Vytváření tabulek MS Access (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
IrfanView (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
CorelDRAW – práce s textem (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Nastavení systému Windows - pokračování (14). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
EXIF a IPTC informace Grafika (7). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Import dat Access (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Vytvoření jednoduchého databázového dotazu Access (7)
Rastrová grafika (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Vytvoření rozevíratelného pole Access (13). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Funkce tangens (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Datové typy MS Access (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
CorelDRAW – vlastnosti objektů
Grafická úprava formuláře
HTML (II) (3).
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
CorelDRAW – tvarování křivek
Vytvoření formuláře Access (11).
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Transkript prezentace:

Nastavení fotoaparátu (4)

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor:Mgr. Josef Kulhavý Předmět:Informační technologie

Obsah Průběh fotografování1 Režimy fotoaparátu – auto2 Režimy fotoaparátu – portrét3 Režimy fotoaparátu – krajina4 Režimy fotoaparátu – makro5 Režimy fotoaparátu – noc6 Zásady – ústřední motiv7 Zásady – rušivé elementy8 Zásady – světlo9 Zásady – umístění objektů10

Obsah Práce s bleskem11 Kamera a sekvence12 Zoom13 Další funkce fotoaparátu14

1.Zapneme fotoaparát – Po zapnutí se vysune objektiv a provedou základní nastavení fotoaparátu 2.Můžeme upravit zoom – Pro lepší zachycení fotografovaného objektu a kompozici snímku 3.Namáčkneme (cca do poloviny) tlačítko spouště – V té době fotoaparát zaostří, nastaví clonu a čas závěrky, rozhodne se, zda použije blesk, blesk zároveň i dobije 4.Domáčkneme tlačítko spouště – Dojde k expozici světlocitlivého čipu, zároveň se aktivuje blesk, dojde k uložení snímku na paměťovou kartu Průběh fotografování 1

Univerzální režim, který využijeme, pokud se focením nechceme více zabývat. Fotoaparát nastaví vše sám na střední hodnoty. Za běžných světelných podmínek dává dobré výsledky. Režimy fotoaparátu – auto 2

Používá se na focení portrétů (zblízka). Fotoaparát nastaví hodně otevřenou clonu a krátký čas. Důsledkem je malá hloubka ostrosti a tedy mírně rozmazané pozadí. Postava na snímku je od pozadí opticky oddělena, což je dobře. Režimy fotoaparátu – portrét 3

Pro fotografování blízkých i vzdálených objektů. Fotoaparát nastaví co největší clonu s přihlédnutím k nejdelšímu za aktuálních světelných podmínek použitelnému času. Výsledkem je vysoká hloubka ostrosti a tedy kompletně ostrý snímek, od popředí až po pozadí. Režimy fotoaparátu – krajina 4

Pro fotografování malých, velmi blízkých předmětů. Některé fotoaparáty mají dva režimy – Režim Makro – pro fotografování objektů vzdálených 20 – 50 cm. – Režim Supermakro – pro fotografování objektů vzdálených 5 – 20 cm. – Tyto vzdálenosti vždy záleží na konkrétním fotoaparátu. Blízké objekty odrážejí málo světla, proto fotoaparát musí nastavit nízkou clonu. Důsledkem je velmi nízká hloubka ostrosti. Režimy fotoaparátu – makro 5

Pro fotografování za špatných světelných podmínek. Fotoaparát nastaví co nejdelší čas (např. 1/30 s), aby se alespoň trochu vykreslilo pozadí a vždy zapne blesk pro osvětlení popředí. Důsledkem dlouhého času je citlivost na pohyb přístroje a např. rozmazaná světla pohybujících se vozidel. Ostře je vykresleno jen popředí v dosahu blesku, tj. do cca 5 metrů od přístroje. Pevná ruka často nestačí, velmi užitečný je stativ. Režimy fotoaparátu – noc 6

Snímek by měl mít ústřední motiv, který zdůrazníme jeho umístěním na snímku. Ústřední motiv by měl být dostatečně velký, bez zbytečného místa kolem. Zásady – ústřední motiv 7

Snímek by neměl obsahovat rušivé prvky. Příklady: – Vedle objektu (dopravní značka, cizí lidé) – V pozadí objektu (budovy barevně splývající s objektem) Zásady – rušivé elementy 8

Při fotografování bychom měli stát po světlu, aby byl objekt dobře osvícen, světlo by nemělo by být za ním. Ideální je šikmé světlo – ranní nebo večerní slunce. Denní světlo je daleko lepší, než světlo blesku. Pozor na stín fotografa. Pozor na okna proti objektivu – raději fotografovat se zataženými záclonami nebo s vynuceným bleskem. Zásady fotografování – světlo 9

Ústřední objekt by měl být jasně zřetelný, většinou hodně velký. Neměl až na výjimky být uprostřed snímku, daleko lépe vyzní jeho umístění do 1/3 od kraje. Při focení krajiny by rozhraní mezi krajinou a oblohou nemělo být uprostřed snímku. Buď zdůrazníme oblohu, nebo krajinu. – Středová kompozice je statická až nudná, někdy však má své opodstatnění. Zásady – umístění objektů 10 Pokud je na snímku vyjádřen pohyb, pohled nebo směřování, neměl by objekt „utíkat“ ven ze snímku, ale naopak směřovat do jeho středu.

V menu fotoaparátu lze pracovat s nastavením blesku: Auto – automatický režim, o použití blesku rozhodne sám fotoaparát Vždy vypnuto – blesk se nepoužije Vždy zapnuto – blesk se použije Redukce červených očí – blesk blikne dvakrát – poprvé svým jasem donutí rohovku lidského oka, aby se stáhla a tím zabránila odlesku očního pozadí při druhém blesknutí Práce s bleskem 11

Kamera – Pořizování videa – Záznam nedosahuje kvality videokamery (zejména nízký framerate – pouze 15 snímků za sekundu oproti 25 snímkům za sekundu u videokamery) – Někdy obsahují i mikrofon pro záznam zvuku Sekvenční snímání – Několik kvalitních fotografií za sebou – cca 3x za sekundu – Většinou nelze použít blesk Kamera a sekvence 12

Pro přiblížení objektů / zvětšení objektů a tím i lepší kompozici snímku. Ovládací prvek je většinou umístěn na horní straně fotoaparátu. Zoom 13 Používá se jedině optický zoom. Digitální zoom je nepoužitelný – rozmazává fotografii.

Samospoušť – pro zpožděnou expozice snímku. – Pro skupinovou fotografii (včetně fotografa) – Pro přesnější zaměření fotoaparátu (při stisku spouště se fotoaparát může pohnout) Panoramatický režim – pro přípravu spojení fotografií do panoramatu Detekce obličeje – rozpozná obličej a zaostří na něj Detekce úsměvu – expozice proběhne automaticky, jakmile fotoaparát rozpozná úsměv Zvukové poznámky – zaznamená několik sekund zvuku před nebo po expozici snímku GPS – zaznamená souřadnice pořízení snímku a uloží ji jako IPTC informaci … Další funkce fotoaparátu 14

idif/fotografovani/images2/Nikon_Coolpix_L2_OBR.28_makro_tuzky.jpg time-photos/The-New-Focal02-0.jpg time-photos/The-New-Focal01-0.jpg pjeew/T4wdGDOSHdI/AAAAAAAAAJE/U9jWo4UvYgY/s1600/Pohled+prav%C3%A1.JPG Použité zdroje