ASOCIACE ČESKÉHO TRADIČNÍHO OBCHODU. Zákon o významné tržní síle Ing. Jaroslav Froulík Generální ř editel a místop ř edseda p ř edstavenstva, Jednota.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Označení hasičů na přilbách
Advertisements

VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Změny v podpoře pro období Ing. Marian Piecha, Ph.D., LLM | generální ředitel Brno, 8. října 2013.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Pom ě r, soustava dvou lineárních rovnic o dvou neznámých, jednoduchý p ř íklad s více ř ešeními, lineární rovnice se 2 neznámými a jednoduchou úvahou,
Filip Chvátal ANALÝZA DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI V OBCÍCH ČR.
Zemědělství má budoucnost Ing. Jiří Papež Místopředseda zemědělského výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR.
Zákon o významné tržní síle a jejím zneužití Petr Vyhnálek
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Je závislost na práci Workholismus je choroba typická p ř edevším pro yuppis.
SPRÁVNÍ ORGÁNY OBCE Mgr. Michal Oblouk.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Dokonalá konkurence (DK)
1 Brno, Ing. Petr Fajmon Dopady liberalizace a legislativních změn na JMP,a.s.
Klamavé obchodní praktiky Mgr. Ivana Picková SOS – Sdružení obrany spotřebitelů
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Ing.K.Šimeček Stav otvírání trhu s energií v ČR z pohledu SVSE Září 2002.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
TRH (tržní mechanismus)
Nový zákon o nemocenském pojištění. Vývoj průměrného procenta pracovní neschopnosti.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a.s. „Finanční a servisní organizace pro český venkov“
Marketing obchodu. Obsah tématu 1. Funkce obchodu a jeho pozice ve vztahu k výrobě 2. Vymezení specifik obchodu 3. Charakteristické rysy obchodu 4. Současnost.
Ochrana práv spotřebitelů v energetických odvětvích JUDr. Petr Scholz, Ph.D. ředitel sekce legislativně správní Praha, květen 2013.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Situace na trhu zemědělcům a potravinářům mnoho příležitostí nenabízí Ing. Miroslav Toman, CSc. prezident Agrární komory ČR a Potravinářské komory ČR.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
P ř íprava a pilotá ž vzd ě lávacích program ů (v č etn ě metodik) pro d ě ti a mláde ž zam ěř ených na rozvoj metod vzd ě lávání v oblasti rozvoje klí.
ABAKU. Abaku – kombina č n ě strategická po č etní hra pro 2 až 4 hrá č e.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Posvícení je obvykle vnímáno jako vzpomínková slavnost na posv ě cení kostela. Sazená, p ř esto ž e vlastní kostel nemá, má aspo ň své posvícení. Slaví.
ZÁSAHY STÁTU DO EKONOMIKY Nikola Krásná C2B. stát svými regulacemi zasahuje do chování ekonomiky a role tr ž ního systému je omezená ▶ smíšená ekonominka.
Shrnutí analýzy pro pracovní skupinu
Plánování – 1. funkce managementu Pojem Plánování = proces stanovení cíl ů č innosti, vhodných cest a prost ř edk ů k jejich dosažení ve stanoveném č.
REGULACE LÉKOVÉHO TRHU A POTŘEBNÉ LEGISLATIVNÍ ZMĚNY – DISPENZAČNÍ POPLATEK ZA VÝDEJ LÉKU V LÉKÁRNÁCH Mgr. Marek Hampel – Předseda představenstva Grémium.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1702_POJIŠTĚNÍ Téma: Pojem F. G._ Pojištění Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0801_ŽIVOTNÍ Ú. Téma: Pojem _ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ Číslo projektu:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO Datum ověření ve výuce: Téma: Evropská unie Tématický okruh: Nadnárodní společenství Vzdělávací.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Zpracoval Ing. Jan Weiser Dispoziční řešení prodejen.
Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P.
Má české potravinářství ještě nějakou budoucnost? Ing. Miroslav Toman, CSc. prezident Agrární komory ČR a Potravinářské komory ČR.
Ivo Krsička Jedinečné spojení znalostí obchodu a distribuce energií.
Informační a poradenské centrum ZČU
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Marketingový plán podniku
Systém odměňování pracovníků
Základní makroekonomické ukazatele
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
ČSOB Leasing : Tržní podíl celkem : 1 –
Vysoká škola technická a ekonomická
FEBA-European Federation of Food Banks
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
RIZIKO.
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Seminář k tématice: Nevyjmenované zdroje a odpojování od CZT
. Seminář ČESTR Chov SKotu 2017.
RIZIKO.
Nesrovnalosti v měření imisí a rozptylových modelech
Liberalizace osobní železniční dopravy
Transpozice evropské spotřebitelské legislativy a její vymahatelnost
Obchod, trh Základy hospodaření.
Statistická pravda o insolvenčních řízeních
Transkript prezentace:

ASOCIACE ČESKÉHO TRADIČNÍHO OBCHODU

Zákon o významné tržní síle Ing. Jaroslav Froulík Generální ř editel a místop ř edseda p ř edstavenstva, Jednota SD Č eské Bud ě jovice Č len p ř edstavenstva COOP Centra Praha

Založeno: v Brn ě A Č TO je subjekt, který reprezentuje č eské obchodníky Zakládajícími č leny je šest č eských obchodních ř et ě zc ů

Členové AČTA

Hlavním posláním A Č TA je hájit zájmy č eských obchodník ů A Č TO reprezentuje 7000 potraviná ř ských obchod ů s 25% podílem na trhu. Ve sdružení pracuje p ř es 30 tis. zam ě stnanc ů

Tržní síla a prodejní plocha Kupní síla jednoho obyvatele Č eské republiky č iní v pr ů m ě ru € ( K č ) a je tak na úrovni 53,6 procenta evropského pr ů m ě ru, což p ř edstavuje v po ř adí 26 místo v žeb ř í č ku evropských zemí. Pramen: Gfk Prodejní plocha v p ř epo č tu na jednoho obyvatele koncem roku 2014 č inila v Č R 1,03 m2, v N ě mecku pak 1,46 m2, to je 70%.Pramen Gfk Produktivita prodeje v K č na m2 prodejní plochy neodpovídá evropskému pr ů m ě ru a n ě kolik rok ů po sob ě klesala. Tato situace vyvolává mimo ř ádný tlak na cenu a kvalitu ze strany obchodník ů.

Co regulovat? P Ř Í Č INU – prodejní plochu a nebo D Ů SLEDEK – procesy. Zákon o významné tržní síle se snaží regulovat D Ů SLEDEK (obchodní vyjednávání) nevyvážené situace na trhu a jeho novela pokro č ila ješt ě dále. Nevyvážená situace spo č ívá pom ě rn ě nízké kupní síle na disponibilní prodejní plochu. Tato situace se projevuje v tlaku na dodavatele a mimo jiné i ve snižování po č tu malých prodejen na venkov ě, které plní i sociální funkci. Od roku 2007 se jejich po č et snížil o Pramen: Gfk.

Významná tržní síla Řešíme příčinu a nebo důsledek?

Zákon o významné tržní síle pozm ěň ovací návrh zem ě d ě lského výboru Poslanecké sn ě movny – maximální 3% hranice pro veškerá pen ě žní pln ě ní dodavatele v ůč i odb ě rateli, po č ítaná z ro č ních tržeb dodavatele za poslední ukon č ené ú č etní období v délce 12 m ě síc ů za potraviny dodané jednotlivému odb ě rateli v roce, ve kterém došlo k finan č nímu pln ě ní. Není jasné, pro č neplatí stejná pravidla i pro dodavatele, z nichž n ě kte ř í také disponují významnou tržní silou.

Zákon o významné tržní síle toto ustanovení má však negativní dopady na systém COOP snižuje se konkurenceschopnost dopad na zásobování venkova u zahrani č ních ř et ě zc ů „jedna kasa“ – nedostanou slevy, bonusy, budou požadovat nižší kupní cenu a je velký p ř edpoklad, že ji dostanou u COOP „tolik kas, kolik družstev“ – nelze promítnout do kupní ceny ř ešením z ř ejm ě není zvýšení 3% hranice; spíše vy ř ešit tak, aby do tohoto limitu byla zapo č ítávána jen ta pen ě žní pln ě ní od dodavatele, která nemají žádné protipln ě ní od odb ě ratele

Stanovisko AČTA k novele zákona o významné tržní síle. V obecné rovin ě je Asociace č eského tradi č ního obchodu proti nadm ě rné regulaci trhu a v ěř í, že trh by se m ě l regulovat sám, zejména pak poptávkou zákazník ů. Zárove ň však nemáme nic proti rozumné a zejména pot ř ebné legislativ ě, která zabrání nepoctivým praktikám velkých hrá čů na trhu. Ne vše totiž dokáže ovlivnit samoregulace a zejména za daného stavu je zapot ř ebí, aby n ě kterým vztah ů m na trhu dal zákon správný ř ád. Rozhodn ě nelze p ř ihlížet tomu, aby velcí nadnárodní prodejci zákon obcházeli. Trpí tím nejen zákazník, ale též tradi č ní č eský obchod i č eští výrobci a producenti. Ve v ě ci zákona o významné tržní síle jsme p ř ipomínkovali jedinou v ě c, a to ustanovení, týkající se č eských obchodních aliancí, které by nem ě ly trp ě t kv ů li nekalým praktikám konkurence.

Závěr D ě kuji za pozornost. Ing. Jaroslav Froulík